1.018 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
perser pels. perser pels.
Hej ! jeg har lige taget den dejligeste lille silver perser ind da den originale ejer ikke kunne magte hende. hun er super skøn men kan dog godt mærke på hende at hun lige har måttet opleve at få klippet det meste pels af da hun simpelthen ikke var blevet passet korrekt og var blevet en stor uldtåt. det har gjort at hun nu er blevet desideret skræmt hver gang en kam kommer frem. er der nogen som har gode råd til at stille vende hende til at blive redt igen?
mange tak
0 synes godt om
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 38 Svar: 443
Find noget lækker kylling eller andet godt at hun er vild med.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Når hun ligger og slapper af så tag en blød børste til at starte med og stryg hende blødt over pelsen og giv hende godbidder imens, så hun forbinder den med noget rart, når hun er tryg ved børsten så kan du træne samme procedure med en kam som jo går dybere til værks, og katten mærker tydeligere, men det er en langsommelig procces, som kræver meget tålmodighed..
Det vigtigste er at du ikke bruger tvang, men gør det på kattens præmisser, for ellers bliver det aldrig en god oplevelse for hverken dig eller katten..
apr 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 5
jan 2012
Jeg ser du skriver dette på profilen:
<i>for hende findes der ikke noget bedre end at ligge på dit bryst og få lov til at lege med dine fingre imens du ser tv</i>
Det er jo så et perfekt tidspunkt at øve med børsten på, hvor hun ligger og hyger og føler sig tryg hos dig, og igen i starten skal det bare være en blød børste og måske kun lige et par strøg og så stoppe, og altid stoppe når du kan se hun bliver irriteret eller ikke gider mere, som sagt tålmodighed
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Dog er min kat en hittekat, men ud fra hendes udseende og pelskvalitet er jeg ret sikker på at hun er en blanding af en perser
og jeg er i tvivl om, hvordan sådan en pels skal behandles (ud over at redes), da jeg har læst at persere har meget fint pels, som let knudre.
Så om man skal gøre noget 'ekstra'?
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 243
Jeg har den her karm: http://www.pitstoppets.dk/shop/chris-christensen-butter-672p.html
og jo den er dyr, men den er altså alle pengene hver
feb 2012
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 243
Det vigtigste er at du får sæben ud af pelsen, så heller skyl lidt for længe
Hvis din kat er bange for føntørren, så skru helt op for varmen i et rum eks. soveværelset, så din kat kan tørre uden at fryse
feb 2012
Der går nok lige et halvt år, før min kat er klar til sådan en tur, vi forsøger stadig at blive gode venner med børsten
feb 2012
Tør heller ikke komme hende i bad endnu. Så mister jeg sku alle fingrene
apr 2013
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 10 Svar: 337
jan 2012
apr 2013
perser pels.