{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

Udstillingsspørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Jeg er netop blevet meldt ind i Darak, efter at vi har købt en British Shorthair hos en opdrætter. Vi vil meget gerne prøve at udstille vores lille Naia, men har kun prøvet at udstille kaniner - og det her er meget forskelligt smiley

Jeg var inde på www.darak.dk - kan det virkelig passe, at der kun er 3 udstillinger i 2011?
Vi har kigget lidt på udstillingen d. 7. august 2011, men hvornår kommer der mere information om tilmelding osv?

Hvad koster det at have en kat på udstilling?
Får vi en kontaktperson i forbindelse med tilmelding til udstilling, eller er der nogen vi kan ringe eller skrive til ang. alle vores mange spørgsmål?

Jeg håber I kan hjælpe os lidt på vej smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstillingsspørgsmål
  • #1   5. mar 2011 Tjek denne side der kan du se alle udstillinger. http://www.fifeweb.org/wp/shows/shows.asp
    Det koster 250 kr at komme med og man siger bare når man kommer at man er ny.ilge et link til hvad du skal huske at have med http://www.maine-coons.dk/udstilling/huskeliste.asp håber du kan bruge det

• #2   5. mar 2011 Når du er medlem af en hovedklub i Danmark må du deltage på alle de udstillinger de 4 danske hovedklubber holder, så du behøver altså ikke "nøjes" med de 3 din egen klub holder.

De 3 andre klubber er:

www.racekatten.dk

www.katteklubben.com

www.jyrak.dk

• #3   5. mar 2011 Det er nu meget nemt samt utreolig hyggeligt at gå på udstilling. Men først og fremmest så koster det 250,- pr. kat men dog en smule mindre hvis du udstiller flere. Og når det nu er DARAK som jeg tilfældigvis da også er medlem af så mener jeg nu at for efterfølgende katte er det 215,-
    Du behøver nu ikke at vente på at DARAK de laver en udstilling før at du kan udstille for hvis det er alt hvad du nu ønsker at prøve så har du nu taget det første samt meget vigtige skridt nemlig at melde dig ind i en katteklub så du kan nu gå opå alle de udstillinger som bliver afholdt overalt. Og det gælder så både i ind- samt udland.
    Men før at du nu tager afsted på en udstilling så er det nu en god ting lige at få lavet nogle burgardiner (60 cm x 75 cm x 60 cm til et enkelt bur) og hvis du skal have et dobbelt bur er målene som følger 60 cm x 150 cm x 60 cm
    Og burunderlag kan købes på udstillingen amt udstillings tissebakker og evt madskåle.
    Husk forresten at katten skal have klippet klør, renset øre samt have et hyggeligt lille bad.
    Til sidst kan jeg da også fortælle dig at der vil være udstilling i Faxe i maj måned hvis det nu kunne friste

• #4   5. mar 2011 afhængig af pelskvalitet behøver du ikke at vaske den. Hvad farve har din nye kat?

• #5   5. mar 2011 Man får ikke en dicideret kontantperson, men hvis du går ind på daraks hjemmeside og under bestyrelse, burde der stå en der står for udstillingerne, som man kan kontakte hvis man er i tvivl smiley

Briterne har sammen med burmeserne en special klub der hedder bb-klubben: http://www.bb-klubben.dk/WebPages/Home.aspx Jeg ved ikke had det koster at være medlem, med de kan sikkert også hjælpe dig med udstillingsspørgsmål smiley

• #7   6. mar 2011 Tak for al jeres hjælp og vejledning!
    Vores nye kat er blå, jeg må indrømme at jeg aldrig har hørt, at man vaskede British SHorthair, men så blev jeg da klogere smiley

Min mor har lovet at hun vil forsøge sig med de der burgardiner, men i tilfælde af at hun giver op, er der et sted de kan købes?

• #8   6. mar 2011 jeg har aldrig vasket min brite

• #9   6. mar 2011 Hvis den er blå ville jeg ikke vaske den..de plejer at have en ok pels, og jeg går ud fra at mis er ung lige nu, og derfor ikke er en fedtmikkel. Hvis din brite skal steriliseres ville jeg ikke bekymre mig synderligt om vask. Der er nogen "med hvid" briter samt colourpoint (som jeg selv har) der vasker før show. Jeg ved også at nogen fuldfarvefolk gør det. Da jeg udstillede min blå hankastrat blev han aldrig vasket.
    Du kan sagtens købe burgardiner, men de kan godt være ret pebrede i prisen. Det er forholdsvist let selv at gå igang med at sy dem - og så kan du også få dem helt lige som du gerne vil have det.
    Når du tilmelder dig til en udstilling, kan du skrive på forum at du skal afsted, og spørge om der ikke er nogen der vil tage dig under armen - det plejer folk at være søde til. Skulle det ske at der ikke lige er nogen her der skal afsted siger du det bare når du møder op om morgnen og så skal de nok hjælpe dig med at finde en der vil guide dig igennem det hele. Du vil blive overrasket over hvor nemt det faktisk er - når du lige har prøvet det. Der er altid andre briter på en udstilling og du vil for det meste blive placeret sammen med dem.

• #11   6. mar 2011 Så vidt jeg husker har de samme pels som en EUropé, jeg havde en blå Europé og den vaskede jeg aldrig i forbindelse med udstilling smiley

En hånd igennem pelsen lige inden jeg kom til dommeren var fint smiley

• #12   7. mar 2011 Det er formodentligt ikke nødvendigt at vaske en brite, især ikke hvis hun er ung :o)

Hvad med opdrætteren, udstiller vedkommende ikke selv? For så kan det jo være at du kan få nogle råd og vejledning der?

• #13   10. mar 2011 Okay, det lyder som om jeg ikke behøver vaske hende - endnu i hvert fald. Hun er 4 måneder det lille pus smiley

Jo opdrætter har udstillet, men det lød ikke som om det var noget hun gjorde det så meget i. Mener hun nævnte, at nogle kattemennesker kunne være ret modbydelige... Tja, sådan er der jo nogen der bliver når der konkurreres. Min mor og jeg har i hvert fald stadig mod på at prøve det, i hvert fald en enkelt gang for at se, om det er noget der fanger os smiley

• #14   10. mar 2011 Signe - Det lyder godt at I har det :o) Og ja, nogle gange er der nogle stridigheder folk imellem, men jeg har f.eks. ikke selv oplevet noget overfor mig endnu, og har da udstillet i 5 år nu :o)

Ellers rigtig god fornøjelse med det :o)

• #15   30. mar 2011 Så lige inde på det her link for sjovt http://www.maine-coons.dk/udstilling/huskeliste.asp
    kan det virkelig passe at vaccine skal være max 2 år gammel?
    troede faktisk den skulle være max 1 år.

• #16   30. mar 2011 Michelle - Vaccinen skal være så gammel som producenten angiver at den er holdbar. Altså det kommer an på hvad dyrlægen skriver - og det er normalt et år :o)
    Ellers så har det tidligere været hvert 2. år, og før det hvert år :o)

Kommentér på:
Udstillingsspørgsmål

Annonce