4.416 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

kan man have hamster sammen med kat? kan man have hamster sammen med kat?

Hej allesammen smiley

Jeg har overvejet at få mig en dværghamster. Men det er stadig meget i overvejelses delen, da jeg også ikke helt har kigget på, hvad de skal have og pasning og sådan. Men er i gang med det også nu smiley

Men kan man have en hamster sammen med en kat? Jeg ville helst ikke have, at den blev spist eller leget med, som katte jo gør med mus smiley

Jeg har fundet et sted til et bur på mit værelse, som er højt oppe, og uden kant foran, så katten burde jo ikke kunne hoppe op til buret. Men måske kunne den hoppe på buret, selvom det er ret højt oppe.

Håber, der er nogen med kat og hamster, der kan hjælpe mig her smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan man have hamster sammen med kat?
  • #2   20. aug 2011 okay, tak for link smiley

tænkte nok, at det kunne skabe problemer. Min kat er mest ude i haven, men når det bliver vinter, ved jeg ikke, hvad der sker. Bliver dens første vinter smiley
    Den sover for det meste også ovenpå, og jeg kan jo lukke døren til mit værelse, når jeg er i skole.

Har heller aldrig haft en hamster, men altid ønsket mig en, og har tiden til sådan en lille en nu. Ved nemlig ikke hvordan det kommer til være, når jeg får arbejde efter studiet, men tror det kommer til at tage en del af min tid. Så derfor passer det godt nu smiley Vidste nemlig heller ikke, at de kun lever ca. 3 år smiley

• #3   20. aug 2011 Jeg har kigget på nogen annoncer på gnavergalleri, og der skriver de, at ungerne vil være håndtamme, når de bliver solgt. Vidste ikke, at de stadig så kunne finde på at bide smiley

I starten tænkte jeg faktisk på et marsvin, men fordi jeg havde en dårlig oplevelse med en kanin, så ville jeg hellere have en mindre gnaver.

Har også set, at der er bure uden gitter smiley

• #4   20. aug 2011 Jeg har haft dværghamstre hele min barndom og de bider altså nødvendigvis ikke allesammen smiley så det er noget fis.
    Jeg mindes at jeg havde én der kunne finde på at bide, men den viste sig også at være syg.
    Alle de andre jeg havde var håndtamme og fik også unger på et tidspunkt - de bed heller ikke, da de var vant til at være i hænder ofte.

Det er klart at hvis man har sådanne og ikke har dem ude ofte, så bider de ja smiley
    Vi havde katte samtidig og der er aldrig sket 'uheld'

• #5   20. aug 2011 Jeg vil give Lykke helt ret. Har haft mange dværghamstre i gennem tiden og de har alle været tamme.
    Jeg har´haft dem i plastikbure og så har de stået så katten ikke kunne komme til dem.
    Jeg har så gerne haft dem ude når katten ikke var inde og ellers gik jeg ind i soveværelset med lukket dør =)
    Det har altid fungeret rigtig fint

• #6   20. aug 2011 mange tak Lykke og Sara, det er jeg glad for at høre smiley

Har også reserveret en masse bøger om hamstere, så jeg kan få noget mere info om dem. Har kigget på Dansk Hamster Forening, og der blev jeg lidt klogere på dem.

Kommentér på:
kan man have hamster sammen med kat?

Annonce