14.555 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Bror bliver student, giver man en rose? Bror bliver student, giver man en rose?

Hej KG smiley

Min yngste bror bliver student i morgen, og nu er jeg i tvivl, om han skal have en rose fra hele familien, eller om vi hver kan give ham en?

Han bliver HTX student, og huen har et mørkt blåt bånd, så jeg tænkte på, at jeg ville give ham en blå rose. Men min mor siger, at man altid giver en rød rose med en af de der små huer på, som har et blåt bånd.

Er der nogen, der kender til traditionerne omkring rosen til studenten? Har søgt lidt på google, men der var ikke lige noget der. Jeg fik selv en buket blomster fra familien, og min anden lillebror tog elev-udlæring i stedet for gymnasiet, så jeg kender ikke selv til det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bror bliver student, giver man en rose?
  • #4   25. jun 2012 Mange tak for svarerne Susan smiley

Okay, så bliver det blå roser. Men ved ikke med champagnen henne på skolen, for han er sådan lidt genert over det. Hans venner kommer også, så vi tager nok hjem til familien og drikker noget der.

• #8   25. jun 2012 min mor har nu købt to røde og to blå roser, så han får en fra os alle sammen smiley

Jeg er klar med mit kamera smiley Tænker også, at han vil være glad for billederne senere hen. Jeg har fundet ud af, at han er den sidste, der skal op, så jeg ved ikke, hvor mange andre fra hans klasse, der bliver på det tidspunkt.

• #9   26. jun 2012 da jeg blev student var roserne røde men jeg er jo også pige.. vi fik champagne og det hele og jeg er super glad for billederne derfra den dag i dag... Min bedste veninde gav mig sådan en mini flaske champagne til en person som jeg den dag i dag har stående sammen med min hue i et glasskab..

• #10   26. jun 2012 husk at blomster visner så gemmedimser - vaser eller måske en modelbil til en dreng hvor man får indgravet "Student dd-mm-åååå" det er nemmere og sjovere at gemme end billeder af blomster.. MEN blomsterne skal stadig være der... traditioner you know..
    Men det var bare en ide.

• #11   27. jun 2012 han fik sådan en nøglering med en studenterhue fra sin bedste ven, og blev så spurgt om han ville beholde den, for så ville den også blive indgraveret. Han ville godt beholde den, så han har også den som et minde smiley

Kommentér på:
Bror bliver student, giver man en rose?

Annonce