{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

lige et? {{forumTopicSubject}}

nu har vi vores 5 eller 6 ugers killinger oven på hos deres mor og de er lige begyndt a spise killinge fodre vi har oz sat en kattebakke oven på til dem men mor mis går stadig på den vi har nede under til vores anden mis..så hvordan får jeg lært dem a bruge katte bakken .. jeg er på job hele dagen og det er min mand oz.. er det oki a tag dem med neden under om aften når vores datter på 2,5 er lagt i seng så de kan se hvordan de andre misser gør..?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lige et?
  • #1   9. jun 2010 de skal i kravlegård, afskærmet område, for at lære hvor kattebakken er, hvor man spiser og hvor man sover og leger. det nytter ikke noget at have dem gående frit, for så har de alt for meget plads til at kunne overskue at lede efter kattebakke. skal man, så skal man i den alder.
    Man sætter dem på bakken et par gange, og skraber med fingrene. de skal nok lære det. Husk, at gruset ikke må være klumpende. Killingerne spiser det, og det vil klumpe sammen som sement i maven på de små.


  • #2   9. jun 2010 oki tak.. vi har oz fået en gammel kravle gård fra min mands arbejd så den ska vi bare ha noget net på hurtigts muligt så.. har oz købt det der ikk klumper og tør kosten bløder jeg op med kogt vand .. så det er vel oki det jeg gør så?

  • #3   9. jun 2010 ja det er helt okay:) det er noget sendt de skal til at lære at bruge bakke og spise, mine er kun lidt over en måned de er helt rene og spiser selv, men dine skal nok komme efter det:)

  • #4   9. jun 2010 mine er jo oz kun lige lidt over en md.. men de er først lige begyndt a spise nu så ..så for første gang i går de havde lavet noget på trappen ..
    så det er først noget de lige er begyndt på her inden for de sidste 2 dage ..har sagt til min mand vi ska ha købt noget net hurtigt..:D


  • #5   9. jun 2010 De skal nok lære og bruge bakken selvom missemor ikke bruger den. Som sagt, så prøv at sætte dem op i nogle gange og så lærer de det hurtigt.

    Noget andet jeg studser over, det er at man skal ikke hælde KOGENDE vand på tørfoderet.. Hvis det skal blødes op, så gør det med koldt vand fra hanen. Kogende vand ødelægger måske vitaminer osv. i foderet. Iøvrigt, er det slet ikke nødvendigt, at bløde det op. Jeg har killinge-tørfoder stående hele tiden både til missemor og killinger og de kan fint spise det. Man kan så servere lidt vådt et par gange om dagen. F.eks. A38 eller torskerogn m/fløde eller killinge-våd-foder fra RC. Og så husk..Altid frisk vand ved siden af tørfoderet smiley


  • #6   9. jun 2010 nå oki .. de har frisk vand .. nå oki alle har elles sagt go for det.. vi har altid gjort sådan med vores hvalpe så trode det var det samme med killinger..så tak for det..

Kommentér på:
lige et?

Annonce