1.018 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

perser pels. perser pels.

Hej ! jeg har lige taget den dejligeste lille silver perser ind da den originale ejer ikke kunne magte hende. hun er super skøn men kan dog godt mærke på hende at hun lige har måttet opleve at få klippet det meste pels af da hun simpelthen ikke var blevet passet korrekt og var blevet en stor uldtåt. det har gjort at hun nu er blevet desideret skræmt hver gang en kam kommer frem. er der nogen som har gode råd til at stille vende hende til at blive redt igen?

mange tak smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  perser pels.
  • #1   11. apr 2013 træn hende til at forstå at kammen betyder godbider (:
    Find noget lækker kylling eller andet godt at hun er vild med.

• #2   11. apr 2013 Ja jeg er ret enig med Lise..

Når hun ligger og slapper af så tag en blød børste til at starte med og stryg hende blødt over pelsen og giv hende godbidder imens, så hun forbinder den med noget rart, når hun er tryg ved børsten så kan du træne samme procedure med en kam som jo går dybere til værks, og katten mærker tydeligere, men det er en langsommelig procces, som kræver meget tålmodighed..
    Det vigtigste er at du ikke bruger tvang, men gør det på kattens præmisser, for ellers bliver det aldrig en god oplevelse for hverken dig eller katten..

• #3   11. apr 2013 mange tak for svarene smiley

• #4   11. apr 2013 Zenia:
    Jeg ser du skriver dette på profilen:
    <i>for hende findes der ikke noget bedre end at ligge på dit bryst og få lov til at lege med dine fingre imens du ser tv</i>

Det er jo så et perfekt tidspunkt at øve med børsten på, hvor hun ligger og hyger og føler sig tryg hos dig, og igen i starten skal det bare være en blød børste og måske kun lige et par strøg og så stoppe, og altid stoppe når du kan se hun bliver irriteret eller ikke gider mere, som sagt tålmodighed smiley

• #5   11. apr 2013 Jeg låner lige din debat, da det er PRÆCIS sådan en debat her jeg havde tænkt på at oprette. For jeg har været ude for det helt samme (faktisk med samme klipningsresultat, lidt skægt egentlig)

Dog er min kat en hittekat, men ud fra hendes udseende og pelskvalitet er jeg ret sikker på at hun er en blanding af en perser
    og jeg er i tvivl om, hvordan sådan en pels skal behandles (ud over at redes), da jeg har læst at persere har meget fint pels, som let knudre.
    Så om man skal gøre noget 'ekstra'?

profilbillede
  • #6   11. apr 2013 Der er lidt forskelligt hvad en perser pels kræver smiley Min ene perser pels er meget let og fin, super nem at holde ved bare at rede den et par gange om ugen. Min anden perser der i mod filtre og feder meget nemt og hun skal ud over at blive red hver dag også i bad ca. hver anden måned ellers er hendes pels simpelhen ikke til at holde. Men en kam at god kvalitet, som kommer helt i bund er altså det vigtigst. Det er jo under ulden der filtre.
    Jeg har den her karm: http://www.pitstoppets.dk/shop/chris-christensen-butter-672p.html
    og jo den er dyr, men den er altså alle pengene hver smiley

• #7   11. apr 2013 hvad vasker du hende så med?

• #8   11. apr 2013 først reder jeg katten igennem, som der ikke er nogle kunder i pelsen, derefter vasker jeg katten med vand og opvaskemiddel for at fjerner jeg fedte fra pelsen også bruger jeg også bruger jeg en shampoo beregnet til vask af kat. Der er rigtig mange muligheder, men min ene kat kommer på uddstilling og derfor bruger jeg en shampoo beregnet til show-vask fra jarob men ellers er KW shampoo altså udmærkede, de er ikke dyre og kan få i de fleste dyrehandler.
    Det vigtigste er at du får sæben ud af pelsen, så heller skyl lidt for længe smiley
    Hvis din kat er bange for føntørren, så skru helt op for varmen i et rum eks. soveværelset, så din kat kan tørre uden at fryse smiley husk at rede pelsen med jævne mellemrum mens den tøre smiley

• #9   11. apr 2013 super, tak for gode tips
    Der går nok lige et halvt år, før min kat er klar til sådan en tur, vi forsøger stadig at blive gode venner med børsten smiley

• #11   11. apr 2013 jep, i know
    Tør heller ikke komme hende i bad endnu. Så mister jeg sku alle fingrene smiley

• #13   11. apr 2013 super dejlig succes oplevelse med lille Noma i dag. jeg sad og ordnede mit eget hår i sofaen hvilket hun var meget interesseret i, hun fik så lov til at snuse til børsten først, derefter lod jeg den røre hendes ene pote og så hendes ben, det endte med at hun lå og blev ordnet i ti minutter med ren spinderi hele tiden. nu vil vi så arbejde os hen mod den rigtige børste smiley

• #15   12. apr 2013 Super godt Zenia - min Romeo elsker at blive redt :o) Hvis han gemmer sig, kan man lokke ham frem med hans børste, og han kender ordet "Reddes". Jeg synes at hans pels er blevet lettere at holde, efter at han er blevet ældre, fordi den ikke længer er så tykt. Men ellers har hans pels været svær at holde fri fra knuder i efterårsperioden, hvor han fældede - selv om han blev redt flere gange dagligt. Hver gang han havde sovet, var der kommet en knude i pelsen. Han er Perser/exotic (mor perser og far exotic). Jeg har ikke haft ham i bad, siden han var 1 år, hvor jeg fik maven, arme og ben fuld at rivesår. Han var så bange for det. Synes nu heller ikke det har været nødvendigt - han har en virkelig flot pels nu som 13-årig :O)

• #16   12. apr 2013 Aj hvor godt Zenia, det er jo store/ hurtigt fremskridt smiley

• #17   12. apr 2013 jamen hun tilpasser sig så flot! er meget imponeret af min lille 11mdr gamel pus! nu mangler der kun at hun er 100 % tryg ved den nye lejlighed og at hendes døgnrytme bliver normal smiley

Kommentér på:
perser pels.

Annonce