1.916 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
Lært eller tillært Lært eller tillært
Hvad gør eller kan jeres katte som i enten har lært dem eller hvad de har lært sig selv?
0 synes godt om
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
Går i snor og dreje til højre/venstre, når jeg siger det (husk katte gør kun, hvad man siger, hvis katten er enig!)
Springer op på dét jeg fører hånden op over, når jeg siger "spring"
Lader være med det den er i gang med, når jeg siger "IK' gøre det", "IK' bide" (den anden kat i huset), "IK' ta' det", "IK' springe" og en masse andet
Min ene kat åbnede engang 2 stramme vindueshasper og hoppede/faldt ned fra 1. sal (slog heldigvis kun sin pote, men så alvorligt,
De allerbedste hilsener
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Sofie stopper med det hun gør, hvis jeg siger "mors" Sofus ignorer mig fuldstændig i samme situationer.
De kommer begge når jeg kalder, hvilken er skønt, da de kun er i havestuen når jeg er hjemme
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 111 Katte: 1 Emner: 149 Svar: 690
Jeg er helt med på at de kun gør det fordi de vil
N9nna. Sjovt at der er forskellige lyde for "jeg vil noget"
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.156
Ny killing betyder lidt rod i det, for når han ikke kommer, hvorfor skal jeg så
Spise og ud er også noget de reagere på, men jeg gør ikke noget for at lære dem tricks. Jeg har haft en som greb papirs kugler i luften, ikke noget jeg har gjort noget for, at lære ham, og han kom ikke med dem
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Smilla forstår når hun hopper op hos mig og jeg siger "nej mor spiser, ned på skamlen" så ligger hun sig ned på skamlen op af mine ben
Jeg har ikke bevidst lært dem tricks, så alt er mere eller mindre kommet fra deres side, jeg har så udviklet det lidt når jeg opdagede at de reagerede på ordene..
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
Alle kattene kommer når jeg kalder/fløjter..
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
De er også ved at være nogle gamle misser, og jeg har altid snakket MEGET med mine dyr. Måske har de utroligt mange gentagelser af de samme ord i årevis fået dem til at forstå meningen...
At jeg så også altid har lange arbejdsdage på mindst 11 timer betyder så, at kattene får min fulde opmærksomhed fra jeg kommer hjem til jeg tager afsted igen, gør nok også en forskel...
De allerbedste hilsener
okt 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 6
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 274
Hun ved også godt, hvad jeg laver når jeg åbner en skabslåge, også kommer hun rendende, for at få en god bid.
Hun har efter hånden også lært, a når jeg går ind i soveværelset om aftenen, så er det fordi jeg skal sove, også kommer hun glad ind og ligger sig i "farens" side, så hun kan ligge og holde øje med om der nu skulle komme nogle og forstyrre mig.
Hun er også begyndt at få en føling for, hvornår "mor" kommer hjem fra arbejde, så hun sidder klar, eller kommer rendende så snart hun hører en tage i døren.
Også snakker hun ellers helt vildt, når jeg er kommet hjem indtil jeg sætter mig i sofaen og nusser med hende..
okt 2013
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
okt 2013
Lært eller tillært