764 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar

24. feb 2010 Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 4 Emner: 2 Svar: 9
Tisser i børnesengen! Tisser i børnesengen!
Vi har en hunkat på 2½ år. Og en baby på 7½ måned. Her efter vores søn har fået sit eget værelse og ny tremmeseng er vores kat nu begyndt at tisse i hans seng hver gang hun får muligheden! Jeg forestiller mig det er noget jalouxi, men er der nogen der har nogle tricks til at vænne hende af med det? Lige for tiden er hans dør altid lukket, men når han begynder at bruge sit værelse ville det være lidt fedt hvis vi kunne have døren åben!
Det underlige er at hun aldrig har tisset i hans vugge der stod i soveværelset. Eller andre steder uden for kattebakken for den sags skyld..
0 synes godt om
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 500
Det er da noget værre grisseri hun er
begyndt på
Kan du ikke prøve at sætte sådan en duft en
til stikkontakten på hans værelse??? Kan ikke
lige huske hvad det hedder.
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 500
at det virker beroligende på mange katte.
feb 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 4 Emner: 2 Svar: 9
Men hvis det er stress eller jalouxi hvilket det nok er synes jeg det er helt vildt mærkeligt at hun aldrig har gjort det i vuggen? Det er ikke fordi hun ikke kunne komme op i den.. Og det tager da vel ikke 7½ måned før man udvikler stress hva?
mar 2005
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 4
feb 2010
feb 2010
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Men ja, vaske ALT berørt i Rodalon. Dvs. du lægger tingene i blød i et par timer i Rodalon-opløsning, og så vasker du det alm. i vaske maskinen bagefter. Der må ikke være andet end Rodalon og vand, når du lægger tingene i blød, for Rodalonen virker ikke ved iblanding af sæbe! Og så vasker du det hele ud bagefter i vaskemaskinen med alm. vaskemiddel med et godt 2 timers program eller lign. Så er der absolut ingen risiko for hverken dyr eller børn.
Dertil, kan du så ikke afskærme tremmesengen? Enten med et net hele vejen henover eller ved at lægge en voksdug over dynen?
Jeg tænker heller ikke blærebetændelse eller stress lige i denne situation, så jeg ville nok starte med at gøre som beskrevet. Det er meget vigtigt at al tisselugt fjernes helt, så ikke katten tiltrækkes igen - og så er tisselugt selvfølgelig heller ikke fedt i sengen. Kan det ikke gøres helt rent, så smid ud og køb nyt (og husk at dække det af fremover).
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 7 Emner: 4 Svar: 41
Min hun blev muggen bare fordi jeg flyttede lidt på mit spisebord
Så hun har måske gjort det pga stress eller bare protest
Vil stemme i med de andre, at rodalon-vask skal til og evt et net eller noget over sengen.
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Hvis den pågældende hunkat er fertil, så må du selvfølgelig have med i betragtning, at det kan medføre den slags adfærd. Få de killinger, du skal have, og få neutraliseret.
feb 2010
Tisser i børnesengen!