Killing der bider - Gode råd søges Killing der bider - Gode råd søges
Hej Alle. Vi har for ca. 1 måned siden erhvervet os en dejlig killing.. Da vi fik den var den ca. omkring en 6-7 uger, og den har det rigtig godt.
Vi har dog fået et problem med den.. Den har en tendens til at bide rigtig hårdt. Især når vi leger, kan den begynde at "angribe" min hånd og virkelig bide til.. Den lægger sågar ørene tilbage.
Jeg tror det er fordi den ikke har haft nogle søskende at lege med, men muligheden var der desværre ikke, da moren ikke ville have noget at gøre med den til sidst, og der ikke var nogle andre søskende omkring den.
Hvad kan vi gøre for den skal holde op med at bide så hårdt? Nogen som har erfaring med dette?
nov 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 26
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
Det vil hjælpe meget på den sociale udvikling,den vil mangle ifm at moderen forsvandt...
Eller evt. sætte den i "pleje" hos en kattefamilie med jævnaldrende killinger i de sidste 6 uger...?
nov 2004
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
Når killingen bider, så prøv at piv/hyl, så forstår den mere at det gør ondt på dig.. lad vær med at rykke hånden til dig, distraher den med noget lejetøj i den anden hånd, og leg så med den i stedet.. du kan også prøve at hvæse af den når den gør det..
nov 2004
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 32
Havde en killing på et tidspunkt som bed som en i H og prøvede alt og mener alt, den fik til sidst et lille smølfespark over snuden når den bed sig fast i hånden på en, Og surprice det hjalp...
Siger jo ikke at jeg smølfesparkede den så hårdt at den trimlede rundt, men lige nok til at den kunne mærke det på snuden..... Og stoppede op og kiggede med en sjovt udtryk som om hov hvad skete der, gjorde jeg noget galt???
3 gange så var det slut, skal lige siges at jeg skreg med kattelyd samtidlig... SSS
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 3 Emner: 17 Svar: 161
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Jeg har også en killing på 3 mdr ca. Han kan også finde på at bide lidt osv, så piver jeg. Har en enkelt gang hvæs fordi han bed til :o)
Og kan tydeligt se at mine andre to katte reagerer på samme måde med hvæs og piv når han bider dem i halen og lign.. :o)
Og så er en god idé ALDRIG at lege med killingen med fingrene (ved det er svært, hehe), men kun med legetøj :o)
jun 2006
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 3 Emner: 17 Svar: 161
Men jeg tror helt sikkert det hjælper. Ved fra min mors katte at hvis hun væser af dem så stopper de det de laver og glor forvirret på hende. Men i det mindste stopper de. hehe
jun 2006
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 8 Emner: 115 Svar: 363
Det med at moderen ikke vil have noget med den, at gøre, er ikke korrekt...det er et led i dens "uddannelse" til, at blive en kat, og eftersom den mangler en 5-6 VIGTIGE uger, så kan der komme mange problemer....blandt andet urenlighed, uhensigstmæssigt sutteri på tæpper etc.
Bideriet kan I evt. stoppe ved, at give den et stykke legetøj, når det går udover jer - men igen det hele bunder i, at den ikke har fået den fornødne lærdom fra sin mor, så gør det aldrig igen.
Kun skrevet i god mening!"
Men når mormis er væk er sagen en anden.
I bør lære killingen, det som mormis ville have lært den. Hver gang hun bider, så afbryd kontakten. Ikke noget med at råbe ruske eller andet mystisk som mennesker kan finde på. Bare gå væk eller puf blidt killingen væk.
Adfærd som får opmærksomhed får vi mere af. En adfærd, som der ingenting kommer ud af, forsvinder.
Ofte bider hunkatte forresten mere end hanner - jeg ved ikke hvorfor, men det har sandsynligvis noget at gøre med, at de to køn leger forskelligt, da deres opgaver her i livet senere er forskellige
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 500
Vores killinger lærte meget hurtigt gennem leg med hinanden at det altså gør ondt at blive bidt hårdt og derfor bliver de mere forsigtige.
Når killingen bider, ville jeg enten forsøge at sige en høj *iiiv* eller evt. hvæse og så derefter ignorer killingen, for at vise det ikke er i orden at bide i hænder.
Killing der bider - Gode råd søges