{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.295 visninger | Oprettet:

Træning af døv kat {{forumTopicSubject}}

Min svigerinde har taget en døv killing til sig, som samtidigt har haft en hård start på livet. Så vidt jeg ved er den taget for tidligt fra moderen og har været lukket inde på et badeværelse for sig selv, det meste af tiden indtil min svigerinde tog sig af den.
Det er en ca. 6 mdr gammel han som ikke er kastreret. (bliver det inden for den nærmeste fremtid)
Hun har i forvejen en 10 år gammel kastreret hankat, som er den mest tillidsfulde kat jeg nogensinde har mødt smiley
Killingen er begyndt at miave meget og er begyndt at tisse på gulvet, det er ikke bare strint men en stor pøl.
Med dens opvækst er der jo ikke noget at sige til hvis den har adfærdsproblemer (jeg understreger lige hermed kraftigt at det IKKE er min svigerinde der er skyld i det, tværtimod har hun reddet den fra en ellers kummerlig tilværelse)
Hun er rigtig god til at håndtere katte og dyr i det hele taget, men har ingen erfaring med døve katte, og det går hende meget på at hun ikke kan håndtere den så godt som hun plejer.

Så mit spørgsmål er så om der er nogen her der har erfaring med at træne døve katte og kan give nogle gode råd?

Det skal lige siges at den ikke er bange for vand, da den ganske frivilligt hopper med min svigerinde i bad smiley så eventuelle vandmetoder fungerer ikke.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af døv kat
  • #1   22. aug 2010 Det handler jo slet ikke om at finde afstrafelses metoder !!!

    Den lyder til at være utryg når den tisser på gulvet, men den kan også være ved at være kønsmoden, så første skridt er at få den kastereret.

    Døve katte kan godt mijaue meget og være lidt larmene, da de jo ikke hører sig selv. Med dens opvækst kan den godt blive et lille "problembarn" ,men start med at kasterer den.


  • #2   22. aug 2010 Tænkte nu heller ikke på afstraffelse smiley Kan godt se jeg fik formuleret det med vandet forkert, i den forkerte kontekst og det beklager jeg. Det skulle ikke have stået i forbindelse med tisseriet og adfærdsproblemer mv. men mere som en underrubrik for sig selv, mht. til almindelig træning af almindelige unoder mv.

    Derudover glemte jeg at nævne at hun har haft i ca. 2 mdr. og det først er nu hun begynder at have problemerne. Det udelukker selvfølgelig ikke stress eller utryghed, men ja kastration var også det første jeg nævnte for hende.


  • #3   22. aug 2010 Har hun fået ham undersøgt at det ikke er en urinvejs infektion han har fået .
    Når det ikke har været et problem i den første tid hun har haft ham.


  • #4   22. aug 2010 Det vil jeg give videre Heidi smiley Hun skal til dyrlægen med den i næste uge, så sørger for at hun husker at nævne det.

    Anyway nogle konkrete råd til almen træning af katten? Altså her ser vi bort fra evt. adfærdsproblemer.

    Det er jo lidt svært at tage den ned fra bordet og sige NEJ etc.


  • #5   22. aug 2010 Jeg tror den er ved at blive kønsmoden, så skynd jer at få den neutraliseret, det kan måske hjælpe. Døve katte miaver og skriger som regel højere end hørende katte. De kan jo ikke høre sig selv. Det vil altid tage længere tid at "opdrage" en døv kat, da man jo ikke kan sige NEJ samtidig med man evt løfter den ned fra et bord man ikke vil have den går/sidder på. Her kan man "kun" løfte den ned. Men det kan lade sig gøre, det kræver bare tålmodighed og tid. jeg kender flere med døve katte og det de fortæller er at man så vidt muligt skal "trampe" lidt i gulvet hvis katten ikke ser man er på vej. Der er mange sådanne små tips, som er ganske enkle.

Kommentér på:
Træning af døv kat

Annonce