{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Hvad gælder juridisk - stemplet kvittering ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg er medlem af en a-kasse og har været på dagpenge i en længere periode. Jeg brækker så desværre foden og bliver sygemeldt og kommer på sygedagpenge (samme beløb, men kommunens kasse istedet for a-kassens).

Da mit kontigent normalt bliver trukket over dagpengene, glemmer jeg at betale den regning de så sender til mig.

Jeg står så med en rykker + en fra en ny måned. Rykkeren sku have været betalt senest den 31 oktober, og den nye den 4 november.

Jeg taler med fagforeningen om det og de siger hvis jeg skynder mig at betale hutigt sker der ikke noget, så det gør jeg samme dag.

Jeg går så ned i banken med begge girokort torsdag den 3 november, og siger disse regninger skal betales NU, jeg har skrevet mine kontonumre på. Det er herefter tilmeldt betalingsservice.

Hun stempler så girokortene og giver mig kvitteringen med datoen 3 november på, men siger "vi betaler dem først mandag (den 7 november)".

Jeg spørger hvorfor dog det, men hun svarer at der går nogle arbejdsdage da de sender dem et andet sted hen.

Hmm, jeg regner med at min kvitteringer gælder med det stempel der er på dem, så den der først skulle betales den 4 er betalt i tide og den der sku have været betalt den 31 oktober er betalt 3 dage for sent (som var ok ifølge aftale med a-kassen).

Jeg skriver så en mail til a-kassen med billede af mine kvitteringer og undskylder den for sene indbetaling på den ene.

de svarer så tilbage: "

""Det er bare helt i orden, du er jo ikke blevet slettet eller noget.""

Jeg modtager så i går den 9 november et brev fra a-kassen om at jeg er slettet som medlem da jeg ikek har betalt til tiden.

Jeg talte med min lokale afdeling som mailede mig det med at det var i orden, men brevet er fra hovedafdelingen.

Jeg har ringet til dem (min afdeling) og jeg afventer nu at blive ringet op af hende som sendte mig mailen.

Jeg har også talt med banken, men hun mener at når hende jeg afleverede girokortene til sagde de først blev betalt mandag så var det mandag som galdt selvom hun stemplede dem torsdag.

Men hun har så bedt en fra min afdeling ringe mig op, så det afventer jeg også nu.

Nu er spørgsmålet så, hvad gælder rent juridisk, min stemplede kvittering den 3. eller at pengene først er taget fra min konto den 7. ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad gælder juridisk - stemplet kvittering ??
  • #3   10. nov 2011 Du har ikke noget at bekymre dig om, så længe du har mailen som bevis.

Har din a-kasse fortalt dig, at ved længere tids sygdom, kan du få halveret din kontingent?

• #4   10. nov 2011 Jeg forstår heller ingenting af det her..
    Jeg har før stået i banken med nogle regninger hvor de har sagt "den her betaler vi med det samme" og "den her kan jeg se først skal betales den 15/12-2011 (eks) så vi betaler den først den dag""

Men jeg afleverede begge regninger med mit kontonummer på i torsdags den 3, og regner så med i god tro at ihvertfald den som først skulle betales dagen efter den 4 at den var betalt til tiden og den der sku ha været betalt 3 dage før (31 oktober) den så også var ok for det havde a-kassen jo sagt.
    Men hende som modtog mine girokort satte bare et stempel med den 3 og sagde "vi betaler dem først mandag" og det var åbenbart fordi de sendte dem et andet sted hen.
    Det er Nordea bank (ringsted) jeg har.

Men i går modtog jeg så et brev fra a-kassens hovedkontor om at jeg var slettet som medlem, og sletningen er sket EFTER jeg har indbetalt den 3 (ifølge kvittering) og de så åbenbart først har trukket det fra min konto mandag den 7.

Lone J:
    Jeg har aldrig hørt noget om man kan betale ½ kontigent ved længere tids sygdom, men er du sikker på det ? jeg får jo nøjagtig det samme beløb i sygedagpenge som jeg fik i "alm" dagpenge ?? Kan man så få fuld understøttelse (alm dagpenge) når jeg bliver rask igen hvis jeg kun har betalt ½ kontigent ?

Jeg har brækket mit ben helt nede ved foden, og har været sygemeldt pga det siden den 8 august (uheldet skete 5 august, men sygemelding gælder først fra den 8).
    Jeg går til genoptræning nu, men regner (håber på) at blive raskmeldt forhåbentlig inden jul...

• #8   10. nov 2011 Mærkeligt....jeg har netop været sygemeldt et år OG fik min kontingent nedsat til det halve i et halvt år.
    Måske har jeg så bare en god a-kasse smiley

(link fjernet)

Kommentér på:
Hvad gælder juridisk - stemplet kvittering ??

Annonce