939 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

børste hår, sundhed børste hår, sundhed

Jeg har selv rimelig langt hår, men drømmer om at få rigtig langt hår, og forhåbentlig også sundt smiley
Jeg har læst om at hvis man børster for meget slider man på det, men har også læst at når hvis det filtre sammen slider det også meget.
så spørgsmålet lyder, hvor ofte børster i hår, og hvor ofte tror i er sundt?
På forhånd tak smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  børste hår, sundhed
  • #2   18. okt 2011 Har kort hår og børster det næsten aldrig.
    Fælder ikke særligt og det vokser som UKRUDT!

Et godt råd til at få dit hår til at vokse hurtigere og blive sundt: Når du vasker hår giv dig selv en hårdt hovedbundsmassage. Stimulering af hårrødderne gør dem sunde og væksten hurtigere har jeg læst i FitLiving.
    Og selvfølgelig har kost også en indflydelse på sundheden af håret.

Det er rigtig nok at rede det for tit kan knække hår, men især hvis man bruger en plastik børste og hvis man reder hårdt. Brug en spray balsam eller varmebeskytter inden du reder, og så brug en med træ-tænder. smiley

• #3   18. okt 2011 tror du så det er sundere at redde det to gange om dagen end en? smiley

• #4   18. okt 2011 Mange tak Thilde smiley
    men hvor ofte tror du man skal børste det med lang hår, for når det er kort filtre det jo ikke nær så meget.
    Det der med hovedebunds massage vil jeg da prøve smiley
    Jeg bruger også mange kure og olier til spidserne og vasker det kun 2 til 3 gange om ugen.
    Prøver at spise sund, men det går sjælent godt hehe smiley
    Jeg føler bare ikke det går stærkt nok. Får klippet spidser hver 3 månede, for det ikke skal knække, men pga det føles det bare heller ikke til at gå særlig stærkt

• #5   18. okt 2011 Da jeg havde langt hår redte jeg det kom om morgenen efter jeg havde været i bad.
    Tror som sagt det kommer an på om man river og flår i håret eller om man reder det med et ordentligt materiale og gør processen nemmere ved at bruge spray balsam eller alm balsam/hårkure regelmæssigt.

Ja det klart du føler det ikke går hurtigt når du får klippet spidser så tit smiley Men det kan godt være at få klippet spidser gør det en smule kortere men rent visuelt ligner det længere hår end det er fordi det er så sundt. Men når du får klippet spidser hver 3. måned er det vel heller ikke mere end 1-2 cm der ryger af?

Hår generelt ligger meget til generne. Om det er tykt eller tyndt, og fint eller rugt - hvor hurtigt det bliver gråt, hvor meget man fælder osv. Og så må man få det bedste ud af det som muligt både med frisure men også med produkter smiley

• #6   18. okt 2011 ja får klippet en cm af så det gror jo stadig, men det går laaangsomt smiley Men har haftlængere hår end jeg har nu, så valgte jeg så bare at afblege det helt lyst og så knækkede det lange af, det er mange år siden, men siden da har jeg været meget påpasselig med mit hår smiley
    jeg børster også mit hår en gang om dagen og forsøger at give mig god tid og være forsigtig. jeg skulle måske starte på vitamin piller igen smiley

• #7   18. okt 2011 Det ved jeg ikke så meget om, omkring kost tilskud og vitamin piller. Plejer altid at få så meget af det gode som muligt igennem kosten bare smiley

• #9   19. okt 2011 haha ja har godt hørt om det der 100 gange, det kan vist umuligt være sundt smiley jamen Athenedora & prinsessen hvor langt er dit eget hår da siden det aldrig filtre sammen?

• #12   19. okt 2011 ja det lyder meget rigtig, bølget hår filtre nok også mere end glat.
    jamen jeg redder selv mit hår en gang om dagen og nogle gange mindre smiley

*~ Therese ~* der var en der prøvede at bilde mit ind at b vitaminer først virkede hvis man havde taget dem hver dag i et halv år? det passer vil ikke så? jeg opgav ihvertfald at tage dem da jeg hørte det smiley hehe

• #13   19. okt 2011 Jeg Har forresten også læst om at man kunne få længere og sundere øjenvipper af at smøre dem i mandel olie eller vaseline, er der nogle af jer der ved og det virker? eller kender i andre skønheds tips og trick? smiley

• #14   19. okt 2011 Ja det har jeg også læst og synes faktisk det virker!
    Jeg ved at røde peberfrugter forlænger din alder FØR du får rynker - altså rynker kommer senere i livet.
    Øhm.. og en masse andre ting, som jeg har læst i FitLiving men ikke kan huske smiley

• #15   20. okt 2011 okay mange tak for jeres svar smiley

Kommentér på:
børste hår, sundhed

Annonce