1.420 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hjemmelavet burgardin - hvordan Hjemmelavet burgardin - hvordan

Jeg skal til udstilling med Aslan her d. 16 og det er ikke lykkedes mig at få fat i et færdigt burgardin, så nu må min tvivlsomme kreativitet i brug..
Jeg har syet en pude til gulvet og sidestykke + bagstykke.. Men jeg går lidt i stå nu.. Jeg har jo INGEN erfaring og har kun den information jeg kan læse på nettet.. Er der nogen krav til hvordan det skal sættes fat? Eller kan man lave bindebånd som skal bindes til tremmerne i buret? Hvordan med "tag"? Skal det på ? Og skal der gardiner i siden på forsiden?

Og hvordan med kattebakke? Der er jo ikke super meget plads i buret kan jeg godt se på det hele og jeg vil gerne prioriterer et hus eller lign. fordi det er første gang katten skal af sted.. Men hvor stor en kattebakke er realistisk? Og hvad kan bruges som kattebakke?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjemmelavet burgardin - hvordan
  • jan b
    jan b Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Svar: 76
    #1   8. mar 2013 Du kan sætte det fast som du vil. Nogle bruger bindebånd, andre en elastik i en løbegang i gardinerne og så en krog i hver ende. Der er en god ide med et tag - men det kan jo bare lægges løst på toppen af buret. Gardiner på forsiden behøves ikke..

• #2   8. mar 2013 Super smiley Tak.. Jeg tror jeg går med bindebåndene denne gang så.. Jeg har ikke noget at lave løbegang af, selvom det var min plan fra starten..

Bliver der ikke mørkt i buret hvis der også er tag på?

• jan b
    jan b Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Svar: 76
    #3   8. mar 2013 jo lidt - det kommer jo også an på hvilket stof du bruger - men kattene kan bedst lide at de ligesom kan være i en hule i buret, det giver mere ro

• #4   8. mar 2013 Rødt nervøs velour.. Så jeg kan forestille mig at der skal hænges lys op derinde hvis nogen skal kunne se katten xD..

• #5   8. mar 2013 Føtex og lignende steder har nogle rigtig gode firkantede opvaskebaljer i passende størrelse og med dejligt høje kanter, fås typisk og sort og hvid og lidt andre farver.
    Kan ses her på billedet http://gallerier.eife.dk/#25.0

Mht hvordan du sætter det op, så er det SÅ individuelt. Bindebånd er en mulighed. Ellers så bruger en del sådan nogle klips med en krog på, så kan de flytte rundt på dem.
    http://www.stofogstil.dk/ImageRoot/7/6/4/76407/76407_l.jpg
    Husk også hellere at lave gardinerne lidt for store/lange end for korte smiley
    Jeg foretrækker selv rynkebånd, med gardin dimser jeg selv kan flytte, da det gør dem meget fleksible, men det er også langt mere besværligt at sy i end at bruge de kroge der..

De fleste katte er glade for en top, da det giver dem en større tryghedsfornemmelse smiley Så det har jeg altid på.

Der behøver ikke være gardiner i siden (som du også kan se på billederne i mit link), jeg synes bare det tager udsigten.

(Og så lige som et ps - her er der billeder fra Fredericia Vild med dyr udstillingen sidste år http://gallerier.eife.dk/#18.14 ) smiley

Kommer du lørdag eller søndag? smiley

Du skriver forresten pude - dækker den hele bunden, eller? For bunden er som regel i træ, og knap så køn smiley

• #6   9. mar 2013 Har du overvejet evt. at låne et burgardin?

• #7   9. mar 2013 Har du kigget på de burgadiner der er tilsalg her inde??
    Der er en hel del til salg i markedet smiley

• #8   9. mar 2013 Jeg kommer lørdag i Fredericia smiley Jeg har desværre ikke mange kontakter og bryder mig ikke om at spørge fremmede om lån af gardiner, selvom jeg godt har set forskellige steder at de fleste er flinke til det smiley ..
    De burgardiner der er til salg herinde som ligger i det prisleje min SU kan bære skal jeg enten køre tværs igennem landet for at hente (sælger sender ikke) eller også får jeg ikke svar fra sælger.. Der er kun en uge til så det er ikke sikkert jeg kan nå at få noget hjem, så jeg vil hellere være på den sikre side og ihf. have NOGET jeg kan forsøge mig med smiley

Puden jeg har syet dækker hele bunden, ja :).. Det er bare et stykke pladevat jeg har syet et betræk til.. Jeg har med besvær fået syet en top/tag og gardiner i siden med bindebånd.. Jeg tror jeg vil tage nogen kroge med for en sikkerheds skyld hvis jeg kan finde noget der ligner smiley
    Jeg tror nok mit gardin er lidt for stort (nervøs velour giver grå hår at sy/klippe/måle på smiley ) .. Jeg er mest bekymret for taget og om det passer..
    Jeg har fundet bunden fra mit gamle hamsterbur, det har ca. samme str. som en opvaskebalje, så den må kunne bruges også hvis der ingen krav er smiley

• #9   10. mar 2013 Hej Cawani.
    Jeg ved ikke, hvor i landet du bor, men du må gerne, hvis du er interesseret, få det lilla sæt burgardiner, jeg har til salg herinde.
    Jeg har brugt det til enkeltbur også uden problemer. Det fejler intet, og var mit begyndersæt smiley
    Venlige hilsner
    Pia

• #10   10. mar 2013 Hej Pia :).. Det er sødt af dig smiley Jeg er fra Fyn og husker jeg helt galt hvis du har haft velour gardiner til salg også som du helst ikke ville sende?

• #11   10. mar 2013 Nej jeg har ikke haft velourgardiner til salg, og ved salg af mine ting, vil jeg da hellere end gerne sende dem smiley
    Send mig din adresse i en PB, så sender jeg dem til dig....
    God fornøjelse med at udstille smiley

• #12   11. mar 2013 Så har jeg taget fejl smiley

• #13   11. mar 2013 Så er de sendt smiley
    Du burde modtage dem i morgen....

• #14   11. mar 2013 Det er virkelig dejligt smiley I har været så søde og hjælpsomme alle sammen smiley

Kommentér på:
Hjemmelavet burgardin - hvordan

Annonce