3.097 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Daniel J
Daniel J
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

*Vigtigt* *Vigtigt*

Hej.

Nu har min kat, fået smag for ledninger. Special på min dyre pc. Er der noget, en kat ikke kan fordrage, som man kan smøre ledningerne ind i?
Hævede stemmen, så håber nu mest det gjorde tricket, men vil gerne være sikker. Min fars gamle kat, døde da den gnavede en ledning over. Det var i 70'erne

Mvh Daniel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation vaskemaskine 500 kr.
  • Reperation af vaskemaskine 1.136 kr.
  • græsslåmaskine 600 kr.
  • Reparation af tørretumbler 1.000 kr.
  • Stoppe timerfunktion i stikkontakt 500 kr.
  • Bygge et paxskab med to låger, hænge monteret lys og reol på væg 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  *Vigtigt*
  • #1   11. okt 2012 Har ladet mig fortælle at katte ikke kan lide kamfer, og derfor kan man smørre kamfer olie på...
    MEN! Tjek det lige på noget andet først, for min kat ELSKER lugten af kamfer...

• Daniel J
    Daniel J Tilmeldt:
    okt 2012

#2   11. okt 2012 Hehe ok smiley Jeg takker for forslaget dog smiley

• Daniel J
    Daniel J Tilmeldt:
    okt 2012

#3   11. okt 2012 Forresten. Hvis man bruger det i f.eks. 1 måned, så vil den lille mis, tro, at alle ledninger smager sådan, og vil derfor ikke rører dem. Ja?

• #5   11. okt 2012 Nej det er ikke korrekt. Men jeg vil også anbefale kamfercreme, som du blandt andet kan købe i Brugsen for ca. 20 kr.

• Daniel J
    Daniel J Tilmeldt:
    okt 2012

#6   11. okt 2012 Så man skal bare blive ved med at bruge det ? Og Igen. Takker smiley Vil helst gerne have den lille søde misser i mange år endnu smiley

• #7   11. okt 2012 Jeg har hørt at det der hedder go negl og kan købes i matas det skulle være løsningen

• #8   11. okt 2012 Ved godt at jeg har underlige dyr - men de ( både hund og katte) elsker duften af kamfer

• #9   11. okt 2012 En kabelsamler (hedder det vist) fx fra Ikea, kan også være en god ting. Og den kan jo så smøres ind i kamfer eller citron.

• #10   11. okt 2012 som tinka siger, du kan få nogle grå (grimme) rør som du kan samle de faste ledninger fra tv osv i, de koster 29.- for mange meter (; Den mistede vores killing hurtigt al interesse for, for så rejste vi os jo pludselig ikke længere(:

Med hensyn til computerledningen, vi har to bærbare herhjemme, og mille var også meget glad for dem i starten, men hun fandt hurtigt ud af at hun ikke måtte ved at vi hævede stemmen når hun gjorde det, eller brugte vandforstøver (:

• Daniel J
    Daniel J Tilmeldt:
    okt 2012

#11   12. okt 2012 3 kasser? Lave en kabelbakke ud af dem? smiley

• #12   12. okt 2012 Jeg brugte go negl pga min afdøde kat spiste ledninger og det hjalp, havde en episode hvor han fik bidt igennem en ledning og han fik et ordentligt rap og var helt sort i munden, heldigvis var der ikke sket noget med ham udover forskrækkelsen men lærte han det nej, så prøvede jeg go negl og han rørte aldrig en ledning igen.

Brugte det også da Hemi begyndte at skifte tænder bare for at være sikker og ingen gnaskede ledninger her.

Men katte er forskellige så man må prøve sig frem smiley

• Daniel J
    Daniel J Tilmeldt:
    okt 2012

#13   12. okt 2012 Mine kabler er et rod smiley Har ca 12 løse kabler.

