2.434 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Kattekillinger og renlighed (træning) Kattekillinger og renlighed (træning)

Jeg er lige blevet bonusmor for de mest fantastiske killinger! De er nu 4 uger gamle, men tisser stadig på gulvet smiley - lidt øv når man har trægulve...
Er der noget jeg kan gøre? Har 2 kattebakker, har sat den ene der hvor de plejer at tisse. Men spørgsmålet er om jeg er for hurtig? Skal jeg starte med at lægge avispapir?
Nogle der har nogle gode råd? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattekillinger og renlighed (træning)
  • #1   9. dec 2013 Nej du skal bestemt ikke starte med at lægge avispapir, for så lærer du dem blot at de må tisse på papir..

Det du skal gøre er at der ikke må være for langt til kattebakken, kattebakken skal være lav nok til at de kan komme op i den uden problemer..

Og når de er 4 uger så formoder jeg at de er begyndt at spise rigtig kattemad, så hver gang de har spist så sætter du dem i kattebakken, og tisser de eller laver nr. 2 i bakken, så roser du dem, dette skal måske gøre 100 gange, men lige pludselig er den der..

Jeg syntes personligt altid det har været nemt at få killinger renlige, men jeg har måske været heldig..

Min kattebakke har altid været i køkkenet hvor katten også har fået deres mad, men selvfølgelig har kattebakke og madskåle været i hver sin ende a køkkenet, men måske er det derfor det har været nemt, for når kattene har spist eller sovet så skal de gerne tisse, og så skal bakken være inden for kort afstand, men stadig langt nok fra sove og spiseplads til at tingene ikke generede hinanden..

• #2   9. dec 2013 Her i huset opdager jeg slet ikke de er urenlige, før de er renlige smiley (næsten ikke) Det er meget begrænset med uheld her!
    Jeg tror tricket er at de ikke skal "have for meget plads" de første par uger. Mine killinger har fødekasse + kravlegård de første 5 uger af deres liv, hvorefter der er åbnet op for resten af det værelse. (De skal have alt indenfor rækkevide, mad, vand, soveplads, kattebakke og plads til lidt leg og tumlen)

De er 6 uger gamle nu, og styre kattenbakkerne med hård pote smiley Inden så længe bliver der åbnet op for hele hjemmet smiley

• #4   10. dec 2013 Første gang jeg så en have et uheld der satte jeg dem alle i bakken og så har de været renlige siden men tror det er vigtigt der ikke er for langt hen til bakken samt at den er lav så de ikke skal kæmpe for at komme derop smiley

• #5   10. dec 2013 Her har jeg killingerne i kravlegård, til de er mellem 5 og 7 uger gamle. Men den ekstra kattebakke har jeg stående yderligere et par uger, inden den bliver fjernet, og de må benytte de eksisterende kattebakker.

• #6   10. dec 2013 Når jeg har små killinger, plejer jeg altid at lave en "kravlegård" til dem i den periode, hvor de skal pottetrænes; et afgrænset område med MASSER af kattebakker, så de nemt og hurtigt kan komme på potten, når behovet opstår.

Efter et par uger plejer de små at kunne kaldes renlige - dog skal de stadig som minimum have en kattebakke tilgængelig i hvert rum, hvis man helt vil undgå uheld. smiley

• #8   11. dec 2013 Lotte: Der står ikke noget om at de er i pleje? Går da ud fra moren er ved dem, hvis det er nogen hun f.eks har taget for en ven kræves der jo ikke noget godkendelse

• #10   11. dec 2013 Kattemor er her stadig, slap lige af lotte, hvis ikke du kan holde tonen uden at angribe, så fedt af!
    Sætter dem op i bakken ligeså snart jeg opdager de skal til at tisse, eller har haft tisset. Men jeg tror jeg vil gøre som der først blev foreslået at sætte dem op efter mad og lige når de vågner smiley

