{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Brug for gode råd {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg er for nyligt blevet ejer af en sød lille killing kaldet Jenkins, jeg har ham sammen med min kæreste. Min kæreste har tidliger haft kat, men da jeg er ny som katte ejer ville jeg gerne hører om i har nogle gode råd til hvordan man kan træne sin kat.

Jenkins har allerede lært at gå på toilettet i bakken, men han har andre dårlige vaner. Såsom fx: Vække mig midt om natten ved at bide/lege med mine fødder, eller ved at "græde", føler mig lidt som en nybagt mor da jeg ikke kan lade være med at vågne og se om der er noget galt med ham. Derudover er han bange for at gå udenfor, nogle gode råd til om man kan træne ham til at komme hjem + ikke være bange for at være udenfor?

Hvis i har andre gode råd om træning vil jeg meget gerne høre om det.

Tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brug for gode råd
  • #2   26. jul 2011 Jeg ville også gerne have at vi havde taget hans søster med hjem, men min kæreste nægtede at vi skulle have en hunkat/en kat mere generelt. Så han må nøjes med vores selskab, men lige pt. går jeg hjemme hele dagen så jeg kan tage mig af ham så han er ikke helt ensom (;

    Vi har heller ikke tvunget ham til at gå udenfor, han er meget trofast så, så længe vi er med udenfor følger han efter os men han kan godt blive bange hvis han ikke lige lægger mærke til at vi er gået tilbage og så kommer han susende tilbage til os, men vi lukker døren op engang imellem og lader ham gå lidt udenfor hvis han selv vil, vi har en lille terrasse til vores lejlighed som han ikke gerne går udenfor men indenfor terrassen føler han sig vældig tryg. Men det skal nok komme når han bliver større regner jeg med.

    Jeg har også købt en lille bold til ham som han holder tilsydeladende meget af, kan legetøj godt hjælpe på deres kedsomhed?

    Og er kradsebræt en nødvendighed? siden vores killing nyder at sætte kløerne i vores sofa lige pt.


  • #3   19. aug 2011 hej camilla
    jeg vil syns at et kradsebræt er nødvenig da du skal tænke på at han kan flændse din sofa op når han bliver større
    hilsen herfra


  • #4   20. aug 2011 Mange undervurderer desværre betydningen af, at katte har selskab af en artsfælle. Det kan legetøj, kradsetræer m.v. ikke råde bud på.

    At han så kradser og bider i tær, kalder om natten osv er forventelig adfærd.

    Det bedste i kan give ham er en kegekammerat. Der er ikke dobbelt så meget arbejde i at have to katte frem for en.

    Angående at han er bange for at komme ud, så er det også normalt, hvis han ikke har været vant til det eller ikke er vant til omgivelserne. Jeg ville nok vente med at lukke ham ud den første lange tid.


  • #5   21. aug 2011 Jeg har snakket med min kæreste om at få en ekstra kat som han kan lege med, men min kæreste har sagt nej. så desværre går det ikke smiley

Kommentér på:
Brug for gode råd

Annonce