Universitets ansøgning - dispensation {{forumTopicSubject}}
Er der nogen her der har viden eller erfaring med at søge ind på universitetet mod dispensation?!
Sagen er, at jeg har besluttet at det jeg læser ikke er mig, og vil derfor søge ind på Psykologi så hurtigt som muligt på uni.
Man skal da have bestået Samfundsfag B, men jeg har kun haft det på C niveau.
De foreskriver selv at man kan søge disp. hvis faget ikke indgik i min studieretning i gym, hvilket det netop ikke gjorde. Men er stadig ikke sikker på, om de bare vil sige "tag det som enkelt-fags supplering inden du søger ind", hvilket er derfor jeg desperat prøver at komme ind på et fjernundervisnings holdfor Samf. B så jeg kan søge ind til sommer.
Men har nogen her viden eller erfaring om hvordan den slags fungerer?! Altså med den dumme dispensation osv.
På forhånd, tak
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Samfundsfag B indgik ikke automatisk i min linje, men jeg kunne VÆLGE det. Jeg valgte dog Engelsk på A niveau, hvilket jeg også er glad for idet 90% af alt læsestof på Psyologi studiet er på engelsk.
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B, matematik B samt enten historie B, idehistorie B, samfundsfag B eller samtidshistorie B. Alle fag skal være bestået.
Kilde: http://www.ug.dk/uddannelser/universitetsuddannelser/bacheloruddannelser/samfundsvidenskabeligebacheloruddannelser/oevrigesamfundsvidenskab/psykologi.aspx#fold3
Dette gør sig naturligvis gældende for både kvote 1 og 2.
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 2
Så tror desværre ikke du slippe for det.
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Det var i hvert fald den måde at jeg sprang fra tysk 0-B uden at have det på C-niveau.
apr 2011
Jeg har skrevet til HF om samfundsfag B som enkeltfag, men jeg ringer i morgen og desperat forsøger at komme ind på det hold, som godt nok startede i januar - men ville skulle have det som fjern-undervisning, så mon ikke der er plads, tænker jeg?!
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 163
apr 2011
Jeg HÅÅÅBER bare sådan at jeg kan nå at komme ind på holdet selvom de startede i januar!! Ellers skal jeg vente et helt år med at komme ind på uni.
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 163
apr 2011
Universitets ansøgning - dispensation