{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

bange for fyrværkeri {{forumTopicSubject}}

Hej Kattegalleri.

I aftenens anledning har jeg oprettet en bruger herinde, da jeg ellers normalt er aktiv på hestegalleri.

Jeg er den heldige ejer af en dejlig Sort kat, som jeg har haft de sidste 7-8 år. Han er mit kæreste eje, og jeg ville gøre alt for, at han føler sig tryg. Desværre er det sådan at han er rædselsslagen for fyrværkeri, og ved snart ikke hvad jeg skal stille op. Vi er hjemme hvert eneste år, og altid rolige i vores fremtræden, men bor i et villakvarter, hvor der bliver skudt meget krudt af.
Herren søger altid ned mod soveværelset, hvor han kan gemme sig under sengen, hvor han altid finder det bedst at være. Vi sætter samtidig lidt tæpper ned til ham, samt vand og mad + nem adgang til kattebakke. vi ruller gardiner ned, så lysglimt ikke fremstår så kraftige, tænder radio, og i så vidt muligt omfang forsøger at side ved siden af ham, og dysse ham ned.

Er der flere råd, erfaringer eller overvejelser i sidder med, ville jeg tage imod dem med kyshånd!

tak på forhånd, og rigtig godt nytår!
Med venlig hilsen
Anne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bange for fyrværkeri
  • #1   31. dec 2018 Næhh.. for så skulle du have været i gang for mindst 14 dage- 3 uger siden med Kalm. Du lader bare Herren gemme sig hvor han vil.


    Den ene af mine har allerede fundet et gemmested - hvor? Vides ikke for jeg kan ikke finde ham smiley

    Godt nytår smiley


  • #2   31. dec 2018 Det har du til dels ret i, men vi ønsker ikke at "bedøve" ham, selvom det kan virke nok så effektivt smiley

    I min familie er han vores omdrejningspunkt, og vi ved nogenlunde altid hvor han befinder sig - med mindre han er udenfor selvfølgelig smiley

    Igen, rigtig godt nytår!


  • #3   31. dec 2018 Kalm bedøver ikke katten. Her i huset fodre vi med Calm fra Royal canin for at holde fred imellem kattene. I kan nok ikke nå at gøre så meget mere i år end det i allerede gør. Til næste år så overvej kalm.
    Rigtig godt nytår til jer


  • #4   31. dec 2018 jeg bruger i samråd med min dyrlæge dr bach rescue remedy
    fåes bla hos matas til 100 kr

    det gør at man følger sig rolig inden i. man kan nemlig bruge det til en selv også.
    så det er ikke noget som gør dyren/en selv doppet men mere en rolig behagelig fornemmelse

    min dyrlæge bruger det meget. vi fik det til kattene på internattet + i pensionattet.

    så det kan helt klart anbefales

    og ellers så gør du endelig det rigtige. sørg for at katten ikke kommer ud i den periode hvor der er risiko for at nogen skyder af.
    da jeg var på kv havde vi faktisk flere katte som vi kun passede nytårsaften. vores internat ligger et sted hvor der stort set ikke bliver skudt noget af. så der er ret roligt. så derfor passer vi en del urolige katte


  • #5   31. dec 2018 Kalm hjælper ikke på nogen her i huset ej heller Zyklene. Så næste år købes der Sileo til hunden, som er den eneste, der er rigtig bange.

Kommentér på:
bange for fyrværkeri

Annonce