263 visninger
|
Oprettet:
Angående billedbehandling {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har lige taget en masse billeder af min kat, men da jeg får dem bakset ind på computeren, opdager jeg, at de er frygtelig slørede, katten er slet ikke skarp, men baggrunden er.
Er der nogen, der ved, hvordan man ordner det ?
Eller kan jeg evt. få jeres mail, så I kan hjælpe mig med billederne ?? Det ville jeg være meget taknemlig for.
I kan se dem på mit galleri om et øjeblik, men de er kun midlertidige, indtil de bliver rettede eller jeg får taget andre bedre
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 56 Svar: 391
Ellers ved jeg ikke lige hvad man kan gøre, for så vidt jeg lige kan huske kan man ikke rette op på det slørede i regideringsprogrammer (eller også er det bare fordi jeg ingen anelse har om at man kan det i photoshop som jeg bruger :o)
Men prøv om du kan finde makro funktionen.. eller - jeg formoder det er digitalkamera, håber ikke det er helt forkert - så sæt opløsningen til den højeste muligt, og tag billedet på den korrekte afstand (altså lidt mere afstand end du har taget de slørede) og så klip det uvæsentlige fra og forstør/zoom billedet i redigeringsprogrammet..
Nå, jeg håber du kan bruge ovenstående til noget - og at du i det hele taget kan forstå hvad jeg mener :o)
mar 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 320
Mon ikke det er muligt med nutidens elektronik? Siden man kan formørke og lysne billeder, kunne det jo godt være. Men er ikke sikker.
Trine J:
Tak.
Jeg prøver at indstille lidt på det.
feb 2006
Nå ja, han sagde iøvrigt at det var rigtigt nok at man skal bruge makro funktion hvis man vil fotografere noget tæt på, uden at det bliver sløret :o)
Så håber du kan finde din makro indstilling.. :o)
mar 2006
Så er der håb...!
Det er et lille skodkamera på 2 megapixels! (Der findes mobiltelefoner med ligeså gode kameraer indbygget :S)
Og det har desværre ikke en focus eller macro på. Sørens...
Det er da underligt, at det ikke kan lade sig gøre at "skaprne" billeder via computer!
Men men - nu er det vist ham, der er eksperten på området
feb 2006
mar 2006
Men hvordan får jeg billeder, jeg har taget med mobilen ind på com.? Uden brug af bluetooth, vel at mærke.
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 73 Svar: 463
feb 2006
Mille S: Hvis du har et datakabel (USB) til din telefon kan du også bruge det, til at overføre billederne. Ellers kan man så vidt jeg husker købe sådan et kabel.. En anden mulighed er IrDa (altså infrarød), men det kræver jo at computeren har infrarød :o)
mar 2006
<b>carina k</b>:
Tak for tippet, jeg prøver nu.
mar 2006
Grrrr........................................ Har SÅ mange gode billeder på mobilen.
<b>Hvordan får man sin mobil tilsluttet internettet ?</b>
mar 2006
Den har et memorycard, hvis det er hvad du mener med mmc.
I hvilket prisniveau ligger sådan et kabel cirka på ?
feb 2006
For at ens telefon kan sende mms skal man have telefonen sat op til wap/gprs og mms. det kan man gøre inde på sony ericssons side eller på teleselskabets side.
Når telefonen er sat op, skulle du kunne sende mms :o)
feb 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 18
mar 2006
Jag kan sagtens sende mms. Og gå ind på "FLY".
Men ikke sende e-mail :S
Mmc-kort = ?
feb 2006
mar 2006
Fattede ikke helt din sidste linie (fagudtryk), men jeg tror jeg er ved at indse, at det nok er umuligt at forbedre de billeder sådan mærkbart...
Har du modtaget billedet ?
feb 2006
feb 2006
Mille S: Så vidt jeg husker kan du godt sende en mms til en emailadresse fra en sony ericsson, så det er bare det du skal. Du behøver ikke oprette en email. bare lav mms'en som du plejer og så vælg at sende til emailadresse i stedet for tlf nr.. (længe siden jeg havde en se mobil så kan ikke lige helt præcist huske hvad der præcist står i displayet).
Et mmc kort er et hukommelseskort som man kan isætte nogle mobiltelefoner for at udvide deres hukommelse. Det er for nogle telefoners vedkommende de samme korttyper som bruges i digitalkameraer, og nogle computere (ved ikke om alle har det, min har i hvert fald) har kortlæsere der kan læse de forskellige mmc kort typer.
feb 2006
feb 2006
..det er VIST kun...
feb 2006
Angående billedbehandling