1.243 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

mine hunkat "mobber" hankatten mine hunkat "mobber" hankatten

hej...

vi har et problem i vores llille kattefamilie... vi har to sammenbragte katte børn som har fundet godt ud af det langt det meste hend af vejen. mille er 3 år og lille manson fylder et år 1 maj. men noglegang kan vores hunkat godt være lidt ond i sulet over for manson som vejer 4 kg mere end hende men han forsvare sig ikke rigtigt. feks når vi går i seng om aftenen går hunkatten med og hopper manson op i sengen til os jager hun ham ned med det sammen. hidtil har vi så smidt mille som hun hedder ned også når hun har gjort det. men er det korekt at gøre? og ind i mellem tager de sig nogle ordenlig slås kampe hvor der flyver hår omkring ørne på os men det er mest om aftenen det sker. eller hvsi vi har været væpk og kommer hjem til dem igen. er de ved at finde hakke orden og skal vi gå i mellem dem hvad jeg har været sletm til at gøre. er det noget som vi kan gøre for at de kunne få det lidt bedre sammen. som sagt er det kun på bestemte tidspunkter eller siuationer de gør det i elllers kan de godt enes og de sover ved siden af hinanden hver aften i vores vinduskarm og kan sagtens ligge på sammen sofa osv.... men det er ligesom at vores gamle kat mobber den nye på en måde.

vi vil på inegn måde undvære nogle af dem da vi jo elsker dem begge to ubetinget

Hilsen angela

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mine hunkat "mobber" hankatten
  • #1   30. apr 2011 Tror du ikke bare at hun fortæller ham hvem der bestemmer??

• #2   30. apr 2011 Er de neutraliseret ?
    Jeg har en hunkat som din. Efter hun blev neutraliseret er hun blevet mere mild, men hun kan stadig være strid mod vores hankat, men det er ikke at sammenligne med før.

• #3   30. apr 2011 Jeg har osse Mokken (Ciddi), som er den mindste af dem alle, men uha, de andre trækker sig hurtigt når hun får et flip og synes de lige trænger til at huske hvem der bestemmer. Jeg er aldrig gået imellem og der er aldrig sket skader på de andre katte.

• #4   30. apr 2011 oki ja begge to er neutraliseret og det har de været fra helt små begge to, og jo tror også det noget med at hun gerne vil bestemmen og der er jo 2 år i mellem dem. men det gør bare så ondt at se min lille mand trække sig fra sengen. han vil jo også gerne ligge og putte med os om natten jo smiley men det er på ingen måde slemt eller påden måde faretruende... det er mest om aftenen og når vi feks har været væk sammen i et par timer og så kommer hjem så skal han sku havde en på HATTEN når vi kommer hjem. og det er ikke tit han giver igen og han er jo over dobbelt så stor som hende og ville jo nemt kunne tæske hende. tænkte bare på om der var noget man kunne gøre ved det eller bare lade naturen gå sin gang som man siger. hjæper det når de begge to bliver lidt ældre mansom er jo 1 år og mille fylder 3 sep

tak fordi i er så søde at svare vi vil jo bare gerne være en stor lykkelig familie smiley

• #5   1. maj 2011 Du skriver at det mest sker når i har været væk eller der er noget andet der ikke er helt som det plejer. Der er nogen katte, der er ekstremt sensitive når der sker det mindste afbræk i hverdagen. Dette kunne være et tilfælde hvor det kunne være godt at bruge Feliway, den til stikkontakt.

• #6   5. maj 2011 oki hvad er feliway og hvad gør den eller det? og tak jeg har prøvet at give dem hver sin plads. da hankatten godt kan lide at være under sengen har jeg lagt en pude til ham og en i vindueskarmen til henden... så det har gjort at de ikke skændes helt så meget...

Kommentér på:
mine hunkat "mobber" hankatten

Annonce