1.073 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Tatoverings allergi Tatoverings allergi
Hej,
jeg vil bare høre om der er nogen der har erfaring med allergi på tatoveringer?
Jeg har læst på en tatto hjemmeside, at der ikke findes nogen eksempler på folk der har fået en allergisk reaktion på sort og gråtone tatoveringer? Tror i virkelig det kan passe?
0 synes godt om
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 76 Svar: 919
Men tror sagtens man kan få allergi af sort og gråtoner, da det handler om kvaliteten.
Blandt andet er der en masse kinesisk fremstillet blæk som man rådes stærkt fra at bruge.
Men jeg kan desværre ikke komme med et mere konkret svar.
maj 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 106 Svar: 344
Jeg kan godt forstå, at der er flere der har allergi overfor farverne i tatoveringerne end sort, men at der aldrig skulle have været eksempler på det - det forstår jeg simpelthen ikke.
Der står på hjemmesiden:
Allergiske reaktioner er sjældne, men kan forekomme. De varierer fra en simpel kløe og let ubehag og til at tatoveringen simpelthen må fjernes kirurgisk. Dette er dog sjældent. Typisk betyder en allergisk reaktion kun en forlænget og besværet helingsperiode og ardannelse. Her taler vi dog kun om reelle farver. Der findes ingen eksempler på folk, der har fået allergiske reaktioner ved sort farve og gråtoner. Dette skyldes at de kun indeholder kul og saltvand. Den farve der typisk giver problemer er rød, så undgå denne farve hvis du ønsker at mindske risikoen for en allergisk reaktion.
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
"Der står på hjemmesiden: ...."
HVILKEN hjemmeside?
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
dec 2006
dec 2006
http://www.dr.dk/DR1/kontant/2011/05/31150540.htm
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 76 Svar: 919
Der er også forskel på hvad kvalitet blækket har, hvor det er fremstillet og ikke mindst hvad det indeholder.
maj 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 106 Svar: 344
Jeg har også hørt, at henna farve skulle være noget folk reagerer på.
Ja, selvfølgelig kommer det også meget an på kvaliteten af blækket.
Jeg vil da lige kigge på det der fra DR
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Det er vel ikke forbudt, når det ikke er en 'konkurrent' til kattegalleri, er det?
pft
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 328
Så inden du overvejer en tattoo så prøv at kigge på dansktatovørlaug.dk/medlemmer
Det er en liste over alle deres medlemmer og de gør rigtig meget for at holde en god standard på både den ene og den anden måde
Tatoverings allergi