6.661 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Laura Aarup G
Laura Aarup G
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 6

Ang. Tattovering/tattoo og eksem/allergi? Ang. Tattovering/tattoo og eksem/allergi?

Hej alle!

Jeg har længe tænkt på at få mig en tattoo.

Jeg søger efter gode råd og erfaringer, da jeg desværre efter en hårfarvning ved frisøren fik ret kraftig eksem (mange steder på kroppen) , rødt og hævet.

Fik heldigvis udleveret nogle piller ved vagtlægen til 4 dage, så mit eksem er næsten væk nu.

Mit spørgsmål er så om det er farligt at blive tattoveret, når jeg for første gang i mit liv har reageret så voldsomt på hårfarvning??
Fornuften siger mig at det er farligt og dumt at få tattoveret farve ind i huden efter hændelsen, men hvad siger I?

Kan man evt blive testet på en eller anden måde, for at kunne finde ud af om man kan tåle den blæk tattovøren bruger?

Venlig hilsen Laura ..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Havehjælp 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang. Tattovering/tattoo og eksem/allergi?
  • #1   18. mar 2012 Jeg ville ikke vove mig ud i noget hvis jeg var dig.
    Men et godt råd, ville være at spørge en læge eller en tatovør. smiley

• #2   19. mar 2012 Så vidt jeg ved er det faktisk kun ved henna farvning og allergisk reaktion, det er et problem at blive tattoveret.

Din læge vil bare fortælle at du ikke skal gøre det, for det gjorde min. jeg havde haft lidt eksem og var nervøs ved at blive tattoveret, og forhørte mig hos lægen.
    Det var ikke noget problem overhovedet.

Forhør dig hos tattovøren. Og find en god én smiley

• #5   19. mar 2012 Få din tattovør til at sætte en lille prik et sted hvor man ikke ser den, f.eks inde i armhulen. Hvis du reagerer på den, så kan du nok ikke tåle det.

• #6   19. mar 2012 Til info findes der også mennesker der har haft deres tattoo i mange år og først reagere allergisk på dem efter 10 år (fx) ..

Jeg har selv en (og skal have en mere om en måneds tid) og har aldrig haft problemer - men de KAN komme smiley man kan aldrig være sikker.

• #7   19. mar 2012 Man kan heller aldrig vide sig for sikker på om den enkelte farve giver allergisk reaktion. Der findes desværre tatovører som ikke lever op til kravene. Men Annies idé med at du kunne få en lille prik, synes jeg lyder som en god idé. Men igen - man kan aldrig vide sig for sikker.

Personligt synes jeg selv at tatoveringer er super flotte. Har selv tre, men to af dem er blevet en ommer'.

• #8   19. mar 2012 Der er nogle farver der er mere allegi fremkaldende end andre fx rød
    men en tatovør burde vide det. Men husk at kig dig godt for og lad være med at tage den første eller billigste.

• #9   21. mar 2012 da jeg fik min, fik jeg også af vide at rød er den værste farve for allergikere... men tænk også over at kraftige farver har det med at falme, så overvej nøje, hvad du vælger samt skygger forsvinder helt, afhængig af hudtype...men er du, som jeg meget allergisk, så overvej at få den i sort kun, da det er den farve der er mindst allergifremkaldende, i hvert fald i følge det jeg fik fortalt den gang jeg fik min smiley og jeg har 7-9-13 endnu ikke haft problemer med min og den er lavet i sort og kun sort smiley

• Trina P
    Trina P Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 1 Svar: 1
    #10   8. jan 2019 Fik min (første) tattoo under min skulder i oktober 2017, efter ca. 2 uger starter eksem (alvorligt) i min ansigt, ellers aldrig haft eksem i mit liv.
    gik ca. 3 måneder med alvorlig udbrud, så blev det bedre.

Nu efter 11 måneder begynder det igen. Kulde eksem gætter jeg.

Ja, der kan kom forskellige reaktioner efter tattoo, f. fra person til person .

Og hvis man vil have en tattoo, skal man være forberedt at der kan komme noget reaktioner, selvom man ikke har haft det før.

Kommentér på:
Ang. Tattovering/tattoo og eksem/allergi?

Annonce