Den svære afsked. {{forumTopicSubject}}
Vil lige dele min sorg med I andre dyre-ejere...
Igår blev mine forældres gravhund aflivet efter 13 gode år. Han havde det ikke godt den sidste uge, havde døjet med opkast, tynd afførring.. Ja, der var flere ting, som pegede i den retning at nu var det slut.
Dyrlægen fandt igår en kræftknude i bughulen og med alle de ting, der efterhånden, var det bedste,at han fik fred.
Selvom det var det rigtige, er der nu forfærdelig tomt uden den lille charmetrold efter så mange år (mine forældre vil ikke have et nyt dyr)
Desværre skal jeg igen i morgen tage afsked med endnu en ven igennem mange år -min elskede pony på 28.
Hans tænder er ved at være slidte og han har efterhånden svært ved at spise den mængde hø, han har behov for. Det har betydet både pga dette og alder at han er sunket i ryggen og muskelmassen er så småt ved at svinde ind. Jeg har valgt at sige farvel imens han har det ok, er glad og rimelig pæn. En vinter som de to sidste vil være for grusom for ham -og for mig..
Undskyld det blev et lidt trist oplæg, men trængte til at lufte mine tanker..
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Det er ikke nemt at tage beslutningen - når det er gjort ved vi godt det var det rigtige.
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
Men både hest og hund lyder til at have haft et rigtig godt liv!
Hvil i fred .
aug 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 29 Svar: 109
Lux, min pony blev klubhest da vi begge var 12 -der havde jeg kun redet i 2 år inden..
Efter 6 år som klubhest, blev han købt til stævne-pony, men holdt kun et års tid, så fik han konstateret spat (gigt) i det ene bagben, så jeg fik ham gratis som 19 årig..
Han har ikke døjet med benet siden, for jeg fandt hurtigt ud af hvad han kunne klare..
Den svære afsked.