{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
372 visninger | Oprettet:

nogen der er lærerstuderende-har brug for hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Er i gang med min dansk skriftlige opgave, som handler om sprog og sprogundervisning. I elevteksten staver eleven også som hun hører ordet, og jeg kan bare ikke huske, hvad man kalder det. Er der nogen, der kan huske betegnelsen for det?

Jeg har ledt i tekster og bøger. Men måske er jeg lidt stresset nu, og har læst forbi ordet smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af ny bordplade med vask 700 kr.
  • Fejlmelding på Grundfos ALPHA 2 25-60 180. 1.550 kr.
  • Mangler vandtilførsel til opvaskemaskinen 1.850 kr.
  • Udskift at blandingsbatteri i badeværelset 2.000 kr.
  • Rengøring af huset 2.000 kr.
  • tildækning af rør under køkkenvask og dæække hul i loft 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nogen der er lærerstuderende-har brug for hjælp
  • #1   20. maj 2011 nej, nej det er ikke det smiley eleven staver rimelig godt. der er bare nogle ord, som staves som hun hørte dem. fx posetiv i stedet for positiv og skæmer i stedet for skræmmer.

det hedder noget specielt. troede først det var semantik. men det er noget andet.

• #2   20. maj 2011 Jeg er BA i Dansk og Retorik fra Københavns Universitet, og det ord du leder efter er formentlig "fonetisk".

Fonetisk (adjektiv) repræsenterer el. gengiver ords udtale. Synonym: lydlig.

Eksempel: Norsk sprog forholder sig anarkistisk (om man vil: fonetisk) til gengivelsen af fremmedord: 'sykkel', 'sjekk', 'stasjon' .

• #3   20. maj 2011 Christine S: det var nemlig det ord. Mange tak for hjælpen smiley Så slipper jeg for at skrive, staver som hun udtaler det. Virker lidt dumt i en eksamensopgave

• #4   20. maj 2011 Selv tak, og fortsat god vind med eksamensopgaven smiley

Kommentér på:
nogen der er lærerstuderende-har brug for hjælp

Annonce