{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
263 visninger | Oprettet:

Angående billedbehandling {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har lige taget en masse billeder af min kat, men da jeg får dem bakset ind på computeren, opdager jeg, at de er frygtelig slørede, katten er slet ikke skarp, men baggrunden er.
Er der nogen, der ved, hvordan man ordner det ?
Eller kan jeg evt. få jeres mail, så I kan hjælpe mig med billederne ?? Det ville jeg være meget taknemlig for.

I kan se dem på mit galleri om et øjeblik, men de er kun midlertidige, indtil de bliver rettede eller jeg får taget andre bedre smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Angående billedbehandling
  • #1   2. mar 2006 Nu er jeg ingen ekspert eller noget, men det kunne måske have noget at gøre med at du måske er for tæt på, og det derfor er baggrunden der bliver skarp, fordi den er i en passende afstand. Prøv evt. at se om dit kamera har makro-funktion (tror jeg det hedder).. Det bruger jeg nemlig på mit, når jeg vil fotografere tættere på end normalt, og det gør at kameraet fokuserer på det i "søgefeltet" (der er søgefelt på mit kamera), og at det bliver skarpt, selvom man er for tæt på. Hm.. det lød vist lidt forvirrende, men håber du ved hvad jeg mener :o)
    Ellers ved jeg ikke lige hvad man kan gøre, for så vidt jeg lige kan huske kan man ikke rette op på det slørede i regideringsprogrammer (eller også er det bare fordi jeg ingen anelse har om at man kan det i photoshop som jeg bruger :o)

Men prøv om du kan finde makro funktionen.. eller - jeg formoder det er digitalkamera, håber ikke det er helt forkert - så sæt opløsningen til den højeste muligt, og tag billedet på den korrekte afstand (altså lidt mere afstand end du har taget de slørede) og så klip det uvæsentlige fra og forstør/zoom billedet i redigeringsprogrammet..

Nå, jeg håber du kan bruge ovenstående til noget - og at du i det hele taget kan forstå hvad jeg mener :o)

• #2   2. mar 2006 Indienite:
    Mon ikke det er muligt med nutidens elektronik? Siden man kan formørke og lysne billeder, kunne det jo godt være. Men er ikke sikker.

Trine J:
    Tak.
    Jeg prøver at indstille lidt på det.

• #3   2. mar 2006 Min kæreste har lige fortalt at det er muligt at rette en lille bitte smule op på det slørede i photoshop (der er sådan en små professionelt program grafiker og den slags kreative mennesker bruger :o) ), men at det ikke er nok til at gøre dine billeder helt skarpe som hvis motivet havde været i korrekt afstand fra kameraet. Han kunne så også lige brilliere med, at det at fjerne sløring slet ikke kan sammenlignes med at formørke og lysne billeder, da det er noget heeeeeelt andet og åbenbart langt simplere :o) Så så blev vi så kloge :o)

Nå ja, han sagde iøvrigt at det var rigtigt nok at man skal bruge makro funktion hvis man vil fotografere noget tæt på, uden at det bliver sløret :o)

Så håber du kan finde din makro indstilling.. :o)

• #4   2. mar 2006 Trine J:
    Så er der håb...! smiley
    Det er et lille skodkamera på 2 megapixels! (Der findes mobiltelefoner med ligeså gode kameraer indbygget :S)
    Og det har desværre ikke en focus eller macro på. Sørens...
    Det er da underligt, at det ikke kan lade sig gøre at "skaprne" billeder via computer!
    Men men - nu er det vist ham, der er eksperten på området smiley

• #5   2. mar 2006 Hehe.. faktisk er der mobiltelefoner med 5megapixel, og det svarer til det mit digital kamera har :o) Men selv en mobiltelefon med 2megapixel kan tage gode billeder. Det jeg har af min kat, i anden række fra venstre, billede nr to fra oven er faktisk taget med en sony ericsson k750i :o) og det har kun de 2 megapixel.. bare sådan liiiiige for at sige det.. men jeg har også selv haft et digital kamera på 2 mp. der virkeligt tog skodbilleder og slet ikke placerede det i midten af billedet som man fokuserede på. Så der er MEGET stor forskel på kameraerne. Men prøv, som det også bliver foreslået, at rykke lidt længere væk fra katten når du tager billeder. Så er katten (min er i hvert fald) som regel heller ikke så optaget af kameraet og så kan man nemmere fange de rigtigt gode øjeblikke :o)

• #6   2. mar 2006 Jeg har også en mobil med 1.3 megapixels (Sony Ericsson S700i), der tager meget bedre billeder end det med 2 mp - billederne er i hvert fald pænere.
    Men hvordan får jeg billeder, jeg har taget med mobilen ind på com.? Uden brug af bluetooth, vel at mærke.

