76.883 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Storetå negl er ved at falde af! Storetå negl er ved at falde af!

Adder . for et par måneder siden tabte jeg en powerhoop ned over min storetå , den ramte plet for en uge efter var tåen blå! Nu er min negl så ved at falde af , den sidder løst i den ene side . Er det bedst bare at lade den falde af selv , eller skal jeg lade mig torturere og få den fjernet hos lægen ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Storetå negl er ved at falde af!
  • #2   4. sep 2011 klip så meget af den du kan og lad den ellers sidde... den nye negl skal nok skubbe den ud.... hvis du piller for meget ved det risikere du bare at det kommer til at gøre nas....

Har selv mistet en lille fingernegl da min finger blev knust to steder...

• #3   4. sep 2011 Susan : har bare hørt at det skulle føre helt ufattelig ondt!
    Har dog meget langt til følelsen af smerte , men det skræmmer mig at folk siger det gør nas !

• #4   4. sep 2011 Vil faktisk råde dig til at få neglen revet af, og få den fjernet.

Negle gror jo konstant, og når en negl er død eller er ved at dø, så er der ikke noget der kan gøres for at redde den. Der vil så automatisk og ganske af sig selv gro en ny negl ud, som vil vokse ud under den gamle negl der endnu er der. Problemet er, hvis du ikke får den gamle negl fjernet, at du godt kan ende med at få dig en negl der gror indad. En indadgroende negl, gør det lettere for dig at få svamp, men det gør også ondt hvis og når neglen begynder at blive for lang. Den flækker også lettere.

• #5   4. sep 2011 det der gør nas er ved den hud neglen sidder fast i.... det går over på et par dage...

• #6   4. sep 2011 Jeg synes ikke det gør ondt at få fjernet en negl. Har prøvet det et par gange. Det niver da, og man giver sig lidt med et "Av for pokker", men så er det også det. Der er ikke mere i det end det!
    Den ubehagelige følelse, er den bagefter når neglen først er væk. Huden under neglen er blottet, og er ikke vant til at få ilt på samme måde som huden på resten af kroppen. Det skal man altså lige vænne sig til, den følelse! Det er ikke noget der gør ondt, det føles bare underligt der hvor neglen har siddet.

• #7   4. sep 2011 Men det må da blive ualmindelig ømt når neglen ikke sidder der :s kan nærmest mærke den 'kulde' der hvor den sidder løst , jeg må ikke gå med åbne sko på jobbet :s

• #8   4. sep 2011 Som jeg skrev længere oppe, klip den ned efterhånden og lad den sidde.... Det skete intet ved det da jeg lod naturen gå sin gang med min lillefinger negl smiley Men vær naturligvis opmærksom hvis det ser forkert ud

God bedring med fussen :o)

• #9   4. sep 2011 Janni : jeg har ikke spor ondt i den , kom bare til at vippe med den en dag jeg skulle vaske mine tæer smiley men den er godt nok med tiden blevet mere sort , helt ned til negle roden nu faktisk smiley Tænk sig at en hulahopring kan gøre så meget skade . Men kan da glæde mig over , at jeg på den tå har en smule nedgroet negl , så hvis den skal af , vokser den nye forhåbentlig rigtig ud smiley

• #10   4. sep 2011 Lol... eller nej det er ikke sjovt, men oki lidt sjovt er det... hulahopringe er onde... Min veninde købte en (du ved de der ekstra sunde nogen der vejer 1,5 kg og så skal den klikkes sammen) for nogle uger siden og så skulle hun liiiiige afprøve den og det gik også okay indtil de der indhak ramte hende lige på anklen... fåååårk hun kom med de sjoveste lyde ever kunne slet ikke koncentrere mig om at være medfølende fordi det lød sååå sjovt, og hold op et blåt mærke hun fik ud af det smiley

Det tager noget tid før din negl voksr helt ud endnu, så du må finde tålmodigheden frem og så ikke noget med at pille.... siger dette for tredje gang nu, fordi eg ikke selv kunne lade være med at pille i min negl den gang og det gjorde kun ondt værre smiley

• #11   4. sep 2011 En negl tager 6 måneder at vokse fra den ene ende til den anden.

Men Pulleh. Du kan tage et stykke plaster og vikle rundt om tåen. Det skal bare være et af de plastrer med et vatstykke hen over midten, og så selvfølgelig vattet du lægger ned mod neglen / neglens underhud. Det plejer at hjælpe faktisk en god del. Men HUSK det skal være gammeldags plastrer med vat på midten!! Ellers kommer du til at fortryde det når du skal til og hive plastret af!!

• #12   4. sep 2011 Jaa det var min mors hulahopring på 1.7 kg! Ikke nok med at jeg blev gul og blå omkring taljen blev tåen det sku os !
    Jeg skal forsøge at være tålmodig smiley Men måske jeg skal prøve og ringe til lægen og høre hva hun synes jeg bør gøre smiley

• #13   4. sep 2011 Ja jeg har sagt hvad jeg synes. Få den døde negl fjernet, så du får dig en pæn og problemfri negl i den nye der gror ud!

