512 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Hjælp til førstegangsudstiller Hjælp til førstegangsudstiller

Jeg vil gerne prøve at udstille min Maine Coon. Men jeg er på lidt dybt vand da jeg kun har været tilskuer til katteudstilling 2 gange, og min opdrætter er flyttet til varmere himmelstrøg.
Så jeg efterlyser noget hjælp. og evt om man kan låne eller leje sig frem til noget udstyr, hvis det viser sig ikk at være noget for min kat.
Jeg har overvejet snejbjerg udstillingen om 2 uger fordi der har jeg mulighed for at låne bil. men der er jo knap 2 uger til ! og der er tilmeldingsfrist i dag...
Er der nogle venlige mennesker derude med gode råd?

Jeg kunne også være interesseret i at tage med som hjælp til Snejbjerg udstillingen

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til førstegangsudstiller
  • #2   12. mar 2013 Når du tilmelder er der et felt hvor man krydser af , at man er ny udestiller så får man hjælp på dagen.
    Ang burgardin så går ned i jysk og køb nevøs velour til en 50 kr og et flees tæppe til bund. Lidt bånd. Velour klipper du 3 stk på 70 x 70 ud og sætter 3 bånd i toppen. Så laver du et topstykke på 70 x80 .
    Du behøver ikke sy kanterne hvis du evt kun skal bruges denne ene gang. Og så bare vand og mad skåle med og så kan du bruge en vaske balje til kattebakke smiley

• #3   12. mar 2013 Ang udstilling og ingen egen bil.
    Tit når man har lært andre udstiller at kende Så ser man tit at man laver sammenkørsel. Eller at der en venlig sjæl som vil hente og bringe en fra og til det offenlige transportmiddel ogudstillingen.:)

• #4   12. mar 2013 Enig, jeg har ingen bil, og har udstillet sådan en 5-10 gange årligt siden 2006 smiley

• #5   12. mar 2013 Hej Steffanie smiley

Tag springet og meld til, vi skal nok finde nogen som kan hjælpe dig i gang, der er altid masser af søde udstillere som gerne øser ud af deres erfaring smiley

Du kan låne burgardiner af mig, og så skal du jo bare bruge mad og vandskål samt en lille kattebakke, og dem kan man som regel købe for 35 kr. på udstillingerne.

Mvh Annie / Udstillingssekretær i Racekatten

• #6   12. mar 2013 Tak alle sammen =) Nu har jeg meldt mig til, og jeg er meget spændt allerede.
    Til Annie, jeg vil meget gerne låne burgardiner.

• #7   12. mar 2013 Steffanie - Nice, way to go bare sådan at springe ud i det! smiley

Har du styr på det med vask, hvordan det gøres? smiley

• #8   12. mar 2013 Tja... Jeg har vasket hende en gang, bare med noget normal dyreshampoo, men har været inde og læse om at der skal først noget affedter, så farveshampoo eller noget...
    Så ikk rigtigt... For tiden er hun oss meget elektrisk, så det skal jeg helt sikkert have noget til ... Den fra Furminator skulle være god har jeg læst...

• #9   12. mar 2013 Jeg skal også på første udstilling i weekenden og jeg har end ikke aldrig været med før som tilskuer smiley Jeg har fået helt utrolig meget hjælp ved at skrive herinde og spørge og folk har været så søde til at hjælpe og tilbyde hjælp..

• #10   13. mar 2013 Steffanie - Jeg tager et ekstra sæt burgardiner med til dig smiley

Du kan bare komme op i Racekattens sekretariat og hente dem smiley

• #11   13. mar 2013 Steffanie - Du kan evt. kontakte Ann-Dorit fra Mysterycoon.
    Ellers så vil jeg sige at det vigtigste netop er en grundig affedtning - hvor du virkelig skyller efter! Pelsen skal ligesom skrige mod dine fingre, når du kører hen over.. Føles den blød og dejlig i badet, så er der som regel stadig shampoo i (og så bliver resultatet ikke godt når den er tør).

Mht elektrisk og det sidste finish, så kan det som regel købes ved nogle af standene på udstillingen, eller man kan måske finde en venlig sjæl (jeg kommer desværre ikke selv, ellers havde jeg flere ting du gerne måtte låne, fra da jeg udstillede maine coon selv)

• #13   13. mar 2013 Jensen - Oh, perser er virkelig et nummer for sig. Der er nogle meget skrappe krav (jeg tror dog I slipper lidt nemmere om det ved at det er en exo). Jeg vil anbefale jer at kontakte Ann-Dorit igen - hun sælger produkter til det og ved en pokkers masse om at vaske kat.

Ellers så evt. finde en perser opdrætter at spørge.

• #14   18. mar 2013 Hvad har Maine Coon ejere bedst erfaring med? Vaske dagen før eller 2 dage før ?
    Annie - Tusind tak, er der bund i eller skal jeg have tæppe med?

• #15   18. mar 2013 Steffanie - Det er vist lidt forskelligt. Min veninde vasker helst 2 dage inden, jeg plejede at synes mine blev bedst dagen før..

Vasker man 2 dage før, så har man jo evt. tid til at gøre det om, hvis show vasken kikser - og man har mere tid til at rede pelsen ud, hvis den driller. Så det ville jeg nok gøre her første gange, hvis jeg var dig smiley

• #16   18. mar 2013 Her hjemme er individuel .Nogle 2 -3 dage før andre dagen før. Det kommer helt an på kattens pels.

• #17   27. mar 2013 Jeg håber du havde en god dag Steffanie smiley

• #18   27. mar 2013 Ja, hvordan gik det med udstillingen?? smiley

• #19   15. apr 2013 Undskyld jeg ikke har svaret før nu. Jeg skulle lige over en eksamensperiode smiley
    Det gik rigtig godt, på trods af vaskekatastrofen.
    Kiri tog det rigtig fint i forhold til det var hendes første udstilling. Vi var oppe ved 2 dommere og begge synes hun var rigtig fin, med få mangler. Dommeren fra USA syntes specielt at hun var rigtig godt groomet, havde en god tyngde og lige præcis de store runde øjne de ville have i USA. Lone Lund synes oss hun var rigtig fin, og hun fik sit certifikat fra begge. Hun var oss den eneste i sin klasse, men kunne ikk helt klare sig til nominering.

• #20   15. apr 2013 Steffanie - Fedt! Dejligt at begge dommere synes om hende smiley Og tillykke med de to certifikater..

• #21   15. apr 2013 Skønt at du havde en skøn dag. Hilste jo på dig ved Ann Dorrits stand smiley

Kommentér på:
Hjælp til førstegangsudstiller

Annonce