{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udstilling af kastereret og steleriseret katte
  • #2   5. nov 2012 okay smiley var lidt nysgerrig, da jeg går og overvejer på et tidspunkt at få fat i en race kat også prøve og gå til udstillinger, smiley

Var nemlig på hunde udstilling i weekenden og det var rigtig hyggeligt, men da jeg er mest til katte er det nok det jeg vil gå efter smiley

men hvor er der en side, hvor man kan læse om regler og krav og omkring stamtavler på katte smiley ?

• #3   5. nov 2012 Du læse mere på http://www.felisdanica.dk/ her er der også link til de fire hovedklubber.

• #4   5. nov 2012 Jesper: mange tak smiley

• #6   5. nov 2012 Jeg udstiller vores kastrater smiley
    Deres titler hedder noget lidt andet end fertiles titler, men de bedømmes med samme seriøsitet og engagement bag så de er skam på lige fod med de fertile smiley
    Mindre fejl tillades dog i en højere grad på kastrater end på fertile.

• #7   5. nov 2012 Du kan prøve at se lidt i gallerierne herinde (og evt mine) for at se hvordan en katteudstilling udskiller sig fra en hundeudstilling.

• #8   6. nov 2012 Vil det sige at jeg godt kan gå på udstillinger med mine to Rosie og Shadow eller :)?

• #9   6. nov 2012 Thilde L: mange tak smiley

• #11   6. nov 2012 Ja, man kan sagtens udstille kastrerede katte smiley

Faktisk er der et krav om at hvis man udstiller huskatte, så skal de være kastrerede hvis de er over 10 måneder smiley

• #12   6. nov 2012 Lotte - Shadow og Rosie er to killinger fra i år, så de kan da vist ikke blive meget yngre? smiley

Sabrina - Jeg kan se at det er huskatte du har, prøv at læse mere på www.gizzemissen.dk og www.thunderstone.dk - de har begge glimrende information om det at udstille huskat smiley (Min huskat Mea var faktisk udstillingskat, og det var Tina Gizzemissen, der lokkede mig med)
    Du kan udstille killinger (hos FIFe/Felis Danica) fra de er 3 måneder gamle. De skal dog være vaccineret mindst én gang, og vaccinen skal være mindst 15 dage gammel.

Der er også en organisation der kaldes TICA - dens danske klub hedder Viking Cats. Du kan læse mere på www.viking-cats.dk
    Der kaldes huskatte/alt uden stamtavle for HouseHoldPet, og de kan udstilles fra de er 4 måneder.

• #13   6. nov 2012 De begge bliver neutraliseret eller hvad det hedder smiley
    Eva: mange tak vil jeg da lige prøve og kigge på smiley rart at der også er sådan at man kan udstille katte uden stamtavle smiley

Ved i hvor meget det koster at tilmelde sig sådan en udstilling og om der er nogle i jylland :)?

• #15   6. nov 2012 Sabrina - Det koster 250 pr. kat pr. dag.
    Der er masser af i Jylland - du kan se det på http://fifeweb.org/wp/shows/shows.asp - så vælger du lang, og tidsperiode du vil se for.

• #16   6. nov 2012 land*

• #17   6. nov 2012 kan jeg blive medlem af www.viking-cats.dk selvom mine katte ikke har stamtavle smiley ?

Thilde: mange tak smiley

• #18   6. nov 2012 Og så er der selvfølgelig TICA udstillingerne (som Viking cats holder), hvor huskatten har en lidt større plads end hos FIFe.

Alle skulle gerne kunne blive medlem af Viking Cats. Det samme med de 4 hovedklubber under Felis Danica (Racekatten, Katteklubben, DARAK, JYRAK).

Så hudt jeg lige hvisker så skal man være medlem af en af de 4 hovedklubber for at udstille i FIFe og TICA, men man kan ikke udstille i FIFE hvis man kun er medlem af Viking Cats.

• #19   6. nov 2012 er viking cats en af de hoved klubber så :)?

eller hvad er det for nogle smiley

undskyld alle de spørgsmål, men er meget interesseret i at finde ud af så meget som muligt smiley

• #20   6. nov 2012 Synes alt er bedst beskrevet på gizzemissen.dk smiley også det med klubber og alt muligt.

• #21   6. nov 2012 Thilde L: okay har prøvet og sidde og læse noget omkring det smiley men syntes der er mange klubber, så blev lidt forvirret hvad det angår smiley og hvilke nogle jeg kan blive medlem af smiley

• #22   6. nov 2012 Felis Danica har 4 hovedklubber under sig: Katteklubben, Racekatten, JYRAK (Jydsk racekatte klub) og DARAK (Dansk racekatteklub).
    Du kan blive medlem af hvilken som helst du vælger. De afholder møder og diverse, så hvis du vil komme til dem er det nok smartest at vælge den der geografisk er tættest på dig. (JYRAK i jylland, DARAK på sjælland, og Katteklubben eller Racekatten all over)
    Det er disse 4 hovedklubber der afholder udstillinger i Felis Danica - altså FIFe udstillingerne.

Viking Cats afholder TICA udstillinger, som er lidt anderledes end FIFe. Jeg kender ikke så meget til Viking cats så der kan jeg ikke sige mere, end hvad de selv skriver på hjemmesiden.

Er man medlem af en af de 4 hovedklubber i Felis Danica <b>mener</b> jeg at man kan udstille i både Felis Danica og TICA.
    Men hvis man kun er medlem af Viking Cats, kan man vist nok ikke udstille i Felis Danica (som afholder langt flere udstillinger i Danmark om året)

Men man melder sig til en klub inde på den pågældende hjemmeside, hvor man også betaler det årlige kontingent (250,- om året mener jeg det er ca.) Og så er man good to go smiley

Det er aller rarest hvis man har en, der kan hjælpe en med tilmelding, huskelister, do's and dont's, og til at hjælpe på selve udstillingen med hvilken dommer katten skal op til, hvornår, hvordan katten skal holdes, og hvad dens bedømmelse betyder osv. smiley

• #23   6. nov 2012 Thilde L: mange mange tak smiley

Vil læse noget mere om udstillinger og hvordan det forgår smiley

• #24   6. nov 2012 Sabrina - og ellers spørger du bare igen smiley Det er hyggeligt og sjovt at udstille.
    Og som Lotte skriver, klart bedst at begynde mens kattene er små, for så lærer de det hele mens de vokser op, og det er klart bedst for dem smiley

• #25   6. nov 2012 Hvis man vil udstille i TICA behøver man ikke være medlem af nogen som helst klub:)

Men hvis man vil bruge sine points/titler til noget skal ens katte registreres i TICA og når det er huskat koster det 10$ og dette er et engangs beløb smiley

• #26   7. nov 2012 Eva K: mange tak smiley

Marie E:Okay smiley vil lige tage et nærmer kig på det idag smiley

Kommentér på:
udstilling af kastereret og steleriseret katte

Annonce