Storetå negl er ved at falde af! Storetå negl er ved at falde af!
Adder . for et par måneder siden tabte jeg en powerhoop ned over min storetå , den ramte plet for en uge efter var tåen blå! Nu er min negl så ved at falde af , den sidder løst i den ene side . Er det bedst bare at lade den falde af selv , eller skal jeg lade mig torturere og få den fjernet hos lægen ?
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
Har selv mistet en lille fingernegl da min finger blev knust to steder...
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
Har dog meget langt til følelsen af smerte , men det skræmmer mig at folk siger det gør nas !
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 103 Svar: 379
Negle gror jo konstant, og når en negl er død eller er ved at dø, så er der ikke noget der kan gøres for at redde den. Der vil så automatisk og ganske af sig selv gro en ny negl ud, som vil vokse ud under den gamle negl der endnu er der. Problemet er, hvis du ikke får den gamle negl fjernet, at du godt kan ende med at få dig en negl der gror indad. En indadgroende negl, gør det lettere for dig at få svamp, men det gør også ondt hvis og når neglen begynder at blive for lang. Den flækker også lettere.
feb 2007
sep 2010
Den ubehagelige følelse, er den bagefter når neglen først er væk. Huden under neglen er blottet, og er ikke vant til at få ilt på samme måde som huden på resten af kroppen. Det skal man altså lige vænne sig til, den følelse! Det er ikke noget der gør ondt, det føles bare underligt der hvor neglen har siddet.
aug 2009
feb 2007
God bedring med fussen :o)
aug 2009
feb 2007
Det tager noget tid før din negl voksr helt ud endnu, så du må finde tålmodigheden frem og så ikke noget med at pille.... siger dette for tredje gang nu, fordi eg ikke selv kunne lade være med at pille i min negl den gang og det gjorde kun ondt værre
sep 2010
Men Pulleh. Du kan tage et stykke plaster og vikle rundt om tåen. Det skal bare være et af de plastrer med et vatstykke hen over midten, og så selvfølgelig vattet du lægger ned mod neglen / neglens underhud. Det plejer at hjælpe faktisk en god del. Men HUSK det skal være gammeldags plastrer med vat på midten!! Ellers kommer du til at fortryde det når du skal til og hive plastret af!!
aug 2009
Jeg skal forsøge at være tålmodig
sep 2010
Men Pulleh. Et lille ekstra råd, fra mig der har været ret dygtig til at få lavet noget lort der har gjort jeg har mistet en negl!
Du kan i Matas købe noget speciel neglelak, som indeholder diverse vitaminer og mineraler, som neglen har godt af.
Når din nye negl er groet godt og vel en lille halv centimeter ud, kan du prøve og skaffe noget af en sådan neglelak der styrker din negls styrke. De fås i alle farver, også¨100% klar og gennemsigtig.
Den jeg har haft brugt, og stadigt bruger ind imellem hedder "Sally Hansen - Diamond strength". Den er faktisk rimelig god. De koster godt og vel omtrent 100 kr pr flaske.
aug 2009
Men hvis man får 'rykket' neglen af , er det så ikke at man får sådan en lille deform negl i fremtiden ? :s
sep 2010
6 måneder senere kan du kllppe negle på normal vis som du plejer på den negl, og det er så det rillede i neglen du vil klippe af der.
sep 2010
sep 2010
Hvis du venter de små 3 dage til neglerødderne der sidder ved den gamle døde negl er døde, vil der ikke være smerter ved at få den revet af. Det vil bare være som et lille niv, at få den rykket af så.
NÅR neglen rykkes af, skal det gøres i´ÉT hug, i modgående retning end neglerødderne. Dvs, neglen brækkes om i forkert gående side og rykkes af sidelæns. Lyder barsk, men det er det ikke. Du vil ikke kunne mærke det noget videre.
Det skal bare foregå hurtigt og fikst. Kig den anden vej, hvis du ikke kan lide at se på det. Så opdager du dårligt nok heller når det sker.
aug 2009
Men den sidder altså dog stadig fast i venstre side men er helt løs i højre . Venter lige lidt endnu , er sikker på den nok skal løsne sig fra den anden side
sep 2010
maj 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 70
Jeg mærkede intet på selve løbeturen, men da jeg kom hjem var min storetå øm og neglen var blå. et par dage efter var den helt sort, og en uge efter sad den løst også i den ene side kun.
Jeg lod den sidde, for tanken om en "skaldet" storetå... ad ad
Jeg tog et plaster på, bare for at holde den på plads. Hvilket du nok ikke skal gøre for det hjælper ingenting.
Et par dage efter og uden at tænke over situationen rev jeg bare neglen ud. ( Ja jeg er jo lidt af en hård negl hvis i forstår, haha ) Det lyder brutalt, men det var som sagt ikke særlig meget negl som hang fast til min hud.
Og efter det, voksede der bare en ny negl ud
Ja, det var nu ikke særlig meget hjælp jeg kunne give, men så fik du da også lige min historie
Okay fedt, jeg opdager at forummet er fra år 2011...
jul 2016
Følger: 1 Svar: 1
Storetå negl er ved at falde af!