inteligens træning "lektiehjælp" inteligens træning "lektiehjælp"
Her den anden dag købte jeg et bræt til at træne kattens opfindsomhed. Det er noget med at anbringe godbidder i nogle forhindringer som katten så skal bruge knoppen til at få dem op fra.
Min yngste kat, Kraka på ca 2 år, gik straks i gang og fandt hurtigt ud af hvad hun skulle gøre. Hun har også altid været en klog kat. Hun skal nok snart avancerer til noget mere krævende legetøj.
Min ældste kat, Moði på ca 6 år, skal godt nok lidt i obs klassen. Han blev vældigt glad da jeg fandt godbidder frem og havde halen lige i vejret. Det var en skarp kontrast til den skuffede mine han viste da jeg anbragte godbidderne mellem forhindringerne. Jeg synes det var helt synd for ham. Han stod bare der og kikkede hjælpeløst på dem. Han vendte endda ryggen til mig som når han er sur.
Så blev det klart for mig at han nok skal have noget "lektiehjælp". Måske er han også for gammel og lærer ikke så hurtig som hende på 2.
Jeg fandt et lille plastik bæger som han nemt kunne få poten ned i og lagde en godbid der i. Det var ikke helt nemt for ham og først da han fik bægret væltet kunne han skrabe godbidden ud. Jeg kan godt se at han har fået udfordring. Han blev mentalt træt og lagde sig hen for at sove. Han er ikke nær så restløs som han plejer.
Er der nogen som har ideer om hvordan man kan give "lektiehjælp" til sådan en kat?
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.145
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 944
sep 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 13
Så det er jo rigtig hvad min mor altid har sagt; Rejer styrker intelligensen!
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.145
inteligens træning "lektiehjælp"