511 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Rita er ikke længere renlig Rita er ikke længere renlig

Rita er begyndt at tisse alle mulige steder - ligger der feks en indkøbspose på gulvet, mens man står og sætter varene på plads, så tisser hun straks på posen, men hun tisser gennerelt på gulvet, forskellige steder i huset.

Når hun skal skide går hun ALTID i kattebakken, og i samme sekund en af kattene har skidt, så renser vi kattebakken, så bakken står ALDRIG og er ulækker.

Vi bruger sådan noget silica grus, som vi skifter ud en gang om ugen.

Vi kan tit se på Rita, når hun skal tisse, og der er vi begyndt at rende efter hende, og snuppe hende lige i det sekund hun sætter sig for at tisse, og så løfter vi hende hen til kattebakken, og plaserer hende i kattebakken, men i samme sekund vi har sluppet hende render hun ud af kattebakken, og sætter sig til at tisse på gulvet.

Er der nogen der har nogle forslag til hvad vi kan gøre?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rita er ikke længere renlig
  • #1   20. okt 2008 Tror du skal have hende tjekket for urinvejsinfektion ved dyrlægen. Min Cleo gjorde det samme og det viste sig hun var syg. Så jeg ville få hende tjekket

• #2   20. okt 2008 hvis hun har ondt når hun skal tisse forbinder hun smerten med bakken og gør det andre steder..

• #3   20. okt 2008 men ellers kan det være fordi du har for lidt kattebakker til misserne?? Hvor mange bakker har du??

• #4   20. okt 2008 Begge killingerne skal til dyrlæge her i eftermiddag - jeg kan bare ikke rigtig forstå hvorfor en mulig urinvejsinfektion sulle gøre at hun helst vil tisse på gulvet?

• #5   20. okt 2008 Vi har en kattebakke i hvert eneste rum i huset på nær ungernes værelser.

• #6   20. okt 2008 Jeg synes du skulle prøve at høre dyrlægen ad. For det er ikke normalt at hun lige pludselig gør det på gulvet hvis hun altid har gjort det i bakken. Det er et tegn på et eller andet.

- Sabine

• #7   20. okt 2008
    Sabine B

Altid er jo så meget sagt, hun er jo kun 18 uger smiley

• #8   20. okt 2008 Gjorde hun det osse før du fik Rosa?

• #9   20. okt 2008 annelise H

Ja, det startede nogle dage inden vi fik Rosa, så jeg er ret sikker på at Rosa ikke er årsagen.

Vi anskaffede netop en hulens masse kattebakker, 3-4 dage inden Rosa kom, i håb om at det skulle hjælpe, og vi renser kattebakken hver eneste gang hun har skidt i kattebakken, for at undgå at bakkerne bliver ulækre.

• #10   20. okt 2008 Hvis hun har ondt når hun tisser, så kan hun ha forbundet smerten med kattebakken, derfor prøver hun alle andre steder.

• #11   20. okt 2008 Jeg gætter også på urinvejslidelse. Det bør i hvert fald undersøges.

http://www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#Urenlighed

• #12   20. okt 2008 I skal have mange mange tak for jeres svar smiley

Jeg kan læse, at det er foderet der er årsagen til urinvejsinfektionen - hvilket foder vil I anbefale at jeg bruger?

• #13   20. okt 2008 Der findes flere slags foder, der virker forebyggende på urinvejslidelser. Og noget foder er specielt beregnet til behandling af urinsten. Jeg er sikker på, at dyrlægen kan anbefale (og sælge) et godt foder, når nu I alligevel skal afsted.

Ellers er det vigtigt at sørge for, at katten får nok væske - varier fx mellem kogt kød og fisk der serveres med kogevandet, og almindeligt vådfoder.
    Mange katte drikker mere vand, hvis man stiller flere vandskåle rundt omkring i huset.

• #14   21. okt 2008 Hun er nu i behandling for blærebetændelse, men vores dyrlæge forhandler ikke foder.

Jeg har dog surfet rundt på nettet for at finde foder, og kan altså ikke finde killingefoder som forebygger urinvejsproblemer?

• #15   22. okt 2008 Godt I fik hende i behandling smiley
    Hvis dyrlægen ikke har ordineret specialfoder, så vil jeg da tro, at det vil være ok at give killingefoder, evt supplere med voksenfoder - og så sørge for at hun får væske nok (vand og vådfoder).
    Det meste kvalitetsfoder tager hensyn til urnvejene. Tror at der står "Urinary Health" på alle Hills varianter... men mange andre mærker er sikkert lige så gode.

Kommentér på:
Rita er ikke længere renlig

Annonce