932 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Hjælp til fodring!! Hjælp til fodring!!

Jeg har nu haft min dejlige kat i 5 måneder, og det går også rigtig fint, MEN .. han vil simpelthen ikke spise tørfoder!!
- jeg har prøvet .. alt (tror jeg :o)
Har prøvet virkelig mange forskellige mærker, men det er som om at det bare er for kedeligt..
Han vil kun spise det, når jeg blander det op med noget vådfoder. - ellers vil han ikke engang lugte til det.

Til dem der sikkert vil råde mig at være stærk og ikke give ham andet - han rør det ikke.
Jeg prøvede for ikke så længe siden at veje hans madskål, og efter 1,5 døgn, var der kun forsvundet 2 gram smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til fodring!!
  • #1   22. feb 2013 Hvorfor skal han spise tørfoder?

• #2   22. feb 2013 Fordi jeg gerne vil ha det skal være hans basisfoder. Jeg fodrer ham også ofte med råt kød og lign.

• #3   22. feb 2013 Jamen så lad ham da spise vådfoder og råt, det er også meget sundere for ham..

Men når det er sagt så skriver du at du har prøvet rigtig mange forskellige mærker, har du prøvet nogle af dem hvor der er høj kødprocent, så som Applaws, Orijen, Acana, Porta 21??
    Jeg har en kat der ikke vil røre andet end Royal Canin, men har så fundet ud af at hun faktisk godt kan lide Applaws også..

• #4   22. feb 2013 Hvorfor i alverden vil du have tørfoder til at være basisspisen??

• #5   22. feb 2013 Han er nok bare en klog kat, som godt ved det der tørfoder ikke er så sundt smiley

Jeg ville bare acceptere det og så give ham vådfoder og råt.

• #6   22. feb 2013 Råt kød er udemærket som basis foder..Din kat er en klog kat

• #7   22. feb 2013 Ja jeg har prøvet orijens - hvilket den heller ikke gad ...

Men giver i så bare jeres katte råt kød, sådan HELE tiden ? :s
    i så fald...
    Hvad for noget kød?
    Hvor fra?
    Bliver kattes behov dækket udelukkende med kød?

• #8   22. feb 2013 Jeg personligt fodre kun med råt fra tid til anden, jeg har lidt svært med at forliges mig med det smiley jeg lære smiley
    Men mine får vådfoder hverdag, 2 gange om dagen, og så suplerer jeg med tørfoder, mine vil ikke undvære deres tørfoder, men det er kun ca halvdelen af deres mad der består af tørt..

Men jeg ved der er rigtig mange der giver endnu mindre tørfoder, nogle slet ikke..

• #9   22. feb 2013 Nu er det ikke alle der har mulighed for at give råfodring som basisfoder eller råd til det eller har fryserplads til at købe meget ind ad gangen ect ect

Og nu der heller ingen grund til at stemple tørfoder som det værste for en kat og værende usundt. alverdens katte bliver trods alt fodret med det og hvis det var så ringe, var der helt sikkert større fokus på at det er usund

Jeg har lige købt 10 kilo kornfrit tørfoder med god balance af magnesium, taurin, fedt mv og kan ikke forestille mig hvordan det kan være usundt for katten

Ts
    Min kat gad heller ikke tørfoder medmindre det var blandet op som killing. Jeg vil sige, lad vær med at blande det op og server det hver for sig. Og så kommer det med alderen (snakker selvfølgelig kun af personlige erfaringer)

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #11   22. feb 2013 Du kunne måske prøve nogle af de andre som Heidi skriver, Applaws, Acana eller Porta 21. Jeg fodre selv med en blanding af Applaws, Orijen, og RC kan ikke lige huske hvad foderet hedder, men de elsker den blanding. smiley

• #12   22. feb 2013 Heidi J jeg har aldrig sagt at tørfoder er usundt, kun at vådfoder er sundere, og jeg giver selv tørfoder, og det stopper jeg aldrig med, men giver lige så meget vådfoder..

Jeg ville heller ikke hvis jeg var Jenifer stoppe med at tilbyde tørfodret, jeg ville prøve mig frem til et foder katten måske kan lide, og så tilbyde det ved siden af vådmaden..

Prøv at kontakte de forskellige foder firmaer og hør om ikke du kan få nogle prøveposer, så så du kan prøve dig frem, jeg ved Applaws laver prøveposer og det samme gør Olivers, ved ikke med de andre..

• #13   22. feb 2013 Tusinde tak for jeres svar.
    Jeg vil prøve at servere det hver for sig og bevæge mig ud i de andre mærker smiley så vil jeg også helt klart undersøge det at give den mere råt kød.

Det giver, for mig i hvert fald, bare ikke mening at tørfoder skulle være ''usundt'' - hvorfor så producere det. og hvorfor skulle dyrlæger så anbefale det.. hmmm.. skal nok bare selv sætte mig ind i det noget mere.

• #15   22. feb 2013 http://www.rigtigkattemad.dk

• #16   22. feb 2013 Felis
    Når jeg derudover supplere med vådfoder og daggamle kyllinger (samt rå kylling når jeg har det, andet kød siger dem intet) så tænker jeg nu alligevel at mine katte får det de skal have
    Ved godt at råfodring er det mest naturlige til en kat, men for mig vil det være umuligt at 100% råfodre og derfor stoler jeg på at mit tørfoder giver min kat det den skal have

Heidi n
    Aaah okay, så er vi enige smiley

• #17   22. feb 2013 Ts

Tørfoder er en jungle af mærker, næringsindhold, deklaration mv og det kan være forvirrende og svært at vide hvad der er bedst til din kat, men personligt har jeg lært rigtig meget, især om næringsindhold, herinde.

• #19   23. feb 2013 Hej alle smiley
    Jeg har nu brugt 3 timer på at læse om BARF ..
    - og jeg må indrømme at jeg er meget forarget over at det ikke er mere udbredt, der er jo mange (inkl. mig selv) der ikke havde nogen som helst anelse om det!
    Jeg vidste godt at noget tørfoder var bedre end andet osv, men ikke at det faktisk er bedst at udelukke det.

I hvert fald nød Silva noget andebryst idag smiley

profilbillede
  • #20   23. feb 2013 Jennifer, kan se du bor i København. Der ligger en dyrebutik i krydset Valby langgade-toftegårds alle ( modsat apoteket) der forhandler barf. Hun har lidt af hvert, og Trolden elsker kylling og kalkun med knogler i. Tror jeg giver ca 45 kr for et kg, det synes jeg er ok. Hun der har butikken er også god til at vejlede ang barf. smiley

• #21   23. feb 2013 Sjovt du nævner det - var faktisk derinde hvor hun opfordrede mig til det, men tænkte bare at kvinden var skør :b

Kommentér på:
Hjælp til fodring!!

Annonce