{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
565 visninger | Oprettet:

Ang. udstillinger.. {{forumTopicSubject}}

Ved ikke om jeg har postet emnet rigtig, ellers må i rette mig :o)

Jeg har et par spørgsmål ang. udstillinger.

- Først og fremmest, er en udstilling åben for alle og ikke blot for 'udstillere'?
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at tage med til en, for at kigge lidt.

- Hvor tit udstilles der her i landet og er det typisk kun få steder eller er der mange forskellige steder man kan udstille?

- Hvor kan man finde oplysninger om udstillingerne? Nu tænker jeg på at kunne se om der var udstilling i nærheden af Billund f.eks, hvor jeg bor?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang. udstillinger..
  • #1   26. okt 2007 http://www.fifeweb.org/wp/shows/shows.asp

Her kan du se hvor henne i landet der afholdes udstillinger.
    Alle udstillinger er også åbne for publikum. Typisk kan publikum komme kl ca 10 og gå rundt at kikke på alle katttene. Det er rigtig hyggeligt.

• #2   26. okt 2007 Så spørg jeg dumt..
    Hvad skal der til for at man kan udstille sin kat ?

• #3   26. okt 2007 Karina - Vil jeg egentlig også gerne vide :o)

- Jeg har hørt at man kan udstille huskatte på specielle udstillinger, er det korrekt?
    Hvis man kan det, så kan man vel udstille alle racer egentlig? Også ikke race-rene

• #4   26. okt 2007 Karina og Oliver & Sira:
    Hvad skal der til for at man kan udstille sin kat?

1. Man skal være medlem af en af de fire klubber i Danmark: JYRAK, DARAK, Katteklubben eller Racekatten.
    2. Katten skal have stamtavle hvis der er tale om en racekat.
    3. Katten skal være rask og vaccineret i henhold til udstillingsreglerne.
    4. Hvis der er tale om en huskat, skal den være neutraliseret hvis den er fyldt 10 måneder og det trækker ned hvis katten har race-særpræg, forstået sådan at den skal ligne en huskat og ikke en race. Der kan udstilles huskatte på alle de danske internationale udstillinger og de fleste hobbyudstillinger også.

Læs lidt for begyndere på min hjemmeside www.gizzemissen.dk under Udstilling af huskat.

Og ellers spørg bare alt hvad I vil.

• #5   26. okt 2007 ØV hvor kedeligt kan ikke udstille min dreng smiley

• #6   26. okt 2007 Gizzemissen - Okay, så fik jeg da det på det rene :o)
    Tak skal du have

• #7   26. okt 2007 så skal i os huske at ikk alle katte har ikk sindet til at udstille for der er en masse mennesker, larm og så skal den gidet og blive håndteret af dommer osv..

ved dog ikk med huskat men feks NFO & MCO der skal man holde katten på en bestem måde og dommeren skal os lige se den med hensyn til hale osv..

• #8   26. okt 2007 (ret mig lige hvis det ikke er rigtig til Jeg andra)

karina k .''

Din kat kan godt går til udstillinger hvor alle katte må komme ..
    vis jeg har det på den rene eller hvad .

• #9   26. okt 2007 http://www.katteklubben.com/

for alle racer

• #10   26. okt 2007 Stine M:
    Tror Karina hentyder til at hendes kat ikke har stamtavle og derfor kun kan udstilles som huskat - og huskatte må ikke ligne racekatte hvis de skal have en god placering...

• #11   26. okt 2007 Når okay

• #12   26. okt 2007 Men du kan sagtens tage dem MED - hvis du bare gerne vil opleve at udstille en kat :o)
    Du skal bare ikke regne med at den får en god placering - jeg har haft May med - for at se om Mea så synes bedre om udstillinger - og det var der Ingen der sagde noget til, heller ikke til at hun var datter af Mea.
    Mea blev nummer 1 af både hun og han (delt op efter køn, bedste han og bedste hun dyster så til sidst) og May nummer sidst :o)

Så længe du bare ikke går og braldrer op om "det er bare meget bedre at avle uden tavler end at opdrætte med tavler osv osv" :o)

• #13   26. okt 2007 Stine. som Gizzemissen svarede er rigtigt..
    det er da kedeligt man ryger ned i bedømmelse fordi der er racekat i men for at deltage ved race udstilling skal man have stamtavle.. det synes jeg er RET surt..
    Ikke fedt at komme tl en udstilling og vide man bliver dømt ned fordi der er racekat i man vil jo altid gerne vinde hehe..

