{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

Hjælp til en god bog? {{forumTopicSubject}}

Hej alle på KG.

Jeg havde aldrig troet at jeg skulle spørge om dette hehe.. Men...

Jeg er blevet sat i praktik hvor jeg har virkelig meget tid til overs da der ikke er så meget at lave. Min mentor/kollega spurgte mig idag om jeg ikke havde en bog jeg kunne læse så jeg kunne få tiden til at gå med det istedet for bare at sidde og kigge mens jeg venter på kunder. Jeg svarede nej da jeg ikke ejer en eneste bog..

Jeg har virkelig ikke den store interesse for bøger, men jeg må indrømme at hun nok har ret, det vil blive utrolig kedeligt bare at sidde der og kigge, så måske skulle jeg finde mig en bog og få tiden til at gå med.

Jeg har ingen forstand på bøger og jeg er virkelig dårlig til at vælge en bog.

Er der nogen af jer der har nogle forslag til en god bog?

Håber I kan hjælpe mig. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til en god bog?
  • #2   28. jun 2012 Hmm, aner ikke hvad du er til, meeen her kommer lige nogle forskellige ;D

    Twilight bøgerne (Twilight/Tusmørke, New Moon/Nymåne, Eclipse/Formørkelse, Breaking Dawn/Daggry, Bree Tanners korte liv efter døden)
    'For min søsters skyld'
    Pigen fra Auschwitz'


  • #3   28. jun 2012 ''Jeg ser dig'' Camilla Grebe og Åsa Träff en hammer go' psykologisk krimi som varmt kan anbefales.

  • #4   28. jun 2012 Eller ''døde piger lyver ikke'' (original titel ''13 reasons why) skrevet af Jay Asher.
    En rigtig god bestseller. smiley


  • #6   28. jun 2012 Det kommet jo meget an på hvad du har af interesser.
    Altså skal det være noget om kærlighed, mordsager, overnaturligt osv.
    Ellers er det lidt svært og komme med eksempler.

    Jeg har lige læst Farven Lilla, forfatter: Alice Walker, Enormt spændende, lidt tung i starten, men rigtig god smiley


  • #7   28. jun 2012 Ja okay uden mine interesser er det lidt svært hehe, men jeg ved bare ikke helt hvad mine interesser er når det kommer til bøger, så det er lidt svært at sige.

    Jeg har set Twilight filmene, de er utrolig gode, men vil ikke læse bøgerne, det er noget jeg helst vil se på film..

    Kvinden i buret må jeg ærligt sige ikke lyder som noget for mig.

    Hvis jeg skulle gætte var mine interesser måske spænding, fantasi, romantik, sci-fi og måske også krimi hvis det virkelig er en god en med lidt mere spil i..

    Når det kommer til drama er jeg altid lidt blandet fordi det er ikke alt drama jeg kan lide :S Meget forvirrende hehe..

    Genre som jeg næsten er sikker på ikke er mig er psykologi, grysere og dokumentar efter hvad jeg lige kan komme på..


  • #8   28. jun 2012 Hmmm... synes du skulle prøve 'For min søsters skyld' - den handler om en pige ved navn Anna, der er sat i verden, for at redde hendes søster (hendes søster har leukemi), og så følger man ellers, hvordan det begyndte, og hvordan Anna går til en advokat, for at få lov til selv at bestemme over sin krop (har ikke fortalt alt hvad der sket - dette er bare for at du kan få et lille indblik i, hvad det er for noget).

    Super god - har læst den flere gange ;D


  • #9   28. jun 2012 Jeg har heller aldrig været den store læser, men da jeg så skulle på ferie, måtte jeg give mig til at læse en bog. Jeg valgte derfor en overkommelige størelse bog, for ellers vidste jeg, at jeg ikke ville komme igennem den smiley Jeg var blevet anbefale nogle bøger, som viste sig at være super gode, og derfor vil jeg også anbefale dem til dig smiley Den første hedder: Drageløberen. og den anden hedder: Under en strålende sol. Begge af forfatteren Khaled Hosseini. De er virkelig gode og spændende, og ikke mindst nemme at læse.

  • #11   28. jun 2012 De bøger lyder tunge. For min søsters skyld lyder faktisk god, men for at være ærlig er det ikke noget jeg ville læse, hvis det var en film kunne jeg måske finde på at se den men at trække sådan en historie ud over en længere tid lyder ikke særlig fedt for mig. Som sagt den lyder god, men har lidt brug for en anden slags historie lige pt.

    De to andre er slet ikke noget for mig, sorry,.. De er helt forkerte til mig, kan jeg læse mig til.

    I må meget undskylde at jeg er så besværlig omkring bøgerne i forslår,. Er glad for I gider at komme med forslag smiley

    Jeg vil nok helst læse en slags "feel good" bog..
    Det virker utrolig svært for mig at finde en bog og derfor valgte jeg at spørge herinde. Jeg vil gerne lidt væk fra alt det drama som kan være i hverdagen, i nyhederne, krig, udnyttelse af alle slags, død og sygdom. Sådan nogle ting vil jeg gerne undgå i en bog..


