{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

Hun vil ikke stoppe! {{forumTopicSubject}}

HJÆLP!
Min elskede Laura på 1,5år, vil bare IKKE fatte, at hun ikke skal hoppe op på køkkenbordet!
Jeg kan tage hende i det, hvor jeg siger bestemt "NEJ" og tager hende i nakken (imens jeg holder om hendes bag) og tager hende ned.
Men 2min efter, gør hun det samme igen og gerne flere gange i træk!
Vi har ikke dør ud til køkkenet, så vi kan ikke lukke derud til.
Hun elsker vand, så når jeg sprøjter på hende, så nyder hun det bare.
Peber, citron og staniol papir er afprøvet. Men intet virker!
Min kæreste og jeg er ved at give op!
Det er jo ikke fordi hun gør det i ny og næ, men simpelthen fordi hun gør det konstant og gerne 2min efter første skældud!
Hun bliver leget med og snakket meget med, hver dag!
Virkelig hjælp!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun vil ikke stoppe!
  • #2   29. apr 2015 Først lad være med at tage katten i nakkeskindet selv om du holder om numsen, du km rive nogle nerver over og lave varig skade på katten.

    Dernæst så tror jeg du blot må acceptere og gøre bedre rent, jeg har selv måttet opgive med min den mindste, og min har med alderen fundet det mindre spændende..

    Men har din kat mad nok hele tiden?? Det er ikke fordi hun søger mad eller? ?


  • #3   29. apr 2015 Enig med de andre smiley
    Gør det attraktivt at være andre steder, hun tiltrækkes måske af jeres aktivitet og så giver i hende opmærksomhed selvom den er meget negativ.
    Leg med hende, gerne med drillepind, så hun kan løbe op og ned af et stort kradsetræ, kast med små bolte eller papirskugler, nogen katte elsker sammenkrøllede boner, måske vil en med kat hjælpe, hvis i har råd og må have 2 katte.
    Jeg har oplevet med mine katte, at der bliver mere ro på i 2-3 års alderen.
    Ps. Hvis hun gerne vil se på hvad i laver i køkkenet, så find ud af en plads hun godt må være på, det hjælper meget her, jeg har også stue og køkken i et, der er en høj mur ca 20cm højere end køkkenbordet, her er den mur tilladt for kattene og bliver flittigt brugt, og de kan holde øje med hvad jeg laver, de sker da de hopper på bordet, så klapper jeg på muren og siger op, og så kan de få en godbid smiley

    Husk det lykkes kun, hvis der aldrig er mad på køkkenbordet og heller ikke vand de kan drikke af.


  • #4   29. apr 2015 Hej alle smiley

    Tak for rådende.
    Da dette i 90% af tilfælende sker om natten, så er bordet helt ryddet og rengjort.
    Hun har mad hele tiden i sin skål, så hun har altid mad.
    Hun har desuden masser af højder i stuen og soveværelset smiley


  • #5   29. apr 2015 Mew kan også stadig finde på at hoppe op på bordet, når jeg kigger væk, det sker sjældent men det sker
    Hun er 4 år og ved UDEMÆRKET godt, at hun ikke må være der. Man kan se det i hendes øjnene på hende.

    Vedholdenhed, vedholdenhed og lidt mere vedholdenhed.


  • #8   29. apr 2015 Her hjemme går vores katte ej heller på bordene 'når vi er der' og det har taget lang tid og meget tålmodighed ved bare at tage katten og sætte på gulvet uden at sige noget og ej heller på en voldsom måde med skældud og tag i nakken osv. simpelhen bare totalt lade som ingen ting og bare fjerne katte så går vi ud i gangen kalder på dem og så bliver der nusset det har virket her i hytten så de syntes slet ikke det er spæneden at være på det bord for man får altså ingen opmærksomhed og HUSK negativ opmærksomhed er bedre end ingen opmærksomhed smiley så det med at sige Nej, ned. osv. er stadig en form for opmærksomhed og kan være med til i nogle tilfælde at motivere katten til at blive ved - vi er udmærket klar over at de sikkert danser på bordene når vi ikke er hjemme (men hvad man ikke ved har man ikke ondt af) smiley derfor bliver borden blot gjort ekstra rene inden de bruges - men nu dejligt nok de ikke hopper der op når vi er hjemme... Og især kradsetræet i den ene ende af vores køkken har også hjulpet da de så kan sidde der og følge med da det er helt i deres natur og se deres territorium fra oven. Og kun når de sidder i træet får de masser af opmærksomhed, så syntes de det er meget sjover at være der hvor de godt må ferm for at blive usynliggjort når man er fyfy steder smiley

  • #10   29. apr 2015 jeg har 15 og de ved godt at man ikke går på bordet. Når vi skal spise for resten af tiden ja der går de der. Ikke ret meget, fordi de har både en udestue og en løbegård som er mere spændende.

    tænk over dit tonefald. du skal mene det.
    mine har lært NEJ og NED i løbet af meget kort tid.
    men med 15 katte så kan man ikke undgå hår på bordet


  • #11   29. jul 2015 Kan godt være det er lidt barskt, men efter vi gjorde det har voret katte været på bordet 1 gang. Når du ser det så SKUBBER du hende bare ned, det er først der det virker. du skal self ikke gøre det så hårdt at hun kommer til skade,men hårdt nok til hun fatter det. Det har været vores metode, og har heldigvis ikke været nødvendigt mere end 2-3 gange smiley

Kommentér på:
Hun vil ikke stoppe!

Annonce