Hjemmelavet burgardin - hvordan Hjemmelavet burgardin - hvordan
Jeg skal til udstilling med Aslan her d. 16 og det er ikke lykkedes mig at få fat i et færdigt burgardin, så nu må min tvivlsomme kreativitet i brug..
Jeg har syet en pude til gulvet og sidestykke + bagstykke.. Men jeg går lidt i stå nu.. Jeg har jo INGEN erfaring og har kun den information jeg kan læse på nettet.. Er der nogen krav til hvordan det skal sættes fat? Eller kan man lave bindebånd som skal bindes til tremmerne i buret? Hvordan med "tag"? Skal det på ? Og skal der gardiner i siden på forsiden?
Og hvordan med kattebakke? Der er jo ikke super meget plads i buret kan jeg godt se på det hele og jeg vil gerne prioriterer et hus eller lign. fordi det er første gang katten skal af sted.. Men hvor stor en kattebakke er realistisk? Og hvad kan bruges som kattebakke?
apr 2008
Følger: 1 Svar: 76
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
Bliver der ikke mørkt i buret hvis der også er tag på?
apr 2008
Følger: 1 Svar: 76
nov 2012
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Kan ses her på billedet http://gallerier.eife.dk/#25.0
Mht hvordan du sætter det op, så er det SÅ individuelt. Bindebånd er en mulighed. Ellers så bruger en del sådan nogle klips med en krog på, så kan de flytte rundt på dem.
http://www.stofogstil.dk/ImageRoot/7/6/4/76407/76407_l.jpg
Husk også hellere at lave gardinerne lidt for store/lange end for korte
Jeg foretrækker selv rynkebånd, med gardin dimser jeg selv kan flytte, da det gør dem meget fleksible, men det er også langt mere besværligt at sy i end at bruge de kroge der..
De fleste katte er glade for en top, da det giver dem en større tryghedsfornemmelse
Der behøver ikke være gardiner i siden (som du også kan se på billederne i mit link), jeg synes bare det tager udsigten.
(Og så lige som et ps - her er der billeder fra Fredericia Vild med dyr udstillingen sidste år http://gallerier.eife.dk/#18.14 )
Kommer du lørdag eller søndag?
Du skriver forresten pude - dækker den hele bunden, eller? For bunden er som regel i træ, og knap så køn
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
jan 2009
Følger: 56 Følgere: 54 Katte: 9 Emner: 22 Svar: 235
Der er en hel del til salg i markedet
nov 2012
De burgardiner der er til salg herinde som ligger i det prisleje min SU kan bære skal jeg enten køre tværs igennem landet for at hente (sælger sender ikke) eller også får jeg ikke svar fra sælger.. Der er kun en uge til så det er ikke sikkert jeg kan nå at få noget hjem, så jeg vil hellere være på den sikre side og ihf. have NOGET jeg kan forsøge mig med
Puden jeg har syet dækker hele bunden, ja :).. Det er bare et stykke pladevat jeg har syet et betræk til.. Jeg har med besvær fået syet en top/tag og gardiner i siden med bindebånd.. Jeg tror jeg vil tage nogen kroge med for en sikkerheds skyld hvis jeg kan finde noget der ligner
Jeg tror nok mit gardin er lidt for stort (nervøs velour giver grå hår at sy/klippe/måle på
Jeg har fundet bunden fra mit gamle hamsterbur, det har ca. samme str. som en opvaskebalje, så den må kunne bruges også hvis der ingen krav er
dec 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 25
Jeg ved ikke, hvor i landet du bor, men du må gerne, hvis du er interesseret, få det lilla sæt burgardiner, jeg har til salg herinde.
Jeg har brugt det til enkeltbur også uden problemer. Det fejler intet, og var mit begyndersæt
Venlige hilsner
Pia
nov 2012
dec 2009
Send mig din adresse i en PB, så sender jeg dem til dig....
God fornøjelse med at udstille
nov 2012
dec 2009
Du burde modtage dem i morgen....
nov 2012
Hjemmelavet burgardin - hvordan