TV licens og tvpakker med kanaler. Spørgsmål. TV licens og tvpakker med kanaler. Spørgsmål.
Jeg har haft TV i nogle år, ligesom alle andre. Fra gammel tid af betaler jeg TV-licens hos DR, fordi det skulle man jo, hvis man gerne ville se tv ifølge loven. At man så også kunne vælge at være sort-seer og ikke have tv-licens men stadigt se tv med alle kanaler var jo så en anden side af sagen.
For at få stoppet sort-seerne har man så lavet denne tv-box som man skal have for at kunne se nogle som helst kanaler.
Fidusen, man SKAL betale penge hvis man vil kunne bruge sit tv til at se tv-kanaler.
Den gamle ordning med tv-licens. Man skulle iflg. loven betale denne licens hvis man ville se tv på lovlig vis, og ikke være en sortseer der nassede, iflg. deres egne ord.
Det vil altså sige jeg betaler dobbelt op nu, med BÅDE DR-licens OG tv-boxen. ENDNU skriver de at der skal være tv-licens hvis man vil have tv. Så jeg betaler dobbelt op for det præcist samme, hvori den ene faktisk talt godt kan blive annuleret totalt efter de nye tv-pakker er kommer hvis man skal se på den egentlige baggrund for hvorfor disse to ting blev oprettet. For at undgå sortseere.
Er det egentlig helt fair? Eller har jeg misforstået noget, og jeg kan godt droppe DR-licens som er min tv-licens, og blot beholde tv-pakken per box, uden at jeg skal hedde ulovlig nasser i deres hoveder? Hvad kan man gøre?
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Licens er én ting, tv-pakker (og box?) en anden ting. Man betaler altså både for licens og for tv-pakke... Det gør man forresten endda, selv om man ikke har tv!, hvis man fx har stofa-internetforbindelse eller hvis man bor i en boligforening, hvor tv-pakker betales over huslejen :-(.
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 103 Svar: 379
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.281
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.281
Iøvrigt har jeg hørt at han ikke længere gider X-Factor - ÆV!
dec 2006
Jeg synes, det er vanvittigt at vi efterhånden skal betale flere tusinde om året, bare for at eje en eller anden dims, der giver os mulighed for fx at ringe 112 eller sende en mail. Og det irriterer mig, at tv-licensen er blevet til medielicens, for det gør det jo i realiteten umuligt at fravælge.
I mange herrens år har jeg levet udmærket uden tv, men nu hvor jeg KAN se dr.tv på min computer gør jeg det. Jeg ville dog have foretrukket mulighed for at kunne slippe for licensen og så undvære tv.
For nylig fik jeg nok af min internetudbyder. For overhovedet at kunne få internatforbindelse skulle jeg også betale for tv-grundpakke, og den var efterhånden røget op i 103 kr. pr. md. Dvs. hvert eneste år betaler jeg over 1200 kr for INGENTING. Så nu har jeg (også af andre grunde) skiftet til en internet-udbyder, der ikke kræver, at man har tv-pakke.
Så altså, Karen, hvis du kan nøjes med at se dr.tv på nettet, kan du (sikkert, afhængig af forbindelse til antenne) godt slippe for at betale til tv-pakke/ box, men medielicensen slipper du ikke for (medmindre du kyler både mobil, radio og computer ud).
okt 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50
dec 2006
Nej. Jeg har i hvert fald just betalt licens på sædvanlig vis.
dec 2006
(Det, jeg snakkede om før, var at betale licens over skatten ligesom man betaler kirkeskat).
TV licens og tvpakker med kanaler. Spørgsmål.