1.073 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Tatoverings allergi Tatoverings allergi

Hej,

jeg vil bare høre om der er nogen der har erfaring med allergi på tatoveringer?

Jeg har læst på en tatto hjemmeside, at der ikke findes nogen eksempler på folk der har fået en allergisk reaktion på sort og gråtone tatoveringer? Tror i virkelig det kan passe?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tatoverings allergi
  • #2   21. aug 2012 Der har været med snak omkring den røde farve.
    Men tror sagtens man kan få allergi af sort og gråtoner, da det handler om kvaliteten.
    Blandt andet er der en masse kinesisk fremstillet blæk som man rådes stærkt fra at bruge.
    Men jeg kan desværre ikke komme med et mere konkret svar.

• #4   21. aug 2012 Jeg har også hørt, at mange har problemer med den røde farve. Og det er jo selvfølgelig meget forskelligt hvad folk reagere på og ikke reagere på.

Jeg kan godt forstå, at der er flere der har allergi overfor farverne i tatoveringerne end sort, men at der aldrig skulle have været eksempler på det - det forstår jeg simpelthen ikke.

Der står på hjemmesiden:
    Allergiske reaktioner er sjældne, men kan forekomme. De varierer fra en simpel kløe og let ubehag og til at tatoveringen simpelthen må fjernes kirurgisk. Dette er dog sjældent. Typisk betyder en allergisk reaktion kun en forlænget og besværet helingsperiode og ardannelse. Her taler vi dog kun om reelle farver. Der findes ingen eksempler på folk, der har fået allergiske reaktioner ved sort farve og gråtoner. Dette skyldes at de kun indeholder kul og saltvand. Den farve der typisk giver problemer er rød, så undgå denne farve hvis du ønsker at mindske risikoen for en allergisk reaktion.

• #5   21. aug 2012 Sofia: Du skriver
    "Der står på hjemmesiden: ...."

HVILKEN hjemmeside?

• #7   21. aug 2012 For nogle måneder siden var der en tv-udsendelse om tatoveringer på DR (i Kontant var det vist - måske udsendelsen stadig kan findes på Dr.dk), og der var aldeles problemer med visse tatoveringsfarver. Den røde farve som nogle tatovører bruger var noget nær livsfarlig :-O.

• #8   21. aug 2012 Hov, og sort har jeg da læst engang (flere år siden) kunne give allergi. Det foresvæver mig, at allergien opstod pga. sort hennafarve.

• #10   22. aug 2012 Her er noget om det jeg kunne huske fra "for nogle måneder siden" (15 måneder er jo også en slags måneder ;-))
    http://www.dr.dk/DR1/kontant/2011/05/31150540.htm

• #11   22. aug 2012 Der er ikke kun forskel på hvordan folk reagere.
    Der er også forskel på hvad kvalitet blækket har, hvor det er fremstillet og ikke mindst hvad det indeholder.

• #12   22. aug 2012 Pia D, en tatoo hjemmeside, som jeg også skriver i indlægets start.

Jeg har også hørt, at henna farve skulle være noget folk reagerer på.

Ja, selvfølgelig kommer det også meget an på kvaliteten af blækket.

Jeg vil da lige kigge på det der fra DR smiley

• #13   22. aug 2012 Sofia: Jeg tænkte om du ikke kunne smide et link?
    Det er vel ikke forbudt, når det ikke er en 'konkurrent' til kattegalleri, er det?

pft

• #14   22. aug 2012 Problemet er at ikke alle tattovører er medlem af dansk tatovør laug og derfor kan de ske at bruge farver som ikke er godkendt herhjemme og så tror jeg egentlig at det er lige meget hvilken farve der er tale om, alle farver kan give allergi hvis de tilsat de forkerte ting.
    Så inden du overvejer en tattoo så prøv at kigge på dansktatovørlaug.dk/medlemmer
    Det er en liste over alle deres medlemmer og de gør rigtig meget for at holde en god standard på både den ene og den anden måde smiley

Kommentér på:
Tatoverings allergi

Annonce