{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
905 visninger | Oprettet:

Hvorfor dømmer vi? {{forumTopicSubject}}

Jeg kan undres over hvorfor der forgår så meget kritik herinde på KG.
Folk bliver hakket og heilet ned på. Får at vide at de ikke går op i kattens 've og vel' uden at kende individets situation, holdning omkring hvorvidt man skal gøre det ene eller det andet, og ikke mindst hvor meget man gør for sin kat/katte.
Siden hvornår er det blevet okay, at brase ind og bedømme folk, uden at vide hvad man taler om.
Jeg synes det er for meget kritik at hente.
Er der flere der føler sig udsat for disse anklager?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor dømmer vi?
  • #2   15. mar 2012 Der er nok mange der tænker lige som dig.
    men problemet er mere det med, når man skriver noget på så stort et fora som dette, må man tage det der kommer, man kan jo vælge at springe sådanne indlæg over..''
    Hvis man ikke kan klare negative svar så skal man ikke spørger på et offentligt fora med så stor en brugerflade.''

    og jo jeg kan også blive stødt over de nogen skriver på på andres vejene og mine egne, men det må man tage med når man skriver herinde, tja eller andre kattefora, for vi er mange kattetosset kvindemennesker, der først tænker på katten og muligvis derefter på mennesket på det der er skrevet


  • #3   15. mar 2012 Susan
    Eftersom hjælpe-administrator har været inde og sige der lige skal komme ro på. Så tror jeg det er en god idé hvis vi lader hinandens indlæg osv. være i fred. Tror du ikke?
    Hvis vi nu skal holde den på et mere modent plan?

    HaqArmani
    Nej, det kan jeg da godt forstå. Der skal være plads til os alle, og jeg synes vi burde respektere det så meget, at vi ikke kommer med ris hvis der ikke er blevet spurgt om nogen mening. Det er klart man bliver ked af det.

    Hanne
    Ja, det har du ret i Hanne. Meeen, hvis vi ikke stiller noget spørgsmål på forummet, men bare har brug for at fortælle noget uden at stille spørgsmålstegn. Burde vi så ikke være bedre til at respektere dette? Jeg tror ikke vi tænker over, hvem det rammer bag skærmen. Nogle af os (og sikkert mange af os) bliver rigtigt kede af det og vrede, hvis der er udtalelser om en som ejer, da dette er et ømt punkt for mange af os.


  • #4   15. mar 2012 Jeg har set det SÅ mange gange nu herinde, og da jeg færdes mange steder på nettet, så mener jeg helt klart, at jeg kan tillade mig at sige, at en del herinde er MEGET grove i deres udtalelser.

    Det er som om, at nogen mener at alle skal kunne se 10 år frem i tiden, hvilket man sjældent kan. Ligeledes, savner jeg en saglig debat, hvor man kan få svar på det man spørger om, i stedet for at folk bliver skudt alt muligt i skoene.

    Tror at vi alle skal huske på, at alle ønsker det bedste for deres dyr - hvis de ikke gjorde det, så spurgte de sq nok ikke efter råd.

    Og den der med, at det må man tage med i et offentligt forum - det er jo bare en dårlig undskyldning for dem som ynder at udføre den adfærd. Hvad med at sige NEJ - vi vil ikke acceptere den slags - folk skal sq skrive ordentligt til hinanden - det kan da for pokker ikke være så svært......

    Begynder helt at få det indtryk, at folk som går umanerlig meget op i deres katte, efterhånden kender kattesproget bedre end menneskernes, og derfor ytrer sig så fattigt.

    ØV


  • #7   15. mar 2012 *Lotte
    Men det handler jo mange gange om hvordan man læser indlæggene - ofte bliver brugernes indlæg misforståede - og her handler det så for TO og andre at finde frem til hele historien - men på en sober måde smiley

    Jeg kan ikke genkende det med at folk ikke følger rådene.... tror nu nok at alle ville, hvis det stod i deres magt.

    Beklager, men når det kommer til børn og dyr, så er jeg af den overbevisning, at langt de fleste ønsker deres børn/dyr det bedste, men måske ikke altid formår at give det som andre måtte mene er det bedste. Det kan skyldes økonomi eller mange andre faktorer. Men er ikke i tvivl om, at de fleste børn og dyr lever en tilfredsstillende tilværelse trods mangler. Det vigtigste er dog, at man varetager dem forsvarligt.


  • #8   15. mar 2012 Om man vil følge folks råd er vel op til en selv og ikke rigtig det det handler om men derimod hvordan det bliver sagt. Er der tvivl må man spørge ind til situationen og ikke dømme på forhånd.
    Den med, at det må man finde sig i når man skriver herinde, er noget pis for at sige det mildt. Det ikke særlig svært at sige tingene på en pæn måde! Så helt enig med trådstarter.


  • #9   15. mar 2012 Carina J
    Lige præcis, vi spørger efter råd hvis vi har brug for hjælp - netop fordi vi går op i vores katte. Men hvis vi ikke spørger efter råd, og blot kommer ud med hvad vi har at fortælle, så er det ikke fair at dømme hvis man ikke kender til den hele situation. :-))

    SH
    Ja, desværre bliver tingene formuleret lidt for skarpt. Og alle bidrager til at kører hinanden op i en spids. Men tror efterhånden man kan finde mange indlæg, specielt hvor vi ''unge'' føler os specielt trådt over tæerne. smiley

    Lars C
    Ja, det er så nemt at sidde bag en skærm og smide en masse i hovedet på folk, det har du helt ret i! Og ja, for mange nævner sig selv til eksperter, på områder og individuelle situationer de ikke aner noget om.

    Stef J
    Ja. Hvis folk vil dømme, så må de bede om al den infomation de har brug for, før de kan dømme. Ellers dømmer de på egne grundlag, som mange selv forstiller sig, ud fra en linje de læser.
    Jeg synes indlæggene bliver behandlet verbalt groft herinde.


  • #10   15. mar 2012 Her er noget jeg vil holde fast i.
    Det at skrive på et forum og være delvis anonym, det gør det så nemt at bebrejde og hakke ned.
    Når man læser et indlæg, skan man sommetider se en lang ordstrøm der bare siger: Du skal ikke tro, Du ved ikke noget, det bedste forsvar er angreb og hvis man stod i en forsamling, var der nok nogen der formulerede sig anderledes.
    Man skal også være indstillet på, at på sådan et åbent forum deltager både børn og "gamle". Det afspejles også ofte i tonefaldet.
    Jeg har skam prøvet at få pb med advarsel fra en meget ung bruger, jeg har også prøvet at blive hakket ned, men desværre er der mange der glemmer at tænke på konsekvenserne af hvad de skriver!
    Det handler om formulering.


Kommentér på:
Hvorfor dømmer vi?

Annonce