• #7   2. mar 2006 du sender dem til din mail via mms. så kopiere du billedet og lægger det ind i den mappe du ønsker på din computer, det er sådan jeg har fået Huberts billeder herind:o)

• #8   2. mar 2006 Indiente: ved kun det er muligt at gøre en uendeligt lille smule skarpere, fordi min kæreste (der i mine øjne er totalt ekspert i photoshop) sagde at man godt kan gøre lidt, men det så afgjort ikke var nok til at ændre på billederne i dette tilfælde. Så det bedre billederne kan blive, er sikkert den smule du også har præsteret at få dem :o)

Mille S: Hvis du har et datakabel (USB) til din telefon kan du også bruge det, til at overføre billederne. Ellers kan man så vidt jeg husker købe sådan et kabel.. En anden mulighed er IrDa (altså infrarød), men det kræver jo at computeren har infrarød :o)

• #9   2. mar 2006 Jeg prøver lige nu at sende via mail - så kan I se resultatet om et par minutter, hvis det lykkes:

<b>carina k</b>:
    Tak for tippet, jeg prøver nu.

• #10   2. mar 2006 Den vil ikke finde serveren.
    Grrrr........................................ Har SÅ mange gode billeder på mobilen.
    <b>Hvordan får man sin mobil tilsluttet internettet ?</b>

• #11   2. mar 2006 Indienite:
    Den har et memorycard, hvis det er hvad du mener med mmc.
    I hvilket prisniveau ligger sådan et kabel cirka på ?

• #12   2. mar 2006 Giver Indiente ret.. hvis du har et mmc kort kan du tage det ud og sætte over i computeren.. det er det smarteste og hurtigste - især hvis der ikke fulgte kabel med til telefonen da du fik den.

For at ens telefon kan sende mms skal man have telefonen sat op til wap/gprs og mms. det kan man gøre inde på sony ericssons side eller på teleselskabets side.
    Når telefonen er sat op, skulle du kunne sende mms :o)

• #13   2. mar 2006 Mille - ellerskan du sende billederne til min telefon, jeg har et kabel til min, og så kan jeg maile dig dine billeder - bare en tanke.. send en mail så får du mit nummer

• #14   2. mar 2006 Trine J:
    Jag kan sagtens sende mms. Og gå ind på "FLY".
    Men ikke sende e-mail :S

Mmc-kort = ?

• #15   2. mar 2006 og lige angående photoshop-snakken, så har jeg arbejdet med det dagligt i 6 år - og jeg har ALDRIG fået et godt resultat ud af dårlige billeder :s hvis man skal gøre et sløret motiv skarpt, skal man ind og ændre så meget i det at det vil svare til at få et realistisk billede ud af kubistisk kunst..

• #16   2. mar 2006 Brian:
    Fattede ikke helt din sidste linie (fagudtryk), men jeg tror jeg er ved at indse, at det nok er umuligt at forbedre de billeder sådan mærkbart... smiley
    Har du modtaget billedet ?

• #17   2. mar 2006 jeps, og har skrevet et link til dig inde på din side smiley du får den lige her også: (link fjernet)

• #18   2. mar 2006 Brian: enig.. og det er min kæreste der følger med over skulderen også. Man KAN teoretisk set godt gøre en smule, men ikke noget/nok til at det ser godt ud :o)

Mille S: Så vidt jeg husker kan du godt sende en mms til en emailadresse fra en sony ericsson, så det er bare det du skal. Du behøver ikke oprette en email. bare lav mms'en som du plejer og så vælg at sende til emailadresse i stedet for tlf nr.. (længe siden jeg havde en se mobil så kan ikke lige helt præcist huske hvad der præcist står i displayet).
    Et mmc kort er et hukommelseskort som man kan isætte nogle mobiltelefoner for at udvide deres hukommelse. Det er for nogle telefoners vedkommende de samme korttyper som bruges i digitalkameraer, og nogle computere (ved ikke om alle har det, min har i hvert fald) har kortlæsere der kan læse de forskellige mmc kort typer.

• #19   2. mar 2006 Trine J - det er kun relativt nye computere (eller ældre, meget dyre) der har memory card-læsere - men man kan købe nogle fine usb-hubs, hvori der er kortlæsere.. de er oveni købet rimeligt billige smiley

• #20   2. mar 2006 Rettelse:
    ..det er VIST kun...

• #21   2. mar 2006 Brian: :o) jeg aner det ikke, ved blot at den puter jeg har har indbyggede kortlæsere i, men så fik jeg da lige lært lidt :o)

Kommentér på:
Angående billedbehandling

Annonce