Men helt sikkert man kunne tage med for at opleve det bare surt hvis man får blod på tanden med det..

• #14   26. okt 2007 så kan du måske overveje en kat med tavle næste gang.. *S*

• #15   26. okt 2007 •((¯`angelce - Ny smuk pige´¯))•
    Min næste kat, bliver også med tavle smiley
    Ikke fordi jeg synes katten vil være bedre, da jeg i forvejen (i mine øjne) har de to dejligste katte.
    Men kunne rigtig godt tænke mig at udstille, hvis katten vel og mærket også kan lide det :o)

• #16   26. okt 2007 Angelce Jeg har kikket mange katte igennem med og uden stamtavle og nu var det så ham jeg faldt for...
    Forældrene har tavle med som hun sagde (ved ikke om det er rigtigt) skal en af forældrene have været til udstilling for at killingerne kunne få stamtavle..

ved ikke om det er helt forkert??

• #17   26. okt 2007 Karina - Det er helt forkert :o)
    For at søge stamnavn på killinger skal man bare have et opdrætter navn ved en felis danica :o)

Oliver - Ja, jeg har jo også to blandinger - heldigvis for mig ligner Mea en huskat :oD Men hun har genet for langhår i sig, da May er det.

Men ja, jeg får om et par uger også en mco med tavle - netop fordi jeg gerne vil udstille..

• #18   26. okt 2007 Eva K Okey ja det vidste de så ikke dem vi har købt kat af men nu ved jeg det hehe.. men lidt for sent nu at få stamtavle på deres killinger..
    Måske der vil komme en misser mere med tiden så må vi jo se om det bliver med stamtavle næste gang

• #19   26. okt 2007 Ja, er de ældre end 10 mdr kan man ikke. Men tror måske bare hun har forsøgt at snyde dig/sig selv. For det er meget nemt at læse sig til på felis danica eller en af de 4 hovedklubbers hjemmeside :o)

• #20   26. okt 2007 kan man få stamtavle på killingen hvis man evt har en kopi af forældrenes stamtavle?

Kan være hun har fået det afvide jo ikke til at vide..

han er kun 12uger d 2-11-07

• #21   26. okt 2007 Karina K: Det er opdrætter der skal søge om stamtavler til killingerne, og hvis det er første kuld kan de godt få stamtavler selvom opdrætter ikke har stamnavn - men så fanger bordet derefter...

• #22   26. okt 2007 Glemte lige: og opdrætter skal være medlem af en af de fire hovedklubber for at kunne søge stamtavler.

• #23   26. okt 2007 så går det nok ikke. æv troede lige jeg var smart der ggg

• #24   27. okt 2007 Karina - Men ring da og spørg sælgerr?
    Om hun er klar over at hun stadig kan nå at søge? (Det kan nås til killinegn er 10 mdr) især hvis det er hunkattens første kuld, for så behøver hende der har solgt dig killinegn ikke selv at have stamnavn? :o)

• #25   27. okt 2007 Eva.. Prøver lige at ringe til hende imorgen er total nys lige nu hehe

• #26   28. okt 2007 især=dog kun :o) Hvis hun ikke har stamnavn mener jeg :o)

Men ja, prøv da endelig det, og skriv da også endelig hvad hun siger til det? :o)

• #27   28. okt 2007 Altså, ved ikke om det giver mening. Men der skulle ahve stået at:
    Det kan nås til killingen er 10 mdr, dog kun hvis det er hunkattens første kuld, for så behøver hende der har solgt dig killinegn ikke selv at have stamnavn selv.

• #28   28. okt 2007 Hej Eva

Desværre er det ikke det første kuld smiley
    Men hva pokker han er da lige dejlig med eller uden stamtavle..

Kommer nok en dag en hjem og bo med tavle som evt skal udstilles.. Det må tiden vise eller er det jo kun en kælekat vi skal have synes bare det kunne ha været sjovt at prøve..

• #29   28. okt 2007 det var ævrlig.. ja self er han dejlig uanset hva.. selvom det er kæle kat kan du stadig udstille det meget forskelligt hva man vælger og hva opdrætter synes..

• #30   28. okt 2007 Karina - Ja, jeg har jo mine to blandinger - Mea udstilles så som huskat. Men nu går jeg også og venter på at jeg snart får en mco dreng hjem som jeg skal bruge til udstilling. Glæder mig meget. Og skal man endelig have en bestemt race, så er det i hvert fald en god ide at få tavlen med :o)

Kommentér på:
Ang. udstillinger..

Annonce