{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

Lærere søges til eksamen! {{forumTopicSubject}}




Skrevet: 26-04-2012 15:05:32 Slet hele emnet

Hej,

Jeg går på seminariet, på 2. år. Skal til at afslutte mit første linjefag - dansk. Jeg har trukket et modul om sprog til den mundtlige eksamen, og skal derfor finde ud af noget jeg kan snakke om om dette emne.

Er der nogle som har noget forslag? Jeg har selv tænkt på og bruge de sociale medier, såsom facebook og se hvad sproget er der.
Eller også kunne jeg godt tænke mig og arbejde med rap kontra ældre tekster - fx michael strunge. Begge lidt provokerende tekster, men hvordan har sproget udviklet sig gennem disse.

Kan man godt bruge de emner - eller har I andre forslag?

Et andet et spørgsmål. Vi skal også stille en undervisningssituation, eller forløb op, hvor vi skal bruge sproget i fokus. Kun sproget, ikke noget med mundtlighed eller sådan noget. Men hvad kan man gøre for at tage de fagligt svagere elever med. Når man også vil have fokus på den inkluderende skole i sin eksamen.

Er lidt grøn med sådan noget endnu, så nogle med praktisk erfaring vil være fantastisk. Tager imod AL den hjælp jeg kan få med kyshånd!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lærere søges til eksamen!
  • #1   27. apr 2012 Jeg kender intet til folkeskolelæreruddannelse, men er universitetsuddannet i med to sprog, så lidt kender jeg da til sprog, opgaver og eksamener.

    Umiddelbart ville jeg være lidt nervøs for at gå i gang med facebooksprog. Det er meget omfattende og lidt diffust, skal indsnævres meget, og du skal vel bruge noget teori på impirien, så det kan blive en stor opgave. Måske snarere to opgaver..

    Jeg hørte for noget tid siden på p1, at en eller anden havde skrevet enten speciale eller phd om facebook sprog. Det kunne du måske bruge

    Nu aner jeg jo slet ikke, hvad din opgave går ud på, og hvad niveauet er, men det allervigtigste er, at du finder ud af PRÆCIS, hvad der interesserer dig, hvad dit mål er med opgaven/ hvad du vi undersøge, og hvordan du vil nå frem til det mål.

    Så umiddelbart syns jeg de to "genrer" Michael Strunge" og en god raptekst, fordi du har noget helt konkret som udgangspunkt for en analyse.

    Alle de der nye ord med "den inkluderende skole" kender jeg ikke til, men det betyder vel bare, at du skal prøve at få alle eleverne med, så du er nødt til at ha flere niveauer i dine analyser, så du i din forberedelse af undervisningen kan "inkludere" de lidt svagere elever..
    Puha...nu jeg træt...aner ikke om det var rent vrøvl jeg fik skrevet smiley


Kommentér på:
Lærere søges til eksamen!

Annonce