Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lært eller tillært
  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #1   15. sep 2013 Lært af mig og optrænet fra medfødt evne: smiley

Går i snor og dreje til højre/venstre, når jeg siger det (husk katte gør kun, hvad man siger, hvis katten er enig!)

Springer op på dét jeg fører hånden op over, når jeg siger "spring"

Lader være med det den er i gang med, når jeg siger "IK' gøre det", "IK' bide" (den anden kat i huset), "IK' ta' det", "IK' springe" og en masse andet smiley

Min ene kat åbnede engang 2 stramme vindueshasper og hoppede/faldt ned fra 1. sal (slog heldigvis kun sin pote, men så alvorligt, smiley at han fik en skinne på hos dyrlægen!) - Det har jeg/vi helt sikkert ikke lært ham; det skete i en periode, hvor jeg var i udlandet og han desværre kedede sig temmelig meget (min datter passede ham og hans bror, men var der ikke så meget af tiden)

De allerbedste hilsener

• #2   15. sep 2013 Sofus taler meget og har forskellige lyde alt efter hvad han vil. Sofie har lært hans lyde for mad og opmærksomhed, så dem bruger hun ligeså forsigtigt.
    Sofie stopper med det hun gør, hvis jeg siger "mors" Sofus ignorer mig fuldstændig i samme situationer.
    De kommer begge når jeg kalder, hvilken er skønt, da de kun er i havestuen når jeg er hjemme smiley

• #3   15. sep 2013 A.I sikke meget den/de kan og har lært.

Jeg er helt med på at de kun gør det fordi de vil smiley

N9nna. Sjovt at der er forskellige lyde for "jeg vil noget" smiley

• #4   15. sep 2013 Ork, han har "hvor er du?" "Sofie? " sulten" jeg vil have mad nu" "mor, nus mig" "stå op tid" (forskellige lydstyrker alt efter hvor gerne han vil have mig op) "tak mor" "putte/nusse" "fang den!" og mange flere

• #6   15. sep 2013 Mine kommer (som regel) når jeg kalder ind fra haven, det er lært ved, at de i lange perioder får vådkost, når de kommer ind.

Ny killing betyder lidt rod i det, for når han ikke kommer, hvorfor skal jeg så smiley men det går fremad nu.

Spise og ud er også noget de reagere på, men jeg gør ikke noget for at lære dem tricks. Jeg har haft en som greb papirs kugler i luften, ikke noget jeg har gjort noget for, at lære ham, og han kom ikke med dem smiley

• #8   15. sep 2013 Tøsen kender ordene "mad" og "sulten", de ved begge hvad "nej" betyder..

Smilla forstår når hun hopper op hos mig og jeg siger "nej mor spiser, ned på skamlen" så ligger hun sig ned på skamlen op af mine ben smiley jeg vil nemlig ikke have hende på skødet når jeg spiser, Tøsen ved allerede at man sidder/ ligger på skamlen når der er mad, så hun ligger på min brors skammel smiley den hopper hun op på lige så snart hun høre der bliver dækket bord smiley

Jeg har ikke bevidst lært dem tricks, så alt er mere eller mindre kommet fra deres side, jeg har så udviklet det lidt når jeg opdagede at de reagerede på ordene..

• #9   16. sep 2013 Kela kan give pote og "sidde pænt".. Derudover fanger vi krebs pt. hvilket foregår ved at vi sejler ud i en robåd, sætter henter roser op, tømmer dem for krebs, sorterer det vi har fanget og sætter rosen ud igen.. Kattene synes det er SUPER hyggeligt, så når de opdager at vi er klar til at tage af sted, løber de i forvejen og venter nede ved båden.. Så følger de med rundt langs kanten mens vi sejler.. En enkelt af kattene hopper endda med i båden og sejler med rundt..

Alle kattene kommer når jeg kalder/fløjter..

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #10   16. sep 2013 Mange TAK smiley
    De er også ved at være nogle gamle misser, og jeg har altid snakket MEGET med mine dyr. Måske har de utroligt mange gentagelser af de samme ord i årevis fået dem til at forstå meningen...

At jeg så også altid har lange arbejdsdage på mindst 11 timer betyder så, at kattene får min fulde opmærksomhed fra jeg kommer hjem til jeg tager afsted igen, gør nok også en forskel...

De allerbedste hilsener

• #11   21. okt 2013 Ude hos min mor har vi to katte (jessie og silke) når de er under sofaen (som de er rigtig tit de sover der under) så går vi bare ud i køkkenet og starter med at sige 'misser' med en speciel lidt lys tone:) og hvis de så ikke kommer så ryster vi i mad posen og siger 'misser'. Det hjælper rigtig tit:)

• #12   21. okt 2013 Sunshine har lært at når jeg siger "mams" så er det vådfoder
    Hun ved også godt, hvad jeg laver når jeg åbner en skabslåge, også kommer hun rendende, for at få en god bid.

Hun har efter hånden også lært, a når jeg går ind i soveværelset om aftenen, så er det fordi jeg skal sove, også kommer hun glad ind og ligger sig i "farens" side, så hun kan ligge og holde øje med om der nu skulle komme nogle og forstyrre mig.

Hun er også begyndt at få en føling for, hvornår "mor" kommer hjem fra arbejde, så hun sidder klar, eller kommer rendende så snart hun hører en tage i døren.

Også snakker hun ellers helt vildt, når jeg er kommet hjem indtil jeg sætter mig i sofaen og nusser med hende..

• #13   21. okt 2013 Noget ligende gør mine katte også:) jeg kommer hos min mor hver anden weekend:) (har også en kat hos min far) men hver gang der bliver taget i dør håndtaget så står de allerede klar:)

• #14   21. okt 2013 Jeg har lært dem at komme når jeg siger en bestemt lyd.. Min datter forsøger også, men hun kan ikke sige lyden endnu :fnis:

• #15   21. okt 2013 Haha

Kommentér på:
Lært eller tillært

Annonce