3.210 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

At toilet-træne sin(e) kat(te) At toilet-træne sin(e) kat(te)

Jeg har læst om det før, men faldt lige igen over en side med det.

Man kan købe sådan et sæt, som man sætter på toilettet, og følger de forskellige trin, indtil ens kat pludselig bruger toilettet, og kattebakke er unødvendig.

Jeg synes det lyder rigtig smart, og der er en del penge at spare.

Men så kommer mit spørgsmål, er det noget galt med at lære sin kat at bruge et mennesketoilet?

Har læst om en del katte nu, (og set på youtube) som bruger toilettet, og det må vel betyde at det er fint for dem?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Møbelsamling 1.000 kr.
  • Spartlet en ny åbning i væg 1.500 kr.
  • Elektriker 1.620 kr.
  • Stubfræsning 2.500 kr.
  • Havearbejde 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At toilet-træne sin(e) kat(te)
  • #1   3. jun 2008 Hehe, det virker i hvert fald smart, men måske også liidt klamt.. For der bliver jo ikke trukket op.. Så hvad end katten nu har lavet i toilettet, så kan det flyde der og stinke i timevis smiley

• #2   3. jun 2008 Man kan også lære den at rykke op.. Det tror jeg dog ikke er så smart, da den nok bare vil begynde at gøre det for sjov..

Jeg læste et sted at studier havde vist at katte der brugte mennesketoilet var sundere og gladere.. Der er dog ingen links til de studier, eller info om hvem der har foretaget dem, så det kan enhver jo sige..

Jeg tænker mere, om det er synd på en eller anden måde?
    Umiddelbart ser jeg intet problem i det, da katten vænnes til det i sit eget tempo..

Selvfølgelig, jeg kan jo altid prøve, og hvis det ikke går, stiller jeg bare kattebakken frem igen.

• #3   3. jun 2008 Altså jeg sys det er fikst, ingen tvivl der, men så skal man til at skændes om hvem der først skal på toilet om morgenen smiley No go smiley

• #4   3. jun 2008 Tak Missemor. smiley

Jeg har investeret i en Ebook om det, Der står alle ulemper og ting der kan gå galt, og som man skal være opmærksom på.
    Den afskrækker lidt, men det er jo enormt vigtigt at man ved det.

• #5   3. jun 2008 jeg trænede min mumi, og han gjorde det fra dag 1 af, han var baare e knag til det.. men grundet det bræt vi har på toilettet nu, (rundede kanter) vil jeg vente med at lade ham fortsætte til vi får købe et almindeligt "fladt" et, tøs ikke lade ham være alene hjemme hvis han falder i.! de runde kanter kan han nemt glide ned i toiletteet af nemlig;P
    Men jeg gør det med ham fordi det er praktidk sys jeg, man han lugten et sted, på wc´et;P man sparer penge på kattegrus, og det ligger ikke i hele huset, under poterne mm, og det kræver kun et enkelt skyld pr gang;P.. det er genialt at træne sine katte i det;P og alle kan lære det vil jeg mene.. nogle katte skylder endda selv ud;D dog ikke mumi, men han har gjort det før ved et uheld, thi hi...

• #6   3. jun 2008 min kat var glad for ideen virkede det som om, han savnede og ledte ikke efter kattebakken.. han var virkelig go til det.

og Zabrina: du spørger om det er synd.. det synes jeg abselut ikke;P jeg vil mene det er bedst sådan, det mer meeget usundt for katten flere gange dagligt at indånde den grus, det er grus som vi mennesker på arbejdspladser har maske på til og nar man render i byen og det blæser op mm. det er ikke sjovt.. og det sparer en masse problemer, og toilet tjek har man jo tit, hvor man lige går fordi, så hos os ville den da højest ligge der 5 min, men sker jo ikke... desuden er det ikke værre end børn som glemmer og trække ud, og det sviner, hvilket dette med katte ikke gør, hehe;D

• #7   3. jun 2008 Jamen hvordan i alverden træne man sine katte til det ??

• #8   3. jun 2008 først en skål som er købt til det, jeg brugte så en rund opvaskebalje til det, som selvfølgelig ikke skulle bruges til noget bagefter! ;P og så i med den, sør for at den passer, og ikke kan tippe hvis katten bevæger sig i den.. hæld noget grus i, og gør katten opmærksom på den.. rod lidt i gruset og vis at nu er det her den skal forsørge;P når den så har lært det, og har gjort det 14 dages tid, mere eller mindre, så find en solid plade, lav et hul på størrelse med en underkop, dette kommer til at svine i starten.. en uge senere så lav hullet lidt større, ugen senere lidt mere større, osv osv.. sådan så den lærer at der bliver minder og mindre at stå på, sådan så den os får trænet ballancen.. tiilll sidst uger efter du startede, og katten har lært det, skal du fjerne pladen helt, og så kan den stå på brædet i stedet. så er den goodt trænet.. men det kan no´k ikke gøres nemmere:P men det tager tid.. skriv hvis du ikke helt forstod noget af det hehe;D

• #9   3. jun 2008 Beanmor - Det er en af de ting der står i den bog jeg har hentet. Nogle katte bliver stresede over ikke at kunne dække det til, og så skal man selvfølgelig lade være..

Christina - Skønt at høre fra en der har prøvet det.. smiley
    Der er også en masse tips i den Ebook jeg har købt, så man selv kan lave et alternativ til de dyre man kan købe. Katten er jo ligeglad om det er et eller andet fancy..

Jeg forstår ikke det med opvaskebaljen.. Stillede du den ovenpå toilettet eller hvordan?

• #10   3. jun 2008 Vi havde en han kat der nsæten kunne, men han blev aflivet før træningen var færdig. Nu har jeg lidt droppet ideen da jeg planlægger opdræt og er nervøs for at det bliver for svært at lære det til flere katte...

• #11   3. jun 2008 jag tog en med en kant på (som der vist er på alle opvaskebeljer), og så satte jeg den ned uner brættet, først balje, så brættet til at sidde på, og så kommer loget til toilettet, den rækkefølge, nede fra;P og baljen kan sagtens stå der imens sædet er nede jo, forsi der tit på toiletter er de der gummedutter under brættet som laver en luftramme eller hva man siger

• #12   3. jun 2008 Okay.. smiley
    Jeg er viiiirkelig spændt på at prøve det, og se om det er noget de vil finde sig i..

• #13   4. jun 2008 Zabrina de skal skam nok finde sig i det, bare følg diverse trin og råd grundigt og hvis misserne bliver forvirret så gå et par trin tilbage smiley

Kommentér på:
At toilet-træne sin(e) kat(te)

Annonce