2.434 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
Kattekillinger og renlighed (træning) Kattekillinger og renlighed (træning)
Jeg er lige blevet bonusmor for de mest fantastiske killinger! De er nu 4 uger gamle, men tisser stadig på gulvet - lidt øv når man har trægulve...
Er der noget jeg kan gøre? Har 2 kattebakker, har sat den ene der hvor de plejer at tisse. Men spørgsmålet er om jeg er for hurtig? Skal jeg starte med at lægge avispapir?
Nogle der har nogle gode råd?
0 synes godt om
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Det du skal gøre er at der ikke må være for langt til kattebakken, kattebakken skal være lav nok til at de kan komme op i den uden problemer..
Og når de er 4 uger så formoder jeg at de er begyndt at spise rigtig kattemad, så hver gang de har spist så sætter du dem i kattebakken, og tisser de eller laver nr. 2 i bakken, så roser du dem, dette skal måske gøre 100 gange, men lige pludselig er den der..
Jeg syntes personligt altid det har været nemt at få killinger renlige, men jeg har måske været heldig..
Min kattebakke har altid været i køkkenet hvor katten også har fået deres mad, men selvfølgelig har kattebakke og madskåle været i hver sin ende a køkkenet, men måske er det derfor det har været nemt, for når kattene har spist eller sovet så skal de gerne tisse, og så skal bakken være inden for kort afstand, men stadig langt nok fra sove og spiseplads til at tingene ikke generede hinanden..
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Katte: 5 Emner: 13 Svar: 612
Jeg tror tricket er at de ikke skal "have for meget plads" de første par uger. Mine killinger har fødekasse + kravlegård de første 5 uger af deres liv, hvorefter der er åbnet op for resten af det værelse. (De skal have alt indenfor rækkevide, mad, vand, soveplads, kattebakke og plads til lidt leg og tumlen)
De er 6 uger gamle nu, og styre kattenbakkerne med hård pote
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 439
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 813 Katte: 20 Annoncer: 1 Emner: 118 Svar: 7.763
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 282
Efter et par uger plejer de små at kunne kaldes renlige - dog skal de stadig som minimum have en kattebakke tilgængelig i hvert rum, hvis man helt vil undgå uheld.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 439
jun 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 10
Sætter dem op i bakken ligeså snart jeg opdager de skal til at tisse, eller har haft tisset. Men jeg tror jeg vil gøre som der først blev foreslået at sætte dem op efter mad og lige når de vågner
jun 2012
Så igen forslår jeg dig bare til at smutte ud af denne tråd, da den tydeligvis ikke har relevans for dig
God dag til alle, og tak for de BRUGBARE svar
jan 2012
Og så kunne du jo vælge at stoppe evt misforståelser ved at fortælle hvad du mener med bonusmor, har du kattemoderen??
jun 2012
jun 2012
jan 2012
Kan måske godt forstå din irritation, du syntes det er en dum bemærkning, tjaa ok..
Men du skal forstå at sådan en som Lotte S har været her på KG rigtig længe, hun er opdrætter og har alt alt for tit set og hørt om folk der har taget alt for små killinger ind og ment at det er helt ok, der har netop lige været et par tråde her om netop det med alder på killinger, så alarmklokkerne ringer hurtigt, måske kunne det være taklet anderledes, men den kan vist gå begge veje, der er jo det med det skrevne ord at det kan misforstås, vi har forskellige tolkninger af ord, især når de har flere betydninger..
Så næste gang træk vejret dybt og svar at du er blevet misforstået og forklar hvad du mener, det giver en meget bedre tone, ellers kan det nemt gå over gevind
Jeg håber det snart vil lykkedes at få dem renlige, og så ville det da være hyggeligt hvis du smed et billede ind af killingerne og mismor
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 282
Du risikerer at stresse både missemor og killinger, hvis du hele tiden går og flytter dem på bakken - det er i forvejen en stressende situation for hunkatten, når killingerne begynder at tumle rundt selv; især hvis hun er førstegangsmor (det ved jeg jo så ikke noget om, så det er bare en bemærkning).
jan 2012
jun 2012
Tak for svarene alle sammen
Kattekillinger og renlighed (træning)