• #14   12. okt 2012 Jeg er dybt overrasket over så mange har haft problemer med at deres katte gnasker i ledninger, nu har jeg haft kat siden jeg var 5 år gammel, jeg er nu op på kat nr. 6 og 7 som jeg har nu, som har været mine egne, jeg har haft 3 kuld killinger derud over og aldrig har jeg været ude for en kat eller killing er intresseret i mine ledninger, og vi har mange der ligger løst..

Nå men det var jo off toppic, jeg undskylder, men nu har jeg bare læst det så mange gange og er stadig lige forundret..

Men mine bedste bud er de samme som har været nævnt, altså citronsaft, go negl eller kabelsamlere..

• #15   12. okt 2012 Chili saft bliver brugt her smiley

• #16   13. okt 2012 Heidi n: du har været heldig så!(:

• #18   13. okt 2012 Heidi - jeg har heller aldrig haft katte, der har bidt i ledninger. Og jeg har tit tænkt at det er heldigt, at Bruno kan lade dem være, for han er ellers efter alle snore og det der ligner. Ud over sine egne snore (= runde hatte-elastikker) fanger han snørebånd og tynde bælter, snoren i kameraet, garn, og gnasker i mine hættetrøje-snører. Men aldrig har han rørt en ledning smiley

• #19   13. okt 2012 Jeg har heller ikke haft problemer, men mine unger har været trætte af at der er røget et par headset til der MP3 osv. Men så kan de ligge skidtet på plads.

• #20   13. okt 2012 Tinka Mine 2 teorister elsker også alle snore, og kan slet ikke se en snor uden den skal forfølges og nedlægges, og skal da også indrømme at vores nuværende 6mdr. killingen har da lige lagt øje på vores bærbare computer ledninger en enkelt gang eller 2 når de har bevæget sig, da hun lige var kommet hertil, men hun har fået et nej og nu intressere det hende ikke en fjer og det har ikke været med gnasken kun fangen med poter.

Men det kan da godt være jeg har været heldig, men så er jeg da bare glad for det smiley

• Gitte K
    Gitte K Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
    #21   13. okt 2012 Du godeste !! Jeg har ledninger liggende overalt i stuen. Hjælp !!! Det bliver noget af et arbejde at få smurt dem ind i Go'Negl ! Må se om den dér rør-løsning ikke er nemmere.

• #22   20. okt 2012 Kender alt for godt problemet, har stadig ikke fundet en løsning... smiley

• Gitte K
    Gitte K Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
    #23   12. nov 2012 Jeg vil købe sådan nogle flexible kabelskjulere i XL Byg. De virker ligesom en "spiralryg" som man kan samle papirer med.
    http://www.xl-byg.dk/produkter/elartikler-og-belysning/ledning-og-tilbehoer/kabelskjuler/

profilbillede
  • Lærke  D
    Lærke D Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #24   27. jan 2013 Jeg har samme problem med mine opladere til iPhone og MacBook, men især høretelefonernes tynde ledninger! De er altså dyre!! Nu har jeg købt hørebøffer hvor jeg selv kan skifte ledning fordi det bliver dyrt! Men vil prøve med go-negl, jeg kan jo bare ikke bruge kamfer eller ledningssamlere når det er ledninger jeg håndtere, fordi lamper og andet der bare ligger under skrivebordet har ikke været et problem..

• #25   27. jan 2013 Her har jeg også brugt Go' Negl <i> (som i dag hedder Mavala Stop) </i> med stor succes...
    Det tog et par mdr. hvor ledningerne blev smurt hver 14. dag...
    I dag har de ingen interesse i ledninger..

• #26   5. feb 2013 prøv at smøre friskt hvidløg på ledningen eller eddike det vil med sikkerhed få katten til at sige badr smiley

• #27   5. feb 2013 Ja jeg ville prøe med noget citron, men har aldrig selv haft erfaring med det, da vores heldigvis er meget artige på det punkt smiley

Hvidløg ville jeg ikke - det er decideret giftigt

• #28   5. feb 2013 ups det er nok der for at de ikke vil spise det men så prøv eddike smiley

Kommentér på:
*Vigtigt*

Annonce