1.048 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Maine Coone kat på bordet.. What to do ? Maine Coone kat på bordet.. What to do ?

Vores hunkat er ca 6 måneder gammel og hun hopper op på spisebordet, sofabordet og køkkenbordet. Vi råber NED og gør hun ikke det får hun sprøjtet vand på sig.. Men hun bliver ved og ved og ved. Hva F***** skal man gøre ?? Vores hankat er så sød så sød, han laver aldrig narrestreger og gør han forstår han et nej og et ned med det samme ! Så vi forstår ikke hvorfor hun gør det ??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maine Coone kat på bordet.. What to do ?
  • #1   21. sep 2011 Måske det ville blive bedre hvis i i stedet for at straffe med vand - roste hende når hunu var hoppet ned/i havde båret hende ned, med godbider?

• #4   21. sep 2011 Ja, tak for velkomsten.. Jeg har haft kat lige siden jeg kan huske.. Mine forældres kat er 19år, så jeg ved sq godt hva det indebære.. Problemet er jo bare at Hankatten er lige så gammel og han har forstået hva man må og ikke må.. Så vi forstår ikke hun bliver ved.. Og vi råber ikke som sådan, vi siger nej.. Og når v i har sagt nej går der 5 min så gør hun det igen.. Ved godt det kræver tålmodighed at opdrage på en kat, som sagt er den ældste ved mine forældre 19år, men hvorfor blir hun ved når vores hankat ikke gør noget ?

• #5   21. sep 2011 Vi har været inde og læse om hendes race og der står jo hun er fræk af natur.. Men min venindes maine coone er jo opdraget og gør slet ikke noget, og gjorde slet ikke sådan som vores.. Og hun får sq rigeligt med opmærksomhed smiley For så skide irriterende og træls hun er, lige så dejlig er hun sq :):)

• #7   21. sep 2011 Mente skam intet dårligt med det, hvis det var min 'velkomst' du mente TS.
    Har heldigvis (7-9-13) et pragteksemplar af en killing, der ikke gider gå på bordene - når jeg kigger. Har kun prøvet at opdrage hunde, og der er belønning 1000 gange bedre end straf, så det var lige det eneste råd jeg kunne give.
    Kan være jeg er en hønemor, men bryder mig ikke om vandforstøver hehe..

• #8   21. sep 2011 Vi kan jo ikke give hende godbidder og så får hankatten ingenting.. Der ligger også lidt af problemet smiley Jeg giver hende godbider efter hun er blevet børstet, men så vil Ingolf jo også have. Og vi giver kun vand når hun står på bordet, ikke efter, for så har hun glemt hva hun har lavet smiley
    Og hun får ros når hun hopper ned. smiley Vi må jo bare prøve at blive ved og mon ikke hun lærer det, hvis ikke, jamen så har vi da prøvet smiley
    Tak for jeres hjælp smiley

• #10   21. sep 2011 Det kan godt være.. Men nu siger jeg det IGEN.. Mine forældres kat Blackee er 19 år gammel og er opdraget med vand og smidt ned fra bordet. Kan godt være det er dens natur, men en kat kan sq godt opdrages på, det kræver bare tålmodighed og hun skal ikke gå på mit spisebord eller køkkenbord hvor der bliver lavet mad og spist mad.. Det e for ulækkert.. Men ellers må de sq rende alle andre steder i lejligheden og det er både på toilettet og vindueskarme.. Mine katte har det sq godt udover cirkeline der blir skældt ud...

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #11   21. sep 2011 Hej Marianne og velkommen.:-)

Du skriver "Men ellers må de sq rende alle andre steder i lejligheden og det er både på toilettet og vindueskarme."
    Hvis de ikke har et gulv til loft kradsetræ, så ville det være en rigtigt god ting at købe til dem, så de kan komme op i højderne mm smiley

• #12   21. sep 2011 Janne: Det var sqda en skide go ide smiley

• #13   21. sep 2011 Jeg skal sq ikke finde et nyt hjem til min lille prinsesse.. Hun skal bare opdrages på, ligesom Ingolf blir.. Hva er det da for noget P** at sige !! Undskyld mig, men nu blir jeg sq gal, for de har det fandme godt, jeg mishandler dem ikke, hun gider bare ikke at høre efter, det er det jeg lissom prøver at få hjælp til..

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #14   21. sep 2011 Heidi.. Sikke da noget underligt noget at sige.....Marianne skriver herinde for at få hjælp og ikke at for at få vide at hun måske skulle finde et andet hjem. Vi skal hjælpe hinanden så godt vi kan med de forskellige problemer vi har med vores katte.

