1.417 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

River i stolene og hopper op på bordet River i stolene og hopper op på bordet

Hej.
Min dejlige mis kan være noget af det roligste men med det samme den først vil lege går den helt amok og blir meget vild. Det største problem er mine læder spisestole som er fuldstændig ødelagt af kradsemærker. Jeg er efter den hver gang den hopper op på dem og kradser og bare hopper derop og ligger men hun er fuldstændig lige glad. Har prøvet at distrahere hende med legetøj, sige nej højt og hvæse af hende som en kat. Men intet hjælper og ved hun er lige glad med vand for hun hopper gladeligt under bruseren med mig. Nogen som har et godt råd for føler mig lidt magtesløs lige nu? M.v.h Anne

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  River i stolene og hopper op på bordet
  • #1   29. jul 2008 prøv alligevel med sådan en sprøjter. tror det hedder en forstøver. kan godt være hun blir forskrækket over at få sådan en stråle i hovedet. min kat gjorde det i vores læder stole og skal lige hilse og sige at min kæreste ikke var helt begejstret da det var nogle meget dyre nogle som vi fik af hans mor. men hver gang hun gik igang med kradserriet gik jeg hen og løftede hende ned. og satte hende ned på gulvet, en af mine veninder tog hendes kat i nakke skindet og satte den ned. det vil jeg helst ikke. men hun havde prøvet alt andet

• #2   29. jul 2008 For mig lyder det som en enekat der keder sig og derfor har behov for at afreagere ind imellem.

Var det ikke en mulighed at få en kammerat til hende?

• #3   29. jul 2008 ja det skulle jeg lige til at spørge om .. er hun ene kat ??

• #4   30. jul 2008 Det er jo naturligt for en kat at futte noget krudt af og hvæsse kløer. Det skal de jo da have lov til. Hvis møblerne skal skånes, så er det vigitgt at der er noget andet at henvise hende til. Har hun gode kradsetræer og høje steder, hun kan hoppe op på?
    Når nu de stole allerede er fuldstændig ødelagt af kradsemærker, så lad hende da bare fortsætte med at kradse i de stole:)

• #5   30. jul 2008 Vibeke H. **en af mine veninder tog hendes kat i nakke skindet og satte den ned**

smiley Du kan hilse veninden og sige, at man IKKE løfter katte i nakkeskindet!

• #6   30. jul 2008 jeg har samme problem med min mis men nu er hun da blevet så bange for at være der oppe når vi kommer ind i rummet så hun selv kravler ned, så nu gør hun det bare for at få vores opmærksomhed da hun ved vi kommer når vi høre den lyd.
    vi er begyndt at lukke hinde ind i et lille rum hvor der ik er noget for hinde at give sig til og det hjælper en smule.

• #7   30. jul 2008 Jeg har det samme med Mickey, han kradser i en bestemt stol og har prøvet at få han til at lade være, men nu har jeg opgivet, stolen er alligevel ødelagt og da han kun gør det på en stol, får han altså lov smiley men lille Pjevs ser hvad han gør og er også begyndt at bruge stolen til sine kløer *gg* Der er billeder af stolen i foto album uder min profil.

• #8   30. jul 2008 ja vores gør det så på alle vores og det er læder stole og man kan bare se mærker og de er kun 3 mdr gammel..

så er lidt nedern

• #10   30. jul 2008 Felis F
    oki men hvordan vil du så ha vi skal gøre det når hun er ved det siger vi nej 10 gange og så gør hun det alivel. det har vi gjordt siden vi fik hinde og det er det hun er b levet bange for og hun har været inde i det rum 3 gange 3 min og ved du hvad hun har ikke gjordt det siden og når hun å kommer us er hun så sød og kælen så du ikke ville tro det...
    så hvilken metode er så den bedste den hvor hun bliver bange eller den hvor hun blever søg???

• #11   30. jul 2008 Hmmm... Det med at katte kradser, tja de gør de tit for at afmærke.. der sidder nemlig duft i deres poter, som de afsætte ved at kradse..

Har de katte der her er tale om, mange gode kradseting.. hvis ikke, så synes jeg at det ville være en ide at skaffe sådanne ting, kradstråer og sådan noget, at katten hopper højt op og også dens natur, sæt nogen hylder op, hvor den må være...

og istedet for skæl ud og straf, hmm så virker ros meget bedre...

• #12   30. jul 2008 vores har 4 stk kradsetræer 1 i hvert run og det er et sted i hver rum hvor hun enden kan gemme sig eller komme højt op. så stolene er bare opmærksom hed

• #13   30. jul 2008 Ved ikke helt, det lyder jo som den time out mange forældre bruger til deres børn, med god effekt jo for det meste.
    Det skal bare siges, at katten er jo et laverestående dyr, den vil altså ikke kunne forstå hvorfor den bliver sat derud. Den kan simpelthen ikke "connect the dots".
    Det er da klart den er kælen når den kommer ud, det ved den da den ikke bliver straffet for.
    Synes det virker som en afmagts reaktion fra jeres side. I aner ikke hvad i skal gøre, nåh jamen så ud med katten, ude af syne ude af sind.
    Og ja katten kan ofte være så fræk man er ved at eksploderer, men det har altså altid en årsag, og man kan lære meget om opdragele i diverse kattebøger. Det tager tid at "opdrage" en kat, men det giver pote i sidste ende, at gøre det på en sund og rigtig måde. Man vil få en meget mere harmonisk kat, istedet for en der kravler ned af stolen i frygt

• #14   30. jul 2008 Må jo nok indrømme jeg blev noget forbløffet over nogen af de ting der blev skrevet til dette indlæg føj .

