{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.892 visninger | Oprettet:

Klikker træning/godbider {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Om en måned flytter en smuk lille killing hjem til kæresten og jeg og vi er naturligvis allerede i fuld gang med de helt store forberedelser - der shoppes ind i stor stil smiley

Jeg har en ide om at forsøge mig lidt med klikkertræning og har luret lidt på nogle på zooplus. Anmeldelserne er dog ikke gode derinde, lyden er for høj til katte ser det ud til.
Derfor, er der nogle herinde der kan anbefale en god klikker ?
Og i samme omgang, hvad giver i af godbidder ved træning ? noget der ikke er for fedt og sukkerholdigt tænker jeg (kan man mon stadig få de der forfærdeligt, lugtende tørrede fisk ?)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klikker træning/godbider
  • Dixie
    Dixie Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
    #1   6. aug 2014 Faktisk behøver man ikke en klikker, for at træne sin kat. Mine to drenge på tre år, bliver trænet med verbal kommando, håndtegn og ros, og kan på den gode side af 15 kommandoer. Sikkert en del flere, hvis jeg gav træningen en skalle.

    Det, det drejer sig om, er at finde den type træninsgodbidder som katten vil gøre alt for at få. Derefter er det kun "ejerns" fantasi der sætter grændser for hvad katten kan lære.

    Jeg bruger Dremies fra Bilka, til den ene kat, og Whiskas dentabites til den anden. Idet de selfølgelig ikke gider det samme bras!

    Jeg roser mine katte rigtigt meget, når vi træner. Nogle af de sværeste ting mine dyr kan (Rul rundt), har taget ca. 3 timer, fordelt over 4-6 uger, idet de kun kan koncentrerer sig i få minutter af gangen. Den nemmeste (Læg dig), tog 15 minutter for den ene kat, og knapt en time for den anden.

    Det er rigtigt sjovt at træne sine katte, og gøres det rigtigt, vil jeg påstå at de er lige så nemme og kloge til at lære, som hunde er det.


  • #2   6. aug 2014 Tak for svar Dixie.

    Okay, hvor fedt at dine katte kan så mange kommandoer, vil bestemt prøve at se hvordan min killing vil reagere udelukkende på stemme og belønning smiley Og så måske have en klikker i baghånden for at se om det vil gøre en forskel hvis det andet ikke duer.

    Er meget spændt på hvordan det vil gå. Er sikker på det vil være en hyggelig og sjov måde at aktivere hende på, indtil hun er gammel nok til at komme udenfor.

    Tror dig gerne når du siger katte er nemme at træne, de er jo kloge dyr - det foregår nok bare mere på deres præmisser end ved en hund. De har jo ikke helt der der "pleaser-gen" som hunde har smiley


  • Dixie
    Dixie Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
    #3   6. aug 2014 Det er jo netop det Line, hunde og katte er slet ikke ens på det punkt. smiley

    Men katte vil gerne please så længe de får noget ud af det, og at de kan mærke at deres mennesker elsker dem, og er tålmodige, rolige og glædes ved det de gør. Neativitet kan slet ikke bruges, når det gælder katte, så gider de ingenting.

    Det lyder som om din lille missepige, nok skal få et sjovt, dejligt og kærligt hjem hos din familie. smiley


  • #4   6. aug 2014 Det er ikke alle dyr (tænker her individer ikke art) der forstår klikkertræning..

    Hjemme ved mig fatter den ene det ikke, men den anden har fanget det.. smiley

    Lyden er ikke for høj øverhovedet..


  • Dixie
    Dixie Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
    #5   6. aug 2014 Jeg har faktisk aldrig prøvet klikker træning, men det er det adfærdseksperter anbefaler.

    Jeg prøvede mig egentlig bare frem, og træningen af mine katte virkede rigtig godt uden klikker, og endda på begge katte! Men katte er lige så forskællige som vi mennesker, altså må man jo prøve sig frem, for at se hvad der virker.


  • #6   6. aug 2014 Jeg klikker med min ene kat og han er rigtig god til det smiley Jeg bruger den her klikker

    http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenspielzeug/katzenspielzeug_beschaeftigung/clickertraining_fuer_katzen/201889

    til godbider koger jeg enten noget kylling eller bruger jeg de her fra cosma
    http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzensnacks/cosma_snacks


  • #8   6. aug 2014 Jeg har samme klikker som DK Got a point
    I starten brugte jeg den men nu har katten fundet ud af hvad det betyder når jeg tager en bestemt snack-pose ud af skabet smiley

    Min Kuro kan ikke så mange kommandoer, men til gengæld kan hun dem uden jeg behøver sige noget, men kan nøjes med en bestemt håndbevægelse (uanset om der er snacks i nærheden eller ej). Hun ved præcist hvornår der er tale om at hun skal sidde eller lave High five eller noget andet.

    Lige nu eksperimenterer vi med at hun skal gå mellem mine ben når jeg tager et skridt.. Det går.. Sjovt for sig smiley

    Vi bruger altid blå dreamies. Og det er det eneste tidspunkt hun får blå dreamies på, for hun kunne sikkert smovse en hel pose på et splitsekund smiley


  • #9   6. aug 2014 Spændende at høre jeres erfaringer smiley

    Må prøve mig frem med lille Miley og se hvordan det går. Hun er jo killing så det bliver nok bare en lille smule om dagen til at starte med. Tænker sådan en størrelse hurtigt bliver træt.

    Og tak Dixie. Jeg har drømt om at få kat igen i 10 år, og nu skal det endelig være smiley glæder mig enormt meget smiley vil gøre alt hvad jeg kan for at hun får et dejligt hjem



  • Dixie
    Dixie Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
    #10   7. aug 2014 Trine sådan en kat har jeg også, min Charlie kan indhalere en hel pose Dreamies på sekunder - hvis han fik lov til det.

    Men eftersom der er 2 kalorier i hver Dreamie godbid, og en kat kun må få ca. 300 kalorier om dagen, er det ikke mange dyret må få. Det er også en af grundene til at jeg kun træner kattene i få minutter af gangen.


  • #11   7. aug 2014 Dixie: præcis! Nogle gange tror jeg at Kuro nærmest kan suge de små bidder ud af posen bare ved at kigge på den!

    Vi træner også kun i ganske kort tid, hvor det så til gengæld er fokuseret smiley


Kommentér på:
Klikker træning/godbider

Annonce