{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.790 visninger | Oprettet:

Aktivering af katte & slankeråd {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har to indekatte og leder efter inspiration til aktivering. Evt legetøj osv. Både til sjov og ballade, men måske også til vægttab - hvis det kan lade sig gøre.

Min hunkat har taget meget på efter hun blev steriliseret, selvom hun ikke spiser særlig meget. Efter min kastration af hankatten er han stadig forblevet tynd som en pind selvom han spiser absolut ALT han kan komme i nærheden af.

Så kunne også godt bruge nogle råd, hvis du/i har haft succes med en slankemetode på jeres kat.. Det skal lige siges at de lige nu får slankekost fra dyrlægen (min hankat får mere og killingefoder, fordi jeg prøver at fede ham lidt op) men lige tyk forbliver min hunkat og lige tynd forbliver min hankat. SUK.. HJÆLP!



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktivering af katte & slankeråd
  • #1   20. nov 2012 Giv noget råt kød i strimler. Det kan fx være kylling eller kalkun, der er fedtfattig.
    Aktivering, der også kan give motion er der jo de såkaldte drillepinde. Hvis det derimod er hjernen du vil aktiverer, så er der forskellige aktiverings-legetøj- Bla disse modeller: http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenspielzeug/katzenspielzeug_beschaeftigung

    Man kan også lave rigtigt meget selv.


  • #2   20. nov 2012 Jeg har købt en aktivitetsbold til mine katte for at forebygge, tænker at den også kan bruges i andre sammenhænge fx. til din hunkat..
    Jeg kan ikke finde den bold jeg selv har (den er ligesom tung i den ene side så åbningen kommer til at vende opad hvis ikke de gør noget ekstra for at rulle den)
    Men her er nogen eksempler på noget lign. Jeg putter selv deres primære tørfoder i denne bold, så de skal bruge noget mere energi på at få det, men uden at de kommer til at gå uden adgang til foder..
    (link fjernet)
    http://www.pitstoppets.dk/shop/aktivitetsbold-til-kat-3252p.html


  • #4   21. nov 2012 "slankekost fra dyrlægen" - ville jeg aldrig bruge.
    Det indeholder bl.a. for meget korn, og det er ikke en høne, du skal fodre smiley
    Katten ved instinktivt, at den ikke får de "gode" næringsstoffer, den har brug for. Den æder derfor mere for at få det; Dens mave bliver mere udspilet og så skal den igen indtage store mængder næste gang for at opnå mæthedsfølelse..

    Giv du den noget alm. optimalt foder og gerne så meget vådmad som muligt.
    Så kan du også være mere sikker på, den får væske nok.
    Lux dåsemad fra Aldi er godt. Det indeholder ikke sukker og prisen er kun 5.50 kr. for 400 gr.

    Desuden er denne årstid den værste til en slankekur. (Gælder både mennesker og dyr). Aktivitetsniveauet falder, og det gør stofskiftet også, for at man kan æde sig op til vinteren.

    Om foråret stiger både aktivitetsniveauet og stofskiftet igen og så plejer de fleste at tabe sig noget helt automatisk.



  • #5   21. nov 2012 Tusind tak for de fine råd smiley Jeg har jo bare gjort hvad dyrlægen anbefalede.

    Nu kan jeg se flere af jer nævner kød, vådmad, osv. MEN!! Hvad så med lugten af kattebakken? Jeg har jo haft stor glæde af dyrlægens mad der gør man stortset ikke bemærker de har været i bakken.. Vil det ikke begynde at stinke igen?


  • #6   21. nov 2012 Jo lidt, men den værste lugt undgåes ved brug af ordenligt kattegrus smiley

  • #7   21. nov 2012 nej den er mega kær

  • #9   22. nov 2012 Sund kat. Helt klart! Bliver da egentlig bare lidt sur over at have brugt så mange penge på foder fra dyrlægen, fordi man stoler på det er det bedste for dyret, fordi den skulle få de næringsstoffer den skal have.

  • #10   22. nov 2012 Det har vi andre også været ude for, altså gjort noget i bedste mening og god tro, for så at lære at det ikke er helt så godt som vi troede. Man lærer så længe man lever

  • #11   27. feb 2013 Hvilke slags vådfodder bruger i :)..
    Min lille Twist er nemlig også gået hen og er blevet knap så lille :)..

    Og hvad gør i hvis i har mere end en kat hvor det kun er den ene der egentlig behøver at tabe sig :)?


  • #12   27. feb 2013 Anna - Nogle foderproducenter har smagsgaranti, dvs tilbagbetaling af produktets pris, hvis katten ikke kan lide foderet/du ikke er tilfreds med det. Mener dog man maks. må have brugt 20% af foderet, plus at embelagen skal være intakt - men det er måske værd at undersøge hos din dyrlæge smiley

  • #13   27. feb 2013 Rikke E jeg vil anbefale dig LUX, som desværre kun fåes i Aldi. Det er til gengæld billigt og i forhold til andre mærker er der et "højt" indhold af animalske produkter, op til 58 %.

  • #14   28. feb 2013 Okay jeg vil lige prøve at kigge på det så :-)!

  • #15   28. feb 2013 Jeg bruger også LUX, men er også startet med en del prøvepakker fra Zoopluds, og jeg kan fortælle at min lidt for tykke kat på 10,7 kg nu er nede på 10,3 kg det meste er røget af her efter jul.
    De var vant til, at få vådmad fra de butikker der er i byen, en gang om dagen, det blev så til LUX og skruget op til 2 gange om dagen, og her i denne månede har de fået alle prøverne smiley og nu sker der en del, det er lige før jeg tænker, går det for hurtigt?


    profilbillede
  • #16   28. feb 2013 Okay smiley men en kat må bare kun tabe sig 2 % af dens vægt om ugen. Det vil sige at en kat på 5 kg kun må tabe 100 g om ugen. Hvis den taber mere vil dens stofskifte falde, så vil katten få svare ved at tabe sig og begynde at forbrænde muskler i stedt for fedt! smiley

  • #17   28. feb 2013 Tak Rikke , så har min 10,7 kg kat ikke tabt sig for hurtigt smiley

  • #18   1. mar 2013 Lotte:
    JO! De taber sig på foder fra dyrlægen - jeg har visse erfaringer;)
    Der er også forskel på foder derfra.
    Specifik er baseret på tanken om kulhydrater, det samme er RC og Hills, men Eukanuba er baseret på proteiner.
    Og mine gider ikke råt kød og skal heller ikke leve af dåsemad alene, for de skal have lidt at gnave i smiley
    N.B.
    Jeg har ikke læst hele tråden før jeg skrev:)


  • #19   1. mar 2013 Forleden da jeg var inde at købe RC Satietey snakkede jeg med den dyrlæge der har speciale i foder og tænder.
    Vi er ikke dyrlæger herinde, vi er katteelskere og nogle opdrætter endda.
    Anna:
    Jeg vil vove den påstand at hvis du holder dig til de store mærker som nævnt ovenfor, får du en sund kat, men tør og vådkost skal kombineres:)


Kommentér på:
Aktivering af katte & slankeråd

Annonce