Anne desværre er katte jo meget stædige og svære og opdrage . men jeg ville altså prøve og købe feliway til stikkontakterne dette vil få hjemmet til og dufte af hende / katte og derved berolige hende .
    dernæst ville jeg sørge for et kradsetræ gerne 2 og putte lidt baldrian dråber på og evt sprøjte det med catnip .

Når du ser hende gå mod sofaen så vær opmærksom og lige så snart hun sætter kløerne i så tag hende og bær hende hen til kradsetræet og vis hendes poter hvordan hun gør evt leg lidt med fingerne på kradsetræet så hun kan høre du kradser dette gøres hver gang og ja det kan tage lang tid desværre .

men catnip , feliway og tålmodighed har hjulpet på mine 4 katte .
    Men du skal også tænke på eller ihvertfald overveje hvor meget glæde en kat har af en legekammerat .de fleste racer har bedst af en kammerat .

• #15   30. jul 2008 ved ik om i har læst den del hvor der står hun gør det ikke mere siden hun har været der ude så hun har åbenbart forstået det underligt nok men har hun

• #16   30. jul 2008 Enig med missemor. katten forstår ikke en straf, og den skal som heller ikke straffes for det der ligger i dens natur, det er jo synd!
    Man kan jo rette lidt på den, ved at lade den forstå gennem lang tids retten på opførslen, at den ikke må gøre visse ting.
    Har et eksempel fra mine egne katte, som hver nat gik amok i soveværelset, hængte sig i gardiner, kradsede på skabe osv. Nu er det lidt svært at tage dem midt elelr før akten, når man sover:) Men jeg sover heldigvis yderst let, så det var ikke det store problem. Men de blev begge sat uden i stuen med et bestemt nej! Og kradsede de for at komme ind, jamen op og åbn døren, og sige Nej!
    Efter noget tid med dårlig nattesøvn, er de begyndt at vide, at når vi sover, skal der være ro, altså hvis de vil være hos os. begynder de at skrabe på skabet, er det nok jeg lige sætter mig op i sengen, til at de ved, nårh nej, det vil mor ikke have:)

• #17   30. jul 2008 Tak for svarene:) Hvis det ikke nytter at skælde hende ud kan jeg jo lige så godt stoppe med det. Jeg synes også det er træls at skulle være efter hende. Hun har et kradsebræt på en væg men må nok have anskaffet mig nogle flere. Hun er ene kat men det er heller ikke mere end 3 uger siden at jeg fik hende så hun skal jo også vænne sig til ikke at have sine søskende mere. Hun skal være ude kat når hun engang blir stor nok men der går jo nok et par måneder endnu. Jeg har det egentlig ikke så dårligt med at hun er i mine møbler det er bare det med at hun hopper op af dem og kradser. Jeg blir jo også glad når jeg kan se hun hygger sig i sin leg med at bruge stolene til at ligge på lur i men ville bare ønske hun ikke ødelagde dem sådan men må nok acceptere det selvom det ikke er let.

• #18   30. jul 2008 celinda.gadkjær.J ** jeg har samme problem med min mis men nu er hun da blevet så bange for at være der oppe når vi kommer ind i rummet så hun selv kravler ned, så nu gør hun det bare for at få vores opmærksomhed da hun ved vi kommer når vi høre den lyd.
    vi er begyndt at lukke hinde ind i et lille rum hvor der ik er noget for hinde at give sig til og det hjælper en smule.**

Man skal f***** høre meget før ørerne falder af. Lukke katten inde i et rum, hvor den ikke har noget at give sig til!!! Jamen ...kors altså. Stakkels kat smiley
    Hvis man ikke kan tolerere, at katte er katte, så skulle man måske overveje en kat af procelæn, plys eller plastik i stedet for en KAT.

• #19   2. aug 2008 Katte er formidable klatrere og har brug for STORE kradsetræer hvor de kan komme op i højden og få hvæsset deres kløer. Katte hvæsser kløer af 2 årsager. Dels for at slippe af med gamle klohylstre og dels for at duftmarkere deres territorie, de er udstyrret med duftkirtler på poterne.

Man kan ikke fjerne denne adfærd uanset hvor meget man råber og skriger ad dem, giver dem "time out" (hvilket katten overhovedet ikke forstår). Det eneste man får ud af det er en utryg kat der risikerer at blive urenlig også. Man skal i stedet give dem gode alternativer til at udføre denne naturlige adfærd, ved at have gode høje kradsetræer som kattene kan klatre i og få hvæsset deres kløer.

Jeg har selv 5 katte som kun bruger deres kradsetræer (4 stk.) og så selvfølgelig træerne i haven.

Desuden må man regne med at ens hjem kommer til at bære præg af at man har dyr.. det er blot en charme mere ;). Min gamle læder sofa har også set bedre ud, men på den anden side.. det gør ikke noget at man kan se ting bliver brugt og ikke kun er til pynt.

Kommentér på:
River i stolene og hopper op på bordet

Annonce