{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
564 visninger | Oprettet:

Tinka
Tinka
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943

computer-spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have ny (brugt) computer, men har ikke spor forstand på det, så det er svært at vælge.
Hvordan lyder dette:

2.16Ghz Intel Core2Duo

4gb. Ram

80gb harddisk

DVD brænder

Nvidia Quadro FX2500m Grafikkort

Numerisk tastatur

17” skærm (1920x1200)

Windows Home Premium 32bit. (Installeret – DVD medfølger)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  computer-spørgsmål
  • #1   11. apr 2012 Umiddelbart lyder 80 g harddisk virkelig ikke som noget jeg ville købe smiley

• #2   11. apr 2012 gb*

• #3   11. apr 2012 Er du sikker på der ikke står 800 gb harddisk? smiley

• #4   11. apr 2012 Jeg har kopieret fra mail, så der står 80gb, men kan være det er en tastefejl. (Det skulle være en stærk maskine).
    Hvilket gb-tal er normalt?

• #5   11. apr 2012 på en ældre bærbar er 80 Gb faktisk normalt... Hvor gammel er den? Den må alligevel have nogle år på bagen, med en 80 Gb hardisk..

I dag har de omkring 500 - 750 Gb..

• #6   11. apr 2012 Den er 5-6 år gammel. Har just ringet til firmaet (Refurb) og spurgt om det kunne passe med de 80 gb. Det kunne det, men de tilbød at sætte 160 gb i.
    Det skulle være en ok og stærk computer (og så får man jo mulighed for at ringe og få support, hvis det driller). Men jeg synes godt nok det er svært, når man ikke har forstand på sagerne smiley

Tak for at jeg blev gjort opmærksom på det med harddisk-størrelse. For mig kunne der have stået 2,2 eller 15000gb og jeg ville ikke ane, om det var lidt eller meget.

• #7   11. apr 2012 Hvis den er så gammel, så burde du næsten få den gratis eller til meget billige penge. Hvad skal computeren kunne bruges til, og hvilken pris vil du helst havne på?

• #8   11. apr 2012 Pris så billig som muligt :-D.
    Den skal bruges til netsurf (uden at den går langsomt på tunge sider), til tekstbehandling, at se tv på, og så vil jeg have nogle fotos og videoklip liggende på den.
    Trooooor nok jeg er nået frem til at droppe den, for videoklip kan måske blive et problem med så (åbenbart) lille harddisk.

• #9   11. apr 2012 Ville nok vælge at få de 160 gb Ind som harddisk, men alt det andet lyder til dit behov fint nok.

Nvidia grafikkort er jeg helt med på ;D De er ret gode, og er det, de bedste gamer computere er installeret med.

Dual core.. tja.. til dit forbrug er det skam helt fint smiley

• #10   11. apr 2012 Hmm..

en 2 timers DVD film fylder ca. 8 GB så en en 80 GB kan teoretisk indeholde ca. 20 timers film i DVD kvali . eller så kan den indeholde ca. 114 ukomrimerede musik CD'er

Ellers synes jeg at data er OK

• #12   11. apr 2012 Mange tak for jeres vurderinger smiley Jeg vil lige overveje den en ekstra gang så.

Har et godt grafikkort andre fordele end bruge computeren til spil?
    (for hvis den eneste fordel er spil, er det fjollet at betale for det, når jeg ikke spiller).

Vedr. størrelse på harddisk, så må plads nok til 20 timers film vist række :-). Men kan en halv- eller helfuld harddisk, få computer til at gå langsomt?! Eller kan der være andre ulemper ved det?

Er der mere jeg bør vide om computeren?

Og udfra det oplyste, hvad mener I så er rimelig pris?

• #13   11. apr 2012 Den er ikke noget værd overhovedet...

Du kan bruge den til at gå på nettet og thats it.

Hvis du endelig køber den så skal du ikke give mere end 500 kr.

Grafikkort er uvurderligt og en stor del af selve det at bruge en computer. Kig på din skærm. Alle farver, levende billeder og skift af sider er afhængig af grafikkortet. Et skod grafik-kort eller onboard som det også hedder kan igen kun bruges til net og oftest kun lige til youtube. Uden et ordentligt grafikkort ingen spil, videoer og så videre.