Men Pulleh. Et lille ekstra råd, fra mig der har været ret dygtig til at få lavet noget lort der har gjort jeg har mistet en negl! smiley Hehehe
    Du kan i Matas købe noget speciel neglelak, som indeholder diverse vitaminer og mineraler, som neglen har godt af.
    Når din nye negl er groet godt og vel en lille halv centimeter ud, kan du prøve og skaffe noget af en sådan neglelak der styrker din negls styrke. De fås i alle farver, også¨100% klar og gennemsigtig.

Den jeg har haft brugt, og stadigt bruger ind imellem hedder "Sally Hansen - Diamond strength". Den er faktisk rimelig god. De koster godt og vel omtrent 100 kr pr flaske.

• #14   4. sep 2011 Karen A : jeg er netop blevet udlært i Matas så dem har jeg skam i store lange baner hjemme smiley hehe .

Men hvis man får 'rykket' neglen af , er det så ikke at man får sådan en lille deform negl i fremtiden ? :s

• #15   4. sep 2011 Nej. Den vil blive lidt rillet lidt det første der gror ud, fordi neglen lige skal finde sin balancegang og skaffe kontakt med neglebånd og danne nye neglebånd. Når den kontakt er oprettet, begynder den at gro glat som den skal. Du kan tage det første stykke, godt og vel op til en kvart til en halv centimeter som "tortur-stykket". Det er det stykke der vil blive rillet og bulet, fordi neglen arbejder for at oprette kontakt med neglebåndene i siderne. Som den får fat i den kontakt, bliver det mindre og mindre rillet som neglen gror ud, og den glattes så ud og gror som en glat negl til slut, når kontakten og nye neglebånd er i hus.

6 måneder senere kan du kllppe negle på normal vis som du plejer på den negl, og det er så det rillede i neglen du vil klippe af der.

• #16   4. sep 2011 Vil sige, godt 1/3 af en centimeter er "tortur-stykket", der vokser rillet og ikke særligt pænt.

• #17   4. sep 2011 Pulleh. Hvis du vælger at få den gamle døde negl revet af, så vent til neglerødderne er helt døde. ( Cirka 3 dage. ) Neglerødderne vil finde ud af der ikke er mere at komme efter i den negl, og begynder så at samarbejde med den nye der kommer, og slipper den gamle som dør hen. ( De gamle neglerødder dør, og nye bliver skabt. )

Hvis du venter de små 3 dage til neglerødderne der sidder ved den gamle døde negl er døde, vil der ikke være smerter ved at få den revet af. Det vil bare være som et lille niv, at få den rykket af så.
    NÅR neglen rykkes af, skal det gøres i´ÉT hug, i modgående retning end neglerødderne. Dvs, neglen brækkes om i forkert gående side og rykkes af sidelæns. Lyder barsk, men det er det ikke. Du vil ikke kunne mærke det noget videre.

Det skal bare foregå hurtigt og fikst. Kig den anden vej, hvis du ikke kan lide at se på det. Så opdager du dårligt nok heller når det sker.

• #18   4. sep 2011 hvor er du klog Karen smiley
    Men den sidder altså dog stadig fast i venstre side men er helt løs i højre . Venter lige lidt endnu , er sikker på den nok skal løsne sig fra den anden side smiley

• #19   4. sep 2011 Jeg har bare prøvet det for mange gange Pulleh! Hehehe smiley Den løsner sig ja, du skal bare lige vente lidt tid til rødderne er ordentligt døde.

• #20   4. jul 2013 For ca. et halvt år siden var jeg ude og løbe en 8-10 km tur så vidt jeg husker.. desværre bare i de forkerte sko.
    Jeg mærkede intet på selve løbeturen, men da jeg kom hjem var min storetå øm og neglen var blå. et par dage efter var den helt sort, og en uge efter sad den løst også i den ene side kun.
    Jeg lod den sidde, for tanken om en "skaldet" storetå... ad ad smiley
    Jeg tog et plaster på, bare for at holde den på plads. Hvilket du nok ikke skal gøre for det hjælper ingenting.
    Et par dage efter og uden at tænke over situationen rev jeg bare neglen ud. ( Ja jeg er jo lidt af en hård negl hvis i forstår, haha ) Det lyder brutalt, men det var som sagt ikke særlig meget negl som hang fast til min hud.
    Og efter det, voksede der bare en ny negl ud smiley

Ja, det var nu ikke særlig meget hjælp jeg kunne give, men så fik du da også lige min historie smiley

Okay fedt, jeg opdager at forummet er fra år 2011...

• Milla E
    Milla E Tilmeldt:
    jul 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #21   31. jul 2016 Jeg skulle åbne en dør og den ramte min storetånegl og nu er den ved at falde af, det skræmmer mig, hvad skal jeg gøre for at jeg ikke mister min negl, og det er halvdelen (lidt af halvdelen) hjælp

Kommentér på:
Storetå negl er ved at falde af!

Annonce