• #11   11. dec 2013 Desuden var det svar du kom med ikke relevant, for hvad jeg spurgte om. Og jo jeg er udmærket godt klar over reglen om at hvis kattene ikke har deres mor eller anden ammemor så skal de afleveres til et sted der har forstand på det.... Men jeg har missemor, og jeg ved ikke HVORFOR du forbinder bonusmor med plejemor, nu er det sådan at hvis min far havde en kone eller kæreste var hun jo ikke min PLEJEMOR, men min BONUSMOR, eftersom hun er en BONUS udover min rigtige mor... Men nogle tænker vidst ikke helt over tingene de skriver inden de trykker "opret svar".
    Så igen forslår jeg dig bare til at smutte ud af denne tråd, da den tydeligvis ikke har relevans for dig smiley
    God dag til alle, og tak for de BRUGBARE svar smiley

• #12   11. dec 2013 Hov hov hvis du vil have andre skal tale/ skrive pænt, så må du også selv lige gøre det.. smiley

Og så kunne du jo vælge at stoppe evt misforståelser ved at fortælle hvad du mener med bonusmor, har du kattemoderen??

• #13   11. dec 2013 Det står beskrevet i begge mine kommentarer

• #14   11. dec 2013 Undskyld! Bliver bare irriteret på folk der tror de er bedre end andre, og komme med ja undskyld mig... dumme bemærkninger..

• #15   11. dec 2013 Ja jeg så godt din kommentar lige efter jeg postede smiley

Kan måske godt forstå din irritation, du syntes det er en dum bemærkning, tjaa ok..

Men du skal forstå at sådan en som Lotte S har været her på KG rigtig længe, hun er opdrætter og har alt alt for tit set og hørt om folk der har taget alt for små killinger ind og ment at det er helt ok, der har netop lige været et par tråde her om netop det med alder på killinger, så alarmklokkerne ringer hurtigt, måske kunne det være taklet anderledes, men den kan vist gå begge veje, der er jo det med det skrevne ord at det kan misforstås, vi har forskellige tolkninger af ord, især når de har flere betydninger..

Så næste gang træk vejret dybt og svar at du er blevet misforstået og forklar hvad du mener, det giver en meget bedre tone, ellers kan det nemt gå over gevind smiley

Jeg håber det snart vil lykkedes at få dem renlige, og så ville det da være hyggeligt hvis du smed et billede ind af killingerne og mismor smiley

• #17   12. dec 2013 Ang. at sætte killingerne på bakken... det ville jeg nok personligt undlade at gøre. Hellere afgrænse det område, killingerne har at bevæge sig på (de har alligevel ikke brug for ret meget plads, når de stadig er så små) og sørge for rigeligt med bakker. Så skal missemor og killingerne selv nok klare resten. smiley

Du risikerer at stresse både missemor og killinger, hvis du hele tiden går og flytter dem på bakken - det er i forvejen en stressende situation for hunkatten, når killingerne begynder at tumle rundt selv; især hvis hun er førstegangsmor (det ved jeg jo så ikke noget om, så det er bare en bemærkning). smiley

• #18   12. dec 2013 Jeg har gjort det med at sætte killingerne på kattebakken efter de har spist, men jeg skal nok nævne at jeg havde kattebakken 2 meter fra maden (altså i hver sin ende af køkkenet) og det var kun nødvendigt få gange så vidste killingerne hvad bakken skulle bruges til, men nu er mit hus heller ikke så stort, og killingerne havde kun afgang til stue og køkken, jeg har haft meget få "uheld" og syntes egentligt ikke det var et problem at pottetræne dem, trods kattebakken stod i køkkenet og kun der, men jeg havde måske også en meget dygtig missemor smiley hahaha aj pjat smiley :D smiley

• #19   12. dec 2013 Hun er førstegangsmor og klarer det super flot, med hensyn til at fodre, passe, og gøre dem rene. Dog ikke med hensyn til kattebakken, men som sagt kan det jo godt være jeg er lidt utålmodig smiley
    Tak for svarene alle sammen smiley

Kommentér på:
Kattekillinger og renlighed (træning)

Annonce