953 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Kattesele og gåturer til indendørs katte - Jeres mening? Kattesele og gåturer til indendørs katte - Jeres mening?

Hej alle sammen.

Håber i har en god efterårs mandag derude og i nyder tilværelsen!

Jeg har et spørgsmål til jer erfarne mennesker!
Jeg har min smukke Alex på 23 uger, vi bor i en stor lejlighed på 102kvm. Men jeg har lige fra begyndelsen gerne villet ud i luften og gå rundt med ham i sele, da jeg bor omringet af skøn natur!

Mit dilemma er at jeg høre så sindssygt forskellige meninger om det. Nogle siger strengt at man helt skal holde en indekat fra nogen form for kontakt til omverdenen! Andre at det er helt fint at tage dem med ud på en gåtur og lade dem boltre sig.

Hvad er jeres meninger?
Han kan sagtens gå i sele og er relativt selvsikker i den lige nu. Han viser stor interesse for ting udendørs og vil gerne med når jeg forlader lejligheden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattesele og gåturer til indendørs katte - Jeres mening?
  • #3   19. okt 2015 Jeg har selv 3 katte og har haft de to a dem i sele før jeg fik den sidste kat .
    Men de to andre var vilde med og komme ud hveranden dag og de stod hverken ved døren eller noget.
    Så jeg vil sige det ka du sagtsen .

• #4   19. okt 2015 det er bare surt at stå med en kat der gerne vil ud, når nan ligger i sengen og er skidt smiley
    man kan jo risikere at katten bluver atresset når den ikke må komme ud en dag. Det kan man aldrig vide noget om på forhånd...

• #5   19. okt 2015 Det lyder til at du allerede går ture med ham i sele (?). Og hvis det går godt, så er der vel ingen grund til at ændre på noget....

• #6   19. okt 2015 Jeg har nogle gange Boogie ude i haven, i sele, det havde jeg også med Knirke, da jeg havde hende, og det har der ingen problemer været i. Ingen af dem har tigget om, at komme ud.

• #7   19. okt 2015 Hvis du starter, så skal du fortsætte, eller erstatte med en anden form for ude liv.
    Mit største problem var hunde, og folks reaktion når de kommer med en hund som ikke kan lide katte, hundene tog det bedre end forventet, men der var 2 kernterrier som flyttede ind på vores rute, og Manne ville ikke ændre rute, men de hunde var han bange for, og de var næsten over hegnet hver gang vi gik forbi.
    Jeg vil foreslå dig, at gå den rute du kunne tænke dig, at gå med katten, og se hvad du møder på de tidspunkter du ønsker, at gå med katten, hør det flere gange før du tager katten med, så du føler dig sikker på, at i ikke møde løse hunde, eller andet som kan skræmme, for katte kan stort set sno sig ud af en hver sele, hvis de er i panik.

• #8   21. okt 2015 jeg er stor fortaler for at lade katte komme ud i sele. Og ja så kan det godt være at katten vil ud en gang om dagen og det må man så gøre (det er jo ikke enderledes end hvis man havde en hund). Katten har krav på et indholdsrigt og meningsfyldt liv og jeg tror rigtig mange indekatte har meget ud af at få lov at opleve verden og naturen udenfor. SÅ herfra kan jeg kun det kraftigste anbefale at gå med katten hvis den har noget ud af det smiley (y)

profilbillede
Kommentér på:
Kattesele og gåturer til indendørs katte - Jeres mening?

Annonce