  • #12   28. jun 2012 Jeg ved ikke om jeg søger forkert men jeg kan ikke finde bogen "verden uden ende" ?

  • #13   28. jun 2012 Okay, hvis den er lavet til en film kan jeg måske finde den, og se den en dag..

    Haha nej ellers tak. Der er jo andre bøger og genre end lige præcis dem der er blevet forslået ind til videre, så må jo bare være tålmodig og håbe på at der bliver forslået en jeg kunne synes godt om?


  • #14   28. jun 2012 Hvis det skal være "feel good" bøger kan jeg anbefale følgende; hvem er jeg af Sophie Kinsella, djævelen går i prada, En shopaholics hemmelige drømmeverden, Nynnes dagbog... det er alle bøger med humor og romantik og du kan grine fra start til slut. Det er på ingen måde bøger der skal tages alvorligt men bare god underholdning smiley

  • #16   28. jun 2012 "hvem er jeg" lyder faktisk god nok, den vil jeg da helt klart kigge lidt mere på..

    Djævelen går i prada, En shopaholics hemmelige drømmeverden og Nynnes dagbog har jeg alle 3 set på film, de er sjove.. smiley Du har fat i nogle af det som jeg godt kan lide, hvis jeg ikke havde set filmene ville jeg måske læse bøgerne?

    Ja okay det var måske skrevet forkert det med krimi, men mente nu mere at der jo tit er lavet sjove film som handler om krimi men som ikke lyder lige så tunge som "kvinden i buret"..

    "Papillon" ser ikke ud til at være mig heller. Men "Natstorm" kunne måske godt være noget? smiley


  • #17   28. jun 2012 "Hypnotisøren" kan også sstærkt anbefales smiley

  • #20   28. jun 2012 Nåå okay, kan jeg godt forstå, jeg ville også fortrække dem på engelsk.

    Jeg har set alle Harry Potter filmene, smiley


  • #21   28. jun 2012 Må indrømme at jeg ikke har læst hele tråden, da jeg er på vej under dynen. smiley
    Men jeg vil helt klart anbefale Twilight-serien!!! Jeg er en læsehest, og det er nogle af de bedste bøger, jeg nogensinde har læst. Jeg har læst dem 7 gange, og lige så snart jeg er færdig med min nuværende bog, ja, så tager jeg lige en gang til.. smiley
    Jeg var meget skeptisk med bøgerne, men en veninde pressede på og lånte mig den første - jeg blev DYBT afhængig og måtte midt i min ferie ned og købe både 2´eren og 3´eren.. smiley
    Jeg har læst dem på engelsk, synes jeg fungerer bedst. De er meget let-læste.
    Filmene kan godt gå hjem og vugge ved siden af...!!

    En anden af mine favoritter er "Gud taler ud" - enormt sjov og rørende.. Skrevet på en helt fantastisk måde.. Meget kunstnerisk.

    Niceville skulle også være helt vildt god, den er også på min sommerferie-liste. smiley

    Arn-serien af Jan Guillou er også rigtig gode!


  • #22   28. jun 2012 Hov, og True Blood-serien forresten - de er også ret gode (og saftige!) - men lad være med at se serien, den er lige så dårlig som bøgerne er gode.. Mest på grund af en rigtig ærgerlig hovedperson. smiley

  • #23   28. jun 2012 Jeg har set Twilight filmene og der vil jeg helst holde mig til filmene end bøgerne.

    Niceville er blevet lavet til filmen "The Help" som jeg har set, den er god, men jeg kunne godt se på filmen at det ikke er noget jeg ville have brugt tid på at læse mig igennem..

    Jeg har set alle True Blood afsnit, så på det område er det nok lidt for sent hehe, og der tror jeg også jeg holder mig til serien istedet for bøgerne. smiley


  • #24   29. jun 2012 Nej det gør det heller ikke, men jeg vil jo gerne prøve at læse en god bog.

  • #25   29. jun 2012 Ja, 'For min søsters skyld' er lavet på film - den hedder My sister's keeper - men jeg vil klart anbefale dig at læse bogen - den er suveræn, og meget er self. undladet i filmen, men de er begge gode ;D

  • #26   29. jun 2012 Jeg har set My sister's keeper. smiley

  • #27   29. jun 2012 Lene Kaaberbøl - skammerens børn serien

    Narnia-bøgerne

    Anne Rice - the vampire chronicles

    eller måske denne her - Den statistiske sandsynlighed for kærlighed ved første blik



  • #28   29. jun 2012 der er også "Hunger games" serien

    eller Laurell K. Hamiltons serie om Anita Blake, vampire hunter


Kommentér på:
Hjælp til en god bog?

Annonce