{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udstilling
  • #1   29. aug 2014 Skælskør 27-28 september

  • #2   29. aug 2014 1-2 November i Haslev

  • #3   30. aug 2014 Og TICA: 8-9 november i Hårlev smiley

  • #4   31. aug 2014 der er flere opdrættere tilstede ved deres bure så du spørger bare alt det du vil smiley

  • Maria S
    Maria S Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 18
    #5   31. aug 2014 Tak til jer begge!
    Nu har jeg været på Google og fundet adresser mv. En af de racer jeg gerne vil vide mere er sjovt nok ragdoll, som jeg ser Christa har. Da jeg "bare" skal gøre mig klar til at vælge min næste kat: Genser jeg med glæde serien på Animal Planet om de forskellige racer i morgen kl 15.30.
    Maria
    PS! er der andre end mig der er interesseret i denne tråd?
    Hvis I ikke svare, prøver jeg at slette den om en uges tid!


  • #6   31. aug 2014 Maria - Jeg synes da det vil være synd at slette tråden smiley

    Européklubben har faktisk en oversigt over alle danske FIFe udstillinger (den Pil nævner er en TICA udstilling)

    Den han du se i bunden af siden her
    http://europeklubben.dk/Udstillinger.html

    Udstillere vil meget gerne snakke med publikum, så spørg endelig. Hvis en udstiller ser lidt fortravlet ud og svarer at katten lige skal til bedømmelse, så tag det ikke personligt, det er blot fordi at det er vigtigt at katten er til bedømmelse til tiden smiley

    Mht Animal plantets serie om racekatte, så tag dem med et gran salt - en del af informationerne deri er mindre end korrekte smiley


  • Maria S
    Maria S Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 18
    #8   31. aug 2014 Super!
    Når bare der er andre end mig, der kan have glæde af oplysningerne.
    Mht. Animal Planet så håber jeg da at oplysninger gælder i USA. og kan danne et udgangspunkt for bl.a. spørgsmål til udstillerne.

    Jeg læser jeres beskrivelser af jeres katte. De giver et vist indblik i variationen inden for en race. Dine er rigtig gode :D.
    Tak
    Maria


  • #9   31. aug 2014 Maria du er velkommen til og møde nogle ragdolls fra mig i Skælskør.... jeg møder op med 3 stk. og nogel killingekøbere osv. så jeg er klar til masser af spørgsmål, snak og nussen misser

  • Maria S
    Maria S Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 18
    #10   31. aug 2014 Det vil jeg prøve og tak
    Maria


  • #11   1. sep 2014 Maria - hehe, som klasse eksempel på forkerte oplysninger kan nævnes at de i 101 kat serien fortæller at en maine coon kan genkendes på M'et i panden. Det er bare lige sådan at alle tabby (mønstrede) katte har et M i panden, og mine europeer i følge den oplysning også ville være maine coons. Samt at maine coons også findes i solid sort og blå, og derved ikke har et M i panden, men stadig har maine coon på deres stamtavle.

    Så som sagt - uanset om du er i Danmark eller USA, så tag oplysningerne deri med et gran salt.


  • Maria S
    Maria S Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 18
    #12   1. sep 2014 Eva
    Fint nok, jeg skal nok være kritisk over for oplysningerne. Det er jeg generelt altid.
    Du skal iøvrigt have ros for dit første svar, det var super, Især efter jeg har været rigtig meget rundt på Google. Der fandt jeg mest gamle udstillings resultater.

    - På sigt skal jeg have en kat, som kan klare at komme lidt ud. Bor i rækkehus, hvor hverken for- eller baghave egner sig til bur. Og så vil jeg gerne vide noget om, hvornår man kan vide om Bølle er Bølle eller Forsigtigper osv.
    Det er noget af det jeg vil snakke med udstillerne om.
    Maria


  • #13   1. sep 2014 Maria - Det kommer an på hvor god du er til at vurdere katte, og hvor meget erfaring du har smiley Jeg har en ret god fornemmelse af mine killinger allerede når de er 6 uger, men har jo så også brugt en del tid på at observere og se om det stemmer med når de bliver ældre/voksne smiley

  • Maria S
    Maria S Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 18
    #14   1. sep 2014 Tja, min erfaringer er ikke så stor. Og erfaringerne er ikke overbevisende. Tvillingerne Fifi og Charlie var som dag og nat. Men jeg håber at min Frede kan holde nogle år endnu. Tager jeg min egen alder i betragtning. Er det nok bedst at lede efter en voksen kat til den tid. Min erfaring med omplaceringer er rigtig god. Så det bliver et spørgsmål om hvor jeg ligger "snittet".
    Men det kan godt være at det er 101 katte racer, der har "forført" mig. Har hørt om en race, der var "killing" indtil den var 3 år.
    Maria


  • #15   1. sep 2014 Maria - Voksne katte ved man det også med sikkerhed smiley Men ellers handler det jo "bare" om at finde en opdrætter med stor fokus på temperament, der kan rådgive dig om hvad en killing ender med at temperamentstype smiley

    De fleste racekatte bevarer de legesyge tendenser i en høj alder - især hvis man kastrerer tidligt, da de så ikke får en masse kønshormoner til at distrahere dem, hehe smiley


  • Maria S
    Maria S Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 18
    #16   2. sep 2014 Tak

Kommentér på:
udstilling

Annonce