Alt hænger sammen i en computer. Hvis du bare vil have en billig bærbar, der intet kan overhovedet, jamen så er den et udemærket køb. Men hvis du vil bare en smule med din computer, så er det spild af penge.

• #14   12. apr 2012 Natasja - den har jo netop et godt grafikkort, så er det pga. den lille harddisk, du mener, den intet er værd?

Den skal bruges til netsurf (uden at den går langsomt på tunge sider), til tekstbehandling, at se tv på, og så vil jeg have nogle fotos og videoklip liggende på den.

• #15   12. apr 2012 Grafikkortet er ikke noget at råbe hurra for:-)

Det er en ældre sag, der ikke er videre hurtig og som du vil blive træt af i længden.

Men hvis du kan få den til en god pris, så slå da til:-)

Jeg ville personligt hellere ofre det mere og så få en maskine, der kan bruges i længere tid og som man er mere tilfreds med.

• #16   12. apr 2012 Jeg troede, det var et rigtig godt grafikkort (fordi Thilde er vild med det :-))
    Men hvis "ikke videre hurtig" ligefrem betyder langsom, sååå smiley

(Pyha, det er altså lettere at købe ny cykel fx).

• #18   12. apr 2012 Jeg ved ikke om lige DET grafikkort er godt, men selve Nvidia laver super grafikkort nu i hvert fald smiley

• #19   12. apr 2012 Joeh Lotte, jeg har faktisk overvejet en tur til Hadsten. Men det er nok alligevel nemmere at få den sendt. Hvis jeg synes den er dåm kan jeg "bare" returnere den inden 14 dage.

Hmm, det er nok mest dens levetid, jeg er i tvivl om, når den er så gammel. Gider ikke skifte computer ud hvert 5. år nemlig. (Ville helst ha en der holder i 30 år ;-D)

• #20   12. apr 2012 Tinka - til din information så fx HP-bærbare har en ca levetid på 2 år smiley
    MIn har dog holdt i 5 (og har ikke engang passet på den) og den er altså ved at være død .. smiley

• #21   12. apr 2012 Kun 2 år! :-O, det er jo knapt jeg ville kunne nå at lære at bruge den.
    Hvis det ikke var fordi min stationære Dell er langsom og der er en løs forbindelse til skærmen, så fungerer den fint på 6. år nu.
    Men hvis 2 år er standardlevetiden for en ny bærbar, så bekræfter det mig i at købe en brugt med 2 års reklamationsret.

• #22   12. apr 2012 En bærbar fra HP har ikke en levetid på ca. 2 år.

Hvis man passer og plejer sin computer, og man sørger for ikke at brænde den sammen, så kan det holde langt mere end sølle 2 år..

Jeg synes personligt at det ville være langt bedre at købe en ny fremfor en brugt, for en på 6 år er for det første gammel i indmaden, og desuden vides det ikke om den er blevet passet på eller lever på sine sidste dage.

• #23   12. apr 2012 Hvor meget skal du give for den brugte pc på 5-6år?

• #24   12. apr 2012 Jeg ville kun købe den, hvis jeg "fik den smidt i nakken". Den er slet ikke værd at bruge penge på.... 80 gb harddisk er slet ikke godt nok! Når det "faste" programmer er installeret, er der ikke meget plads tilbage....
    Grafik kortet skal du nok heller ikke regne det store med, når pc'eren er 5-6 år gammel... Der er sket rigtigt meget i udvikling på det område.

Ville højst give ca 200 kr for den! Hvad skal du give??

• #25   12. apr 2012 Den brugte må være for dyr så, for den koster 3000 :-o.
    Jeg synes ellers godt om genbrugstanken, og maskinerne er jo tjekket op. lagt nye "ting" ind i osv., OG der er support inklusive (hvilket jeg sagtens kan få brug for ;-)).
    Har da også kigget på en ny, men synes 17" er ret dyre. (købte forresten en ny Medion for et halvt år siden ... som jeg leverede tilbage, fordi den var dÅm).

• #26   12. apr 2012 http://www.billigteknik.se/da/portabel/6753-hp-pavilion-g71221so-886112364557.html

Godt nok er siden fra sverige, hvor du kan bestille den fra. Men du kan jo altid kigge videre efter andre forhandlere. Har selv den samme pc. Og den er hurtigt - pga dual core processer. Der er en fin hardisk med 500GB som er standard. 4GB RAM, 17,3'' skærm og indbygget webcam.

