{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
572 visninger | Oprettet:

Er du god til at regne? :) {{forumTopicSubject}}

Jeg har en bil som jeg syntes er ret dyr at køre i, så nu kunne jeg godt tænke mig at se om den køre det på litteren den skal. Men jeg kan ikke finde ud af at regne det ud så håber nogen kan hjælpe smiley

I tanken kan der være 55 litter, den skulle gennemsnitlig kunne køre 12,5 på litteren og jeg har tanket fuld tank for ca. 12 kr pr litter.

Er der nogle der kan regne ud hvor meget den skal kunne køre på en fuld tank ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er du god til at regne? :)
  • #1   16. apr 2012 Vi skal lige vide hvor langt du har kørt på en tankful benzin. Fra du tankede til der ikke var mere benzin.

  • #2   16. apr 2012 12,5 x 55 = 687,5 kilometer burde den kunne køre. Men i virkeligheden er det nok en del mindre.

  • #3   16. apr 2012 signe, hvorfor tror du det er en del mindre ?

    Herdis, kan man ikke regne det ud på den anden måde som signe gør?

    Jeg har ikke prøvet at nulstille ved fuld tank så jeg ved det ikke.


  • #4   16. apr 2012 Didde F
    Det er egentlig logisk nok - ved bykørsel og kortere ture kører man generelt kortere pr. liter i forhold til lange strækninger, hvor du ikke skal skifte gear hele tiden smiley Så de 12,5 pr. liter er beregnet ud fra, at du kører lange ture med få gearskift og selvfølgelig uden at køre råddent smiley

    Og nej du kan ikke regne det ud på andre måder end det, som Signe S har stillet op smiley så næste gang du tanker bilen helt op, så må du lige nulstille den, for så kan du beregne, hvad den i gennemsnit kører på literen smiley


  • #5   17. apr 2012 Signe skriver hvor mange kilometer den burde kunne køre på en tank.
    Du spurgte om hvor langt den kunne køre på literen smiley


  • #7   17. apr 2012 Jeg nulstiller ALTID triptæller, så jeg kan se hvor langt den har kørt smiley
    - så er du også sikker på at du ikke regner forkert ;D


Kommentér på:
Er du god til at regne? :)

Annonce