527 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Er den ikke fin? :-) (Tegning til matematik :) Er den ikke fin? :-) (Tegning til matematik :)

Ja jeg har jo en matematik opgave til næste uge i trigonometri, hvor jeg skal måle min skygge i forhold til en andens eller i forhold til et objekts. Jeg har så lavet en fin lille tegning dertil, så det ikke bliver AAAAL for kedeligt at kigge på! smiley ( Noget skulle jeg jo bruge min dag til. Hehehe smiley

http://kattegalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumId=15032

Hvad synes I? smiley Hehehehe

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er den ikke fin? :-) (Tegning til matematik :)
  • #1   20. sep 2011 Heh sjov.. Men forstår ikke hvad du mener med ensvinklede trekanter. Det er da retvinklede i trigonometri.
    Eller er det ligesidet trekanter, du tænker på, hvor cosinus (osv) relationerne, benyttes?

• Maria L
    Maria L Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 18 Svar: 47
    #2   20. sep 2011 FEEEEEEEEEEEEEED tegning !! smiley

• #3   20. sep 2011 Trigonometri er retvinklede trekanter, ja. Men de (lærerne) kalder opgaven for en trigonometri opgave, men jo det er blanding af begge dele vil jeg også mene. Der er også nogle andre opgaver i selve opgaven som jeg skal løse, som intet har med retvinklede trekanter at gøre, men hvor jeg derimod skal bruge udvidet cosinus, sinus og tangens for at løse dem. Jeg forstår heller ikke helt selv hvorfor de kalder den for trigonometri, da jeg har samme opfattelse som du Thilde, at trigonometri er retvinklede. Men der altså lidt af det hele i den. Det VILLE have været en idé hvis de istedet havde kaldt den for geometri opgave. Men lærerne kalder den for trigonometri, så det gør jeg også.

• #4   20. sep 2011 Ved du hvad Thilde! Jeg tror ærligt talt jeg vil spørge dem i morgen om hvorfor de kalder det for en trigonometri opgave! For det ER jo faktisk hele baduljen i geometri der er med i den fulde opgave, og ikke BARE trigonometri! Skriver i morgen når jeg er kommet hjem fra skolen af, og fortæller dig svaret de har givet mig på,. hvorfor de kalder det for en trigonometri opgave, når det er hele geometrin der er i den. opgave vi har fået udleveret i klassen!

• #5   20. sep 2011 Okay en lidt stor helgardering måske smiley Ved selvfølgelig ikke hvilket 'nievau' du læser matematik på, men da jeg havde matematik og fysik på A niveau på teknisk gym (HTX), skulle man i hvert fald være påpasselig med hvilke termer, man brugte smiley Lidt træls nogle gange.

• #6   22. sep 2011 Det er C niveau jeg læser.
    Det er bare fordi jeg er nysgerrig jeg har tænkt mig at spørge. Har ikke lige fået spurgt endnu, da det har været noglæe ret grimme dage for mig, i forgårs og i går.

• #7   22. sep 2011 I går døde min kat Solstrejf, og i forgårs fik jeg konstateret at jeg er ved at udvikle diabetes, og jeg skal ændre min livsstil temmeligt meget og ret drastisk, hvis jeg skal undgå at blive diabetiker.

• #8   22. sep 2011 Eiii da.. RIP til missen.. uretfærdigt.

Kommentér på:
Er den ikke fin? :-) (Tegning til matematik :)

Annonce