764 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Tisser i børnesengen! Tisser i børnesengen!

Vi har en hunkat på 2½ år. Og en baby på 7½ måned. Her efter vores søn har fået sit eget værelse og ny tremmeseng er vores kat nu begyndt at tisse i hans seng hver gang hun får muligheden! Jeg forestiller mig det er noget jalouxi, men er der nogen der har nogle tricks til at vænne hende af med det? Lige for tiden er hans dør altid lukket, men når han begynder at bruge sit værelse ville det være lidt fedt hvis vi kunne have døren åben!
Det underlige er at hun aldrig har tisset i hans vugge der stod i soveværelset. Eller andre steder uden for kattebakken for den sags skyld..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tisser i børnesengen!
  • #1   15. okt 2010 Hej Fanny.

Det er da noget værre grisseri hun er
    begyndt på smiley
    Kan du ikke prøve at sætte sådan en duft en
    til stikkontakten på hans værelse??? Kan ikke
    lige huske hvad det hedder.

• #2   15. okt 2010 Ja Sofie, det er det nemlig smiley Og mange siger
    at det virker beroligende på mange katte.

• #3   15. okt 2010 Ja det der Feliway var måske en mulighed hvis det virker.. Bare der ikke er noget skadeligt i når nu det er et børneværelse!
    Men hvis det er stress eller jalouxi hvilket det nok er synes jeg det er helt vildt mærkeligt at hun aldrig har gjort det i vuggen? Det er ikke fordi hun ikke kunne komme op i den.. Og det tager da vel ikke 7½ måned før man udvikler stress hva? smiley

• #4   15. okt 2010 Prøv at gøre alt rent og vaske alt i RODALON. Katter kommer nemlig gerne tilbage der hvor de har "været" før. Det hjalp da vi fin en ny, og både han og vores gamle han tissede i Sofaen. De har ikke gjort det siden det er rengjort i rodalon 8-)

• #5   15. okt 2010 Men når døren er lukket tisser hun stadig kun på kattebakken. Er det så blærebetændelse?

• #6   15. okt 2010 Godt trick med Rodalon. Men er det giftigt at sove i? Det er jo en seng til en dreng på under 1 år..

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #7   15. okt 2010 Det kan måske være forandringen på at jeres søn har fået et andet værelse og den nye seng er mærkelig og dufter forkert og måske ikke så god som den gamle seng var. Det er meget svært at sige/gætte på hvad det kan være. smiley

• #8   16. okt 2010 Ja, det er godt nok svært at råde til en så specifik dårlig ide.
    Men ja, vaske ALT berørt i Rodalon. Dvs. du lægger tingene i blød i et par timer i Rodalon-opløsning, og så vasker du det alm. i vaske maskinen bagefter. Der må ikke være andet end Rodalon og vand, når du lægger tingene i blød, for Rodalonen virker ikke ved iblanding af sæbe! Og så vasker du det hele ud bagefter i vaskemaskinen med alm. vaskemiddel med et godt 2 timers program eller lign. Så er der absolut ingen risiko for hverken dyr eller børn.
    Dertil, kan du så ikke afskærme tremmesengen? Enten med et net hele vejen henover eller ved at lægge en voksdug over dynen?
    Jeg tænker heller ikke blærebetændelse eller stress lige i denne situation, så jeg ville nok starte med at gøre som beskrevet. Det er meget vigtigt at al tisselugt fjernes helt, så ikke katten tiltrækkes igen - og så er tisselugt selvfølgelig heller ikke fedt i sengen. Kan det ikke gøres helt rent, så smid ud og køb nyt (og husk at dække det af fremover).

• #9   16. okt 2010 Katte HADER forandringer, så hvis børneværelset er nymøbleret, så kan det være derfor smiley
    Min hun blev muggen bare fordi jeg flyttede lidt på mit spisebord smiley
    Så hun har måske gjort det pga stress eller bare protest smiley
    Vil stemme i med de andre, at rodalon-vask skal til og evt et net eller noget over sengen.

• #10   16. okt 2010 Nå ja, og når nu du opdrætter...
    Hvis den pågældende hunkat er fertil, så må du selvfølgelig have med i betragtning, at det kan medføre den slags adfærd. Få de killinger, du skal have, og få neutraliseret.

• #11   18. okt 2010 Hej igen smiley Ja, børneværelset er nymøbleret. Jeg prøver Rodalon tricket. Mange tak for rådene!

Kommentér på:
Tisser i børnesengen!

Annonce