Smadret mave. Kur? Smadret mave. Kur?
Er der nogen af jer der kender nogle gode gamle husråd til hvad man lige kan gøre/spise/drikke, når man har en mave der er gået i smadder? Kender dem med revne æbler, og så A38, men ikke så meget andet.
Jeg har haft problemer med min mave i godt 4 dage nu, med særdeles blød mave og mange mavesmerter. Jeg bliver dårlig når jeg begynder at spise, hvilket resulterer i jeg er begyndt at holde mig væk fra mad, hvilket jo også er noget skidt.
Lige pt. gider min mave bare slet ikke samarbejde med mig!! Jeg ville gerne til lægen, men min læge har ferie for tiden, så der er kun vagtlægen at tage op til. Jeg skal starte i skole her mandag den 15. og vil faktisk meget gerne have min mave i orden inden jeg starter i skole.
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 103 Svar: 379
maj 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 106 Svar: 344
God bedring
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
Derudover nogle probiotiske drikke , Actimel eller i det hele taget youghurt ,som har et naturligt indhold af mælkesyre. Husk i øvrigt at drikke godt med vand, og en sodavand med sukker i - gerne cola.
Når din mave er i orden igen, bør du gå i Matas og købe vaginal kapsler, da dårlig mave med en smule diare giver en frygtelig ubalance i underlivet.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
God bedring med mavsen
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 831
sep 2010
Skal jeg holde mig fra sådan noget som kød, eller kan jeg godt spise det? Havde tænkt mig og lave mig noget kylling i aften, med ris, brun sovs og en wokblanding til grønt.
aug 2009
Men som Amanda skriver er de der actimel gode. Jeg drikker så bare den billige udgave fra aldi
aug 2009
sep 2010
Har snakket lidt med min far om det her i dag, fordi jeg bare havde brug for at brokke mig over mit dumme system der er gået i kludder mudder for mig. Det var egentlig en lidt såøjs snak jeg havde med ham, da han tænkte mere på om jeg kunne være blevet allergisk. Et eller andet ukendt jeg er overfølsom overfor. Jeg spurgte ham, om hvorfor han fik den tanke, og han svarede fordi jeg sådan set har haft brokket mig over kvalme i en længere periode end som så. Har jeg egentlig også når jeg tænker over det, men jeg det er ikke faldet mig så meget ind at jeg har tænkt over det i denne sammenhæng.
Når jeg har kvalme, så sidder den helt oppe i halsen, lige ved halsrørets begyndelse fra munden af. Kvalmen, den sidder i at jeg ikke kan bevæge min hals´ muskler som jeg ønsker det. De er stramme, som om de er opsvulmede/hævede. Gør at jeg trækker vejret anderledes også, fordi jeg skal lukke munden helt op på vid gab og ånde ind, hvis jeg vil have mig en normal dybere indånding igennem munden. Jeg kan ikke BARE lave en dyb indånding når jeg har kvalme, for der er ligesom ikke plads til det i halsen, på en eller anden sjov måde. Dertil, så når kvalmen er der, laver jeg alle mulige mærkelige gakkede grimasser hvor jeg bevæger halsen, kæberne og dermed også munden overdrevent meget, simpelthen for at forsøge og få lukket mit halsrør op. At det så bare ikke virker er en anden side af sagen, men jeg gør det alligevellet, fordi jeg føler der ikke er plads i min hals. Dette er samtidigt med jeg har kvalme, når jeg har min kvalme.
Så nu her efter at have snakket lidt med min far, er jeg blevet lidt i tvivl på det hele. Men vil I al fald følge jeres råd og få sat min mave på plads, og så se hvad der sker med min kvalme ved mad indtagelse fremadrettet.
sep 2010
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Smadret mave. Kur?