Jeg ville dælme blive rigtig gal, hvis en der sagde jeg måske skulle finde et andet hjem til min kat, hvis jeg ikke vidste bedre, men prøvede at spørge om hjælp til problemet.

• #16   21. sep 2011 Thilde smiley Det med velkomsten var til mig... Jeg undskylder mit sure opstød og byder den nye bruger velkommen ( altså trådstarter ) Sådan plejer jeg ikke at være og ved faktisk ikke lige hvad der gik af mig... Sorry, skal ikke ske igen smiley

• #18   21. sep 2011 Hehe smiley Tak skal I have, men det fortjener jeg ikke lige nu.. Flovt og pinligt smiley Sorry igen til trådstarter smiley Håber jeg bliver tilgivet smiley

• #19   21. sep 2011 Prikken i panden? Betyder det at man skælder katten ud?

• #20   21. sep 2011 Thilde, det er det missemor gør, når killingen gør noget hun ikke vil have smiley

• #21   21. sep 2011 Okay! Helt ny information for mig.. Ej hvor sjovt.

Men min hector han elsker det altså haha.. Ikke sådan direkte prikken, men han kan godt lide man aer/nusser lidt hårdt som på en hund.. Og ISÆR i panden.. Hm hehe

• #22   21. sep 2011 Ej det vil jeg da prøve, hvis han gør noget han ikke må.. Bliver dog lidt svært, da han nærmest må han her. Vi forguder ham smiley

• #23   21. sep 2011 må alt her*

• Britt B
    Britt B Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113
    #24   22. sep 2011 Jeg lærte min gamle kat at holde sig fra bordene ved at sige nej og løfte den ned fra bordet samtidig. Ingen vand eller andet var nødvendigt.

• #27   22. sep 2011 Hvis Hector fx kradser eller stiller sig til at kradse i sofaen, tager jeg ham bare i armene, vender ham ca. 20 grader til højre og så er hans kradsetræ der. Så går han løs på den i stedet.. Han er måske lidt langsom smiley

• #28   23. sep 2011 Tak tak til jer alle, og ja du er tilgivet smiley Øøøhm, nej hun kan ikke lide vand, for prøvede at tage hende under vandhanen, når hun var på bordet, men gjorde jeg kun 2 gange, så kunne jeg ikke få mig til det mere, syntes sku det var for ondt, og HADER at være onde ved dyr ! Men hun skal også opdrages så godt vi kan (med hensyn til hvis vi får børn) Men har gået meget på kompromi inde i soveværelset får hun ikke skæld ud mere når hun hopper op på hylden og videre op på skabet med tøj (på hylden plejer vores håndklæder at ligge, de er blevet fjernet)

Jeg når ikke at tage hende ned, for vi siger bestemt ' nej, ned cirkeline' og det reagere hun ikke på rejser vi os så op hopper hun ned med det samme.. Hun ved sq godt hun ikke må, men hun gør det alligevel..

Tror ikke det vand virker, men alligevel. Vi skal bare ryste med forstøveren, så ved hun godt hva klokken har slået.. Hehe..

Problemet i det hele er også.. Vores hankat Ingolf blir så bange når vi 'råber' af cirkeline hele tiden. Og det er sq også synd for ham.. Han er dog ikke sky og elsker at putte med os og kæle (når han vil self. hehe)

Og i kan ikke skrive til Heidi her på indlægget for har blokeret hende.. Jeg blev simpelthen så sur.. Jeg ringer til min mor hver gang for at høre, hva fanden jeg skal gøre.. Jeg er jo ikke dum, eller ond ved mine katte. Prøver bar at gøre mit bedste, derfor jeg spørger om hjælp, når mit åbenbart ikke hjælper smiley

• #29   23. sep 2011 Men kan i evt også hjælpe mig med noget foder ? De har altid tørfoder i deres skåle og hver aften får de dåsemad for lissom at de også får lidt godter. Nogen gange får de også lidt rester fra aftensmaden (hvilket er et hit) Men nogen gange virker det bare som om de er mega sultne, især når jeg står med dåsemaden og skålene.. Cirkeline går helt amok med at mijave. Og mindes ikke mine forældres katte er gået sådan amok engang. Hvordan kan man vide om de er mere sultne ?? De har jo som sagt ALTID mad i skålene..

• #31   23. sep 2011 Okay Tak smiley

Kommentér på:
Maine Coone kat på bordet.. What to do ?

Annonce