{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.912 visninger | Oprettet:

En sikker sele? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Min kat Magnus er indekat, men jeg går sommetider tur med ham ude i haven. Jeg har 2 seler som han får på når han kommer ud, men en dag slap han ud af selerne og var så bange for han ville løbe ud på den store vej, jeg fik ham heldigvis indenfor igen, men nu er jeg bange for at han skal slippe ud igen.

- Har i nogle forslag til en sele som han ikke kan slippe ud af? Jeg vil så gerne han kommer udenfor, da han keder sig oppe i lejligheden smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En sikker sele?
  • #1   24. maj 2016 Den han har på på billedet burde han ikke slippe ud af, så tænker jeg at det er fordi en er for løs til ham, en kattesele skal sidde temlig tæt på kroppen på en kat, for de kan sno sig som en slange, man skal bare kunne få 2 fingre imellem kat og sele så burde det passe.

    Men ellers de seler til små hunde hvor der også går en snor mellem forbenene burde være ret sikre, da de er vanskeligere at sno sig ud af.
    Men alfa Omega er at selen sidder godt tæt på kattens krop og ikke for løst.


  • #2   24. maj 2016 I princippet kan katten altid komme ud af en sele, derfor skal den og snoren ikke bruges til, at dirigere katten med, altså ingen ryk i den.
    Det er dig som skal følge katten, og er der et sted den ikke må gå hen, så korter du snoren så det er katten som strammer den, og går den en anden vej hvor den må gå, så løsner du snoren i en fart.
    Seler til små hunde, er dem som jeg syntes er bedst, og sporline frem for flexiline.

    Du skal altid være forberedt på, at katte kan gå i panik, de 2 katte jeg gik tur med, havde jeg lært at lægge sig ind til siden og gemme sig i græs eller buske.
    Husk at hvis den trækker i panik, så følg med ( bare det ikke er en vej) og sørg for det er fremad den trækker i selen, for så snart den bagger, er du på den, for den kan komme ud af selen smiley


  • #4   24. maj 2016 Det var nemlig fordi han gik i panik og vendte sig om og trak sig bagud, og dermed kom fri af selen. Det gik så hurtigt at jeg ikke nåede at reagere smiley
    Han har to seler på som i kan se på billedet, den ene går i mellem benene.
    Men vil prøve og stramme dem noget mere og så vil det nok hjælpe en del smiley
    Tusinde tak for jeres svar smiley


  • #6   24. maj 2016 Han blev forskrækket over et eller andet. Det sker sommetider at han lige hopper pga noget pludseligt, men det er kun den ene gang at han gik lidt i panik.
    Kan du tage et billede af den sele du bruger? smiley


  • #8   25. maj 2016 Jeg bruger typisk basisdelen af en sikkerhedssele sæt til katte - den er lang på brystet og samlet på ryggen og min kat er aldrig sluppet ud af den.

Kommentér på:
En sikker sele?

Annonce