{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.157 visninger | Oprettet:

pleje, udstil. - træning af killing ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har lige fået Chloé (som kan ses på min profil) hun er en NFO og 13 uger gammel. Hun har stamtavle og eftersom jeg gerne vil ud på udstilling, skulle hun vænnes til at jeg reder hende og blive håndteres af andre. Jeg fik hende i forgårs, så har ikke gjort så meget endnu, da det hele stadig er nyt for hende.

Men jeg tænkte på hvad lære i jeres killinger i forbindelse med pelspleje ? og udstilling ?
Hvornår vasker i dem i forbindelse med udstilling ? og hvor tit vasker i dem ellers ?

Hvad med føntørring, jeg har læst at nogle vasker dem dagen inden udstilling. Føntørre i så katten ?
Benzer er før røget i bad, og han er bare korthåret, han bliver bare tørret godt igennem med et håndklæde. Men hans pels ser ikke normal ud før op til 2-3 dage efter...hvor han så har fået den slikket på plads. Men jeg ved så ikke om en NFOs pels er anderledes ?

Hvis i føntørre, hvordan vænner i så killingen til det ?

Hvordan vaske i dem, jer uden badekar...ryger de bare i bruseren ? eller tager i håndvasken ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pleje, udstil. - træning af killing ?
  • #1   22. okt 2006 okay, men flipper den ikke helt ud over føntørren? eller ved den godt at den bare skal blive på sin plads, selvom den ikke bryder sig om det ?

    Vasker du den i opvaskemiddel, sådan noget til bestik osv. er det godt eller ? Troede det var for ´kras´ til en misling...


  • #2   22. okt 2006 Jeg har heller ikke badekar. Jeg sætter mig med t-shirt og trusser ind i brusekabinen med et håndklæde på gulvet. Så sætter jeg katten mellem mine ben oven på håndklædet og stille og roligt gør jeg katten våd og passer på ansigtet. Jeg vil lige sige inden, har jeg klippet klør på mine misser. Jeg starte også med opvaskemiddel for at tage fedtet og så med shampoo der passer til pelsen og balsam og så det som er vigtigt at skyller og skylle og skylle. Derefter har jeg købt sådan nogle smarte super suge håndklæder fra Pitstop som er gode. Jeg har et par gange tørret med føntørre men ellers har jeg tørret godt med håndklæder. Giver så lige et par silke dråber i pelsen og til sidst noget pels spray.

  • #3   22. okt 2006 Charlotte: Ja hos Pitsotp - jeg har købt nogle produkter hvor der var en lille flaske med at silke dråber - men man kan købe dem for sig selv, men husk brug kun et par dråber - gnid dem i hænderne og påfør dem. Pelsen kan blive fedtet hvis man bruger for meget.
    Efter at katten er meget våd putter jeg nogle dråber opvaskimedel i og gnider dem godt ind - halen og bag ørerne får så lige et par dråber ekstra. Så hvordan blandingen er ved jeg ikke.
    LundKvist: De er super - jeg har klippet en i stykker og så har jeg 4 karkulde og det er super til ;-D


  • #4   25. okt 2006 hejsa

    Nu har jeg så været ude og stor invistere i kattepleje shampo og etc.

    Jeg har købt kw minkolie (shampoo)+ kw balsam.
    Men der står på balsamen den skal sidde i pelsen i 10 min, jeg ved godt den bliver fortyndet...Skal jeg være efter katten hvis den forsøger at slikke sig imens det er i ? kan den blive syg af det ?

    Chloe har ikke andet end anlagt noget uld ligende pels, er det godt at vaske det i opvaskemiddel ? skal jeg så ikke vente til hun er helt langhåret ?
    (hun er norsk skovkat og 13½ uge)


  • #5   23. dec 2006 Jeg har fået et godt fif, Det er at tage en balje, med vand og hælde en smulge shampo, bruge dette til at gøre katten våd med, da katten har vandskydende pels.. og derster uden at skylle katte, så vasker man katten.. husk at skulle rigtig meget, da pelsen ellers krøller..
    Men's man har katten i et håndklæde klipper man dens klør på alle fire poter...

    Så tør katten, lade en være en halv time's tid og tørre efter... altså med føntørren..


Kommentér på:
pleje, udstil. - træning af killing ?

Annonce