627 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Bakketræning Bakketræning

Hej, jeg passer pt. en kat på 3 år som uheldigvig ikke er trænet til at tisse i bakke, heldigvis kan den godt finde ud af at skide i bakken, men den synes åbenbart det er sjovere at tisse i min seng. Hvordan får jeg den vænnet af med det? Jeg har sat en bakke på sengen men det ser ikke ud til at den tisser i den. Det er en indekat og den er alene ca. 9 timer om dagen.
Mvh. Torben

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Siemens dishwasher makes annoying humming noise 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenarmatur 850 kr.
  • Ophængning af 5 ting på betonvæg 1.200 kr.
  • Havearbejde, klipning af hæk m.m. 680 kr.
  • Havearbejde, klipning af hæk m.m. 680 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bakketræning
  • #1   13. aug 2014 Er den fertil?

• #2   13. aug 2014 Nej, den er steriliseret.

• #3   13. aug 2014 Kan være stress

• #4   13. aug 2014 Hvor længe skal du passe hende?

• #5   13. aug 2014 Den kan godt have blærebetændelse. Det kan den få af stress ved f.eks. en flytning. Mange katte med blæreproblemer tisser på noget der er blødt.
    Er katten vant til at bruge bakke hvor den kommer fra ? det undre mig at nemlig at hvis den aldrig har set en bakke før at den prutter der men ikke tisser.

• #6   13. aug 2014 Du skal i hvert fald nok vaske alt, også med rodalon for at få lugten væk.. Ellers gør hun det bare igen. Og det er ikke nogen garanti at det virker, da det jo kan være stress....

• #7   13. aug 2014 Ja den er vant til bakke, men kan godt tisse ved siden af til tider. Sjat-pisser den ikke hvis det er blærebetændelse? Det er nogle pæne store søer den tisser.
    Jeg ved ikke hvor længe jeg skal passe den, men jeg har noget af det hormon duft der skulle berolige dem (kan ikke lige huske hvad det hedder).

• #8   13. aug 2014 Tror du mener feliway..

Hvis katten altid har været urenlig så er det virkelig op af bakke..

Jeg tænker først og fremmest at du får anskaffet en bakke mere så du har 2 kattebakker, en hel del katte vil gerne have en bakke til tis og en til pøller..

Dernæst får du vasket hele sengen, dyne, sengetøj, madras (hvis det er gået i madrassen af i R10 (købes i Matas) alt skal vaskes grundigt af..

Når det er gjort så hvis du kan lukke døren til sove værelse så gør du det, kan du ikke lukke af til soveværelse så lægger du plastic/ en voksdug over sengen når du ikke ligger i den, jeg formoder at det kun sker når den er alene hjemme, eller når du i hvert fald ikke ligger i sengen..

Sidst så får du lavet en aftale med en dyrlæge om at aflevere en urinprøve på katten, for det kan nemt være tale om en urinvejssygdom, og nej katten sjat tisser ikke nødvendigvis fordi den har problemer med urinvejene, det er meget forskelligt hvilke symptomer katte har, men fakta er at stress er en af de mest udbredte årsager til urinvejssygdomme, så det er vigtigt at du får det tjekket..

• #9   13. aug 2014 nej desværre er en kat super dygtig til at skjule sygdom. Vores Obelix havde på et tidspunkt problemer med urinvejene. Vi opdagede det først da han en morgen lå i kattebakken og ikke ville forlade den. Vi kørte straks til dyrlæge som tog ham ind med det samme. Hans blære var stoppet så han ikke kunne komme af med urin og han var meget tæt på at blæren var sprunget. Der var ingen symptomer inden hverken urenlighed, jamren eller andet.

• #10   13. aug 2014 Tak for svarene. Jeg har lukket af for soveværelset, skaffet en ekstra kattebakke, tændt for feliway og vil få hende tjekket hos dyrlægen. Fingers crossed..

• #11   13. aug 2014 Super Torben, så kan du vist ikke gøre så meget mere lige nu smiley
    Du må meget gerne opdatere når du har haft katten ved dyrlægen og fået tjekket for sygdom.. smiley

• #12   19. aug 2014 Hej, lige en opdatering. Havde katten til dyrlæge og han mente også at det kunne være stress men mente, efter hvad jeg havde fortalt, ikke at det var nødvendigt at give antibiotika men at jeg skulle holde øje med hende og ringe hvis hun ændrede adfærd, så kunne han udskrive noget atibiotika. Men korte af det lange, så er der ingen problemer efter at jeg har lukke døren til soveværelset. Hun bruger nu kattebakken som normalt. Har enddog fjernet den ekstra kattebakke.

Endnu en gang tak for svarene - hvor er i gode smiley

• #13   19. aug 2014 Det var da godt der ikke var noget galt og at I har fundet ud af det smiley

• #14   19. aug 2014 Det lyder skønt at der ikke skulle mere til og hun øjensynligt ikke var syg..

Dejlig opdatering smiley

Kommentér på:
Bakketræning

Annonce