• #27   12. apr 2012 694,- dyre end den brugte pc du havde øje for.
    Og så kommer der også lige fragt oveni hatten ved siden af jo. Men den er alle pengene værd + mere. :-))

• #28   12. apr 2012 Jeg synes 3000 er aaaalt for dyrt for sådan en gammel en smiley

Jeg har en MSI næsten 18" med quad core og jeg ved ikke hvad (det er en gamer computer) for 5500. Så du kan saagtens få bedre for den pris du er ude i smiley

• #29   12. apr 2012 Det skal du dælme ikke give!!!!!!!

Du bliver taget bagi... Undskyld udtrykket. Der findes så mange langt bedre computere til en 3-4.000 kr.

Jeg har lige foræret en meget bedre computer end det du har kig på væk, da den ikke kunne sælges for 500 kr-.

• #30   13. apr 2012 Ja, kan godt se det er billigt for en ny, Tina, men hvis det skulle ende med en ny, så vil jeg ikke købe over nettet, men fra butik i Århus. Jeg satser dog stadig på Refurb - de har fået så fine anmeldelser på Trust Pilot, at jeg tænker det må være muligt at få en ok brugt computer til ok pris der.

Natasja **Jeg har lige foræret en meget bedre computer end det du har kig på væk, da den ikke kunne sælges for 500 kr**

Ærgerligt (hvis det var en 17" bærbar).

• #31   13. apr 2012 Køber du i butik, ja så kan det dæleme godt være dyrt.

Føniks computers har butik (og online salg) i Århus og Kbh - der har vi altid købt fra. Det var der vi fandt vores super gode tilbud, og er der noget med reperationer - så er de bare hurtige og flinke.
    Dem vil jeg helt klart anbefale dig at kigge hos frem for fx Fona og Elgiganten.

• #33   13. apr 2012 Butikkerne tager ca 1000 til 1500 mere end på nettet.

Der er ingen grund til at købe der.

(Og lidt salt i såret: Det var en 17")

Så gør dig selv den tjeneste at finde en ordentlig maskine, du bliver glad for i længden.

• #34   14. apr 2012 I hvert fald ingen el-giganten til mig pga. uigennemskuelige priser.
    Har luret Føniks og synes ikke lige, der var noget der passer, men det kan måske komme.... så tak for det link, Thilde smiley

Argh Natasja, der kunne du lige have tjent en tudse smiley
    En grund til at købe i butik er, at så kan jeg tage skidtet under armen og troppe op, hvis der skulle være noget galt med det :-).

Når man køber på nettet, vil der så typisk være installeret det mest nødvendige, man skal bruge for at komme i gang?

• #35   14. apr 2012 Tinka - Ah okay ærgerligt du ikke lige kunne finde noget der smiley Måske det kommer. Synes de opdaterer deres sortiment rimelig tit.

Ja det er rart at kunne have et sted at gå hen til fysisk for reparation i stedet for at skulle sende skidtet med post.

Styresystemet (fx Windows 7) vil være installeret hos langt de fleste ja, hvis ikke alle (med mindre man selv køber delene og samler computeren) Men sådan noget som virusprogram og office vil ikke - ligesom hvis man køber dem helt "nøgne" i en butik uden diverse tillæg for disse programmer.

• #36   14. apr 2012 Virusprogram - der fortsætter jeg bare (indtil videre) med F-secure over Stofa. Jeg burde kunne finde ud af resten så :-).

**Ja det er rart at kunne have et sted at gå hen til fysisk for reparation i stedet for at skulle sende skidtet med post. **

Jep, og slippe for at skulle til at ringe, og hænge som nummer 27 i køen, og ende med at få en tysktalende medarbejder i røret :-S.

Refurb har jeg ikke helt udelukket (de fleste af deres computere ser ud til at have 160 gb). Så vil lige spørge igen: Kan en halv- eller helfuld harddisk, få computer til at gå langsomt?

• #37   14. apr 2012 Ifølge min kæreste: Ja helt klart langsommere. Der er flere data den skal køre igennem og "rydde op i".

• #38   15. apr 2012 Tænkte det nok.
    Tak for nyttige svar smiley

Kommentér på:
computer-spørgsmål

Annonce