{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Brædstrup-udstilling {{forumTopicSubject}}

Jeg har til dags dato hørt det værste nogensinde (ang perser) fra en opdrætter. En ældre dame udstillede 2 hvide perserhanner, og da jeg stod og kiggede dem sagde jeg at de var godt nok de hvideste katte jeg havde set ( som ros). Ja sagde damen, er de ikke smukke ? Jo en smuk pels komenterede jeg. Det er de smukkeste hoveder i dag - mente hun. Hmm - jeg vil nu gerne ha lidt næse sagde jeg. Hold da op et fur jeg fik. Perser skal ikke ha næser - de skal ha åndehuller , sagde hun fornærmet.
Og ja, hendes 2 drenge havde virkelig kun 2 åndehuller - ikke engang en flad næse. Fik helt ondt i maven, og gik videre.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brædstrup-udstilling
  • #1   12. jan 2013 Haha jeg tror jeg kender til omtalte dame smiley tá det med et gram salt sådan er hun bare. Både mig selv og mine Kate får tur af hende på udstillingerne.
    For kort tid siden var hun efter nogle første gangs udstillere der havde en hvid killing med udstillingen og de fik den helt store tur om hvor dårlig i stand den var gjort.
    Og det kan værre meget værre, han er frygtelig i sin mund, men tager man det med et smil og et gram salt så hun flink nok smiley

• #2   12. jan 2013 Jeg kan også huske mit første møde med hende på udstilling .Og jeg tænkte hvor herre til hest og havde vi endda ikke samme race. Jeg har siden hen mødt hende til flere forskellige seminar . Og hun ved del om opdræt og andet igennem par og 40 år. Men som Jonas skriver man skal tage hende med et gran salt for hun svøb ikke ting ind når hun taler.

• #3   12. jan 2013 Ja hun er bestemt ikke for sarte sjæle og jeg tror hun kan risikere at skræmme nogen væk. Jeg glemmer helle aldrig mit første møde med hende og jeg var endda advaret smiley

• #4   12. jan 2013 he , så er det ikke kun mig der syntes hun er noget af en mundfuld. Må indrømme at jeg var målløs, og det sker ikke ofte. Ellers en hyggelig udstilling.

• #5   12. jan 2013 lige et hop fra tråden smiley
    Nu perserkatte bliver nævnt,har jeg tit tænkt på om de ikke har åndedrætsbesvær
    da de er så fladsnudet, ?

• #6   12. jan 2013 He he ja hun kan godt være lidt skræmmende men som Jonas skriver tag hende med et gram salt smiley
    Hun er nu god nok når man lige kender hende og ved hvordan hun mener tingene.

• #7   12. jan 2013 Tine ; det tror jeg da at nogle af de extremt flade har. Men rent synsmæssigt, er jeg nu også til dem med næse.
    Mine har næse, også for meget ifølge de fleste opdrættere.

• #8   12. jan 2013 Det er da lige før jeg overvejer at tage på udstillinger, bare for at møde den omtalte kvinde. Hun lyder som et spændende bekendtskab smiley

• #9   12. jan 2013 Tak for svaret Hanne smiley

• #10   12. jan 2013 Pia ; hun var da ihvertfald en spec. oplevelse.

• #11   12. jan 2013 Af de opdrætter jeg kender inden for racen
    Har kan jeg forstår at de ikke har de åndedræts problemer som de havde for 20 år siden
    Og det er jo positivt.

• #12   12. jan 2013 Heidi ; helt sikkert.
    Min veninde havde en Perser for 5 - 7 år siden. Den havde altid munden lidt åben, og snorkede når den trak vejret. Den var extremt fladnæset. Ellers kender jeg dem kun af udseende. Og der er da heldigvis til alle, uanset smag.
    Jeg fik mine første persere i juni 2012, og elsker bare deres perser-sind.

• #13   12. jan 2013 Ja, mit første bekendtskab med hende var også at jeg fik et ordentligt fur - først for at spørge hvilket nummer hendes kat havde, da hun spurgte om der var et bur til den (jeg var hjælper ved dommeren) og senere samme dag for at besvare et spørgsmål fra en anden udstiller smiley
    Man lærer at tage hende med et gran salt - og idag både smilte hun da og sagde tak til mig, hehe

• #14   12. jan 2013 Hvis der er tale om Lis, så er hun ikke så slem i sidste ende, men OK vi har også meget modsatte racer. Hun har Perser, jeg har Sphynx. Men som de fleste skriver så skal man bare tage hende med et grand salt.

Jeg vil sige det sådan, at jeg har både hørt om og oplevet værre udstillere. smiley

• #15   13. jan 2013 Ang det med vejr trækning, jeg har 8 persere og kun en af dem snorker/grynter g det er en med "lang" næse, altså den gammeldags type smiley alle andre siger ikke en lyd smiley

• #17   13. jan 2013 he he det er sjovt at man nemt kunne regne ud da du omtalte din historie hvem det drejer sig om, en rigtig dronning, men har også hørt at hun ikke er så slem som hun gør det til, men hun kan være ret så uforskammet på en udstilling og hvis man er første gangs udstiller og skulle være så uheldig at komme i hendes vej, tror jeg da man får en lettere chok, med den reprimande hun så gir ud.

• #18   27. jan 2013 Trækker lidt på smilebåndet, den pågældende dame har opdrættet persere i en halv menneskealder og er faktisk også uddannet dommer for mange år siden, hun er kendt som en skarp dame, men kan være rigtig flink og høflig til andre tider, har jeg i al fald oplevet,men bevares det er svært ---men respekt smiley

Kommentér på:
Brædstrup-